reklama
reklama

Novinky

  • 12.02.2018 Neutral Red Bull Racing představí vůz pro sezonu 2018 v pondělí 19. února

  • 12.02.2018 Good V testech IndyCar ve Phoenixu byl nejrychlejší Japonec Takuma Sató

  • 09.02.2018 Neutral Renault se stal oficiálním partnerem VC Francie F1

Facebook Instagram
reklama
reklama

Alonso zvládne i 34 závodních víkendů ročně

Alonso zvládne i 34 závodních víkendů ročně

Boullier otočil o 180 stupňů

Fernando Alonso už má podepsanou smlouvu s Toyotou na letošní sezonu ve WEC, což znamená, že vedle 21 závodů F1 ho čekají ještě minimálně čtyři vytrvalostní, možná pět, pokud se Fudži posune na jiný termín.

Spolu s již absolvovaným závodem v Daytoně to tedy znamená, že z 52 víkendů roku 2018 má španělský závodník strávit 26 až 27 na závodních okruzích, nemluvě o zdvojnásobení testovacích povinností. Neobává se Éric Boullier, že jeho jezdec číslo 1 bude na konci roku fyzicky i psychicky vyčerpaný?

"Fernando je profesionální sportovec, dokáže se patřičně připravit," řekl závodní ředitel McLarenu. "Loni závodil během 34 víkendů, pod různými jmény rád jezdí v motokárách a jiných sériích. Miluje závodění."

Plný diář by dokonce mohl jezdci prospět.

"V tomto sportu tráví jezdec za volantem stále méně a méně času kvůli snižování nákladů. Ale piloti vědí, že čím více budou jezdit, byť v jiných sériích, tím méně hrozí, že ztratí rytmus. Jako šéfovi se mi tento argument líbí. A když neustále závodíte, nemáte tolik času na jiná pokušení a rozptýlení."

Ne že bychom chtěli Boullierovi oponovat, ale protiřečí si. Ještě loni v listopadu tvrdil něco zcela jiného.

"Myslím si, že dva programy nelze fyzicky zvládnout. Bylo by to příliš komplikované. Pokud děláte na dvou programech najednou, nemůžete se soustředit. Jet v Le Mans, jet v Indianapolisu, jet v Daytoně... Proč ne? Je to jednorázová záležitost. Ale zajít dále by určitě odvádělo jeho pozornost od hlavního úkolu, a ten má v F1," řekl, když se poprvé začalo mluvit o tom, že Alonso chce ze světa vytrvalostních závodů ochutnat více než 24 hodin Le Mans.

reklama
reklama

Komentáře ke článku