Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Red Bull jmenoval nového technického ředitele

Red Bull jmenoval nového technického ředitele

Adrian Newey ale zůstává součástí týmu

Christian Horner, šéf týmu Red Bull, udělal krátce před začátkem sezony závažné rozhodnutí. Rozhodl se jednomu ze skupinky expertů, která od roku 2015 vede technické oddělení týmu, nabídnout volné místo technického ředitele. To do roku 2014 patřilo Adrianovi Neweymu, jenž se ale rozhodl "udělat krok vzad" a přesunul se do role technického poradce týmu, čímž získal čas na projekty mimo F1. S Neweyho pomocí byl teď vybrán Pierre Waché a Francouz nabídku přijal. Takže, jak teď vypadá organizační struktura technické části týmu Red Bull Racing?

"Je to součást evoluce," řekl Horner webu Motorsport. "Adrian zůstává jako CTO (chief technical officer), Pierre se přesouvá do centra jako technický ředitel (technical director)."

Horner potvrdil, že Rob Marshall je nadále hlavním týmovým inženýrem, Dan Fallows vedoucím aerodynamického oddělení a Paul Monaghan šéfinženýrem vozů. Zatímco Waché bude jako technický ředitel v srdci týmu, Neweyho můžeme vnímat jako hlavního technického ředitele Red Bullu. Bude dohlížet na strategická rozhodnutí. Svůj čas bude věnovat Aston Martinu, jenž je novým hlavním partnerem týmu, jeho projektu vozu Valkyrie, ale se stájí kupříkladu v Barceloně absolvoval předsezonní testy, takže není vyloučené, že pocestuje i na některé velké ceny.

Pierre Waché vystudoval mechaniku tekutin a k motorsportu se dostal jako zaměstnanec Michelinu. Když se francouzský výrobce pneumatik stáhl z F1, Waché přešel k týmu BMW Sauber a pak v roce 2013 přímo k Red Bullu. V pozici šéfinženýra se jako specialista na pneumatiky a mechaniku skvěle doplňoval s Neweym, geniálním aerodynamikem.

"Nezměním všechno, ale nevyhnutně musím pracovat jinak," řekl Waché v rozhovoru pro L'Equipe. "Adrian pracoval hlavně na aerodynamice, já více myslím na přenesení výkonu na asfalt."