Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Renault zvažuje strategické penalizace

Renault zvažuje strategické penalizace

Tři motory na 21 víkendů je prostě málo

Letošní ročník MS F1 bude sestávat z 21 velkých cen a zároveň vstupuje do platnosti přísnější omezení počtu pohonných jednotek na jezdce a sezonu. Každá by tak měla vydržet sedm závodních víkendů, jinak její majitel dostane penalizaci. Honda i Renault měly loni problémy absolvovat 20 víkendů se čtyřmi pohonnými jednotkami a Francouzi spekulují, že by mohli jednu bitvu raději vzdát a získat výhodu pro celou válku. Raději než omezovat výkon kvůli prodlužování životnosti, což i tak nemusí skončit úspěchem, mohou jezdci obětovat jeden závod, přijmout penalizace a celou sezonu absolvovat s motory nastavenými na životnost pěti víkendů.

"Ještě není správný čas o tom mluvit, ale předem jsme věděli, že se takhle změní pravidla a zůstáváme otevření více způsobům, jak zvládnout sezonu," řekl šéf Renaultu Cyril Abiteboul. "Především nepředpokládáme, že bychom chtěli předem snižovat výkonový potenciál motoru kvůli zajištění spolehlivosti, nebo kvůli tomu, kolik už má najeto.

Zároveň detailně sledujeme evoluci pravidel v oblasti postihu formou ztráty pozic na startovním roštu. Nyní můžeme být flexibilnější, už to nebude tak bolet. Což je také faktor při rozhodování o tom, zda přijmout penalizaci kvůli taktické výhodě."

Zmíněná "evoluce pravidel" je úprava, díky které se již nebude počítat, kdo se má posunout o 25 míst dozadu a kdo o 36. Každý, komu bude udělen trest ztráty 15 nebo více míst, jednoduše poputuje na konec startovního roštu. Pokud bude penalizováno více jezdců, bude rozhodovat pořadí, v jakém byly tresty uděleny. Takže pokud někdo oznámí nasazení celé čtvrté pohonné jednotky již v pátek ráno, ještě může startovat před někým, komu v sobotu vypoví poslušnost například turbo a MGU-H.

Připomeňme, že penalizace se původně dokonce přenášely z jednoho závodu do druhého, a později se neodpykaná část trestu přepočítávala na trestný průjezd nebo zastavení v boxech. Dalším faktorem je, že čím více motorů se za sezonu použije, tím více novinek se stihne vyzkoušet a znovu upravit.