Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Zvýšení limitu paliva umožní využívat plného výkonu motoru

Zvýšení limitu paliva umožní využívat plného výkonu motoru

Jezdec musí vážit nejméně 80 kg

V úterý se v Paříži sešla Strategická skupina F1, aby projednala návrhy úprav řádů. Přítomni byli také prezident FIA Jean Todt a výkonný ředitel F1 Chase Carey. Alespoň v některých bodech došlo ke shodě. Změny vejdou v platnost už od sezony 2019, ale nejedná se o nic zásadního.

Největší novinka směřuje ke zvýšení atraktivnosti závodů pro diváky. Ve formuli 1 se na sezonu 2019 zvýší povolené množství paliva na závod, aby stáje mohly neustále využívat plného výkonu motoru a podniky formule 1 byly méně konzervativní. Zvýšení ze 105 na 110 kilogramů, které odsouhlasila Strategická skupina na schůzce v Paříži, ještě musí schválit Světová rada FIA pro motoristický sport. Stáje tuto změnu uvítají. Mezitím totiž stoupla spotřeba paliva, a sice v důsledku vyšší hodnoty přítlačné síly a rychlejších časů v jednotlivých kolech, k nimž přispěly loňské změny aerodynamického řešení. Ty přiměly týmy, aby kladly mimořádný důraz na úsporu paliva v závodech, a to se fanouškům nikdy moc nelíbí.

Dalšími změnami chystanými na příští ročník jsou oddělení závodníkovy váhy od hmotnosti vozu – u jezdce je minimum stanoveno na 80 kg – a z bezpečnostních důvodů nošení biometrických rukavic. Jak oznámil Autosport, dál se diskutovalo o změnách aerodynamických vlastností na rok 2019, aby se usnadnilo předjíždění. Řídící orgán konstatoval, že diskuse o návrzích týkajících se aerodynamiky budou pokračovat, tak, aby rozhodnutí padlo do konce dubna, protože průzkum, který FIA prováděla v podobě konzultací se stájemi, již byl uzavřen.

 

 

 

FIA také předložila nejnovější verzi svých předpisů týkajících se pohonné jednotky, které mají platit od roku 2021, a uvedla, že motor bude přeplňovaný hybridní šestiválec o zdvihovém objemu 1,6 litru bez motorgenerátoru u rekuperace tepelné energie. Toto technické řešení bylo poprvé nastíněno, a to mnohem podrobněji, loni 31. října. Zůstává to však předmětem diskuse. Některé zdroje naznačily, že FIA a Liberty mají odlišné názory na některá hlediska konečného kompletního monopostu. FIA sdělila, že se její technické oddělení nyní setká se současnými a případnými výrobci hnacích agregátů, aby záležitost projednali podrobněji, s ohledem na to, že předpisy na rok 2021 mají být uzavřeny do konce května.

Tvůrce předpisů tímto poprvé zveřejnil květnovou lhůtu dokončení předpisů vztahujících se k hnací jednotce na rok 2021. Minulý týden se o něm zmínil šéf Ferrari Maurizio Arrivabene.