Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Za Ericssonovou nehodou stála slabá pružina

Za Ericssonovou nehodou stála slabá pružina

Sauber je přesvědčen, že problém vyřešil

V té chvíli asi zatrnulo každému. Sauber Marcuse Ericssona v úvodu druhého pátečního tréninku náhle vybočil vlevo, vletěl do svodidel a několikrát se ve vzduchu obrátil kolem své osy. Jak některá média okamžitě (a nepříliš vhodně) připomněla, stalo se tak přesně na místě, kde právě před 40 lety smrtelně havaroval Švédův krajan Ronnie Peterson.

Tím naštěstí veškerá podobnost končí. Ericsson byl sice vystaven přetížení 24 g, při zevrubné lékařské prohlídce bylo ale shledáno, že je zcela v pořádku. Pilot to ostatně sám potvrdil svým fanouškům videovzkazem na svém twitterovém účtu.

Příčina incidentu byla expertům zřejmá od prvních chvil. Ericsson brzdil do šikany na konci startovní rovinky s aktivovaným zařízením DRS. To samozřejmě nemohl ustát, protože auto tím pádem mělo mnohem menší přítlak a odtrhlo se.

Podle zjištění německého portálu auto motor und sport sehrály osudovou roli dva faktory. Týmy pro superrychlostní trať v Monze připravily speciální nastavení. Jeho součástí je i téměř vodorovná poloha zadního křídla, které tak klade minimální aerodynamický odpor. V této konfiguraci ovšem pružina, která má za úkol otevírat a zase zavírat klapku DRS, nezvládá, alespoň u Sauberu, svoji práci.

Stejného názoru je ostatně i šéf stáje Fréderic Vasseur: „Něco takového se nám stalo poprvé. Určitě to souvisí s aktuálním setupem. Křídlo samo o sobě je v pořádku, zádrhel je v klapce.

 

Leclerc ve druhém tréninku místo plánovaného programu řešil problém s DRS

 

Že nešlo o náhodu, předvedl o chvíli později Charles Leclerc. Nevyboural se na stejném místě jen proto, že jel opatrněji a klapka tentokrát neselhala zcela, pouze se nedovřela. „Bylo to jako loterie. Na konci rovinky jsem netušil, jestli to bude fungovat nebo ne,“ postěžoval si Monačan, jenž byl neprodleně stažen zpět do boxů.

V nich technici provedli alespoň nouzovou úpravu. „Ovšem na úkor výkonu,“ jak uvedl Leclerc. Spočívala v tom, že původně pěticentimetrová mezera, která v křídle při použití DRS běžně vzniká, byla redukována na třícentimetrovou. Po návratu na dráhu navíc Leclerc zpočátku systém ovládal manuálně tlačítkem.

Teprve v závěru seance přešel do běžného režimu a hned zajel devátý čas. „Strach jsem neměl. Plně důvěřuji chlapcům a jsem přesvědčen, že jsme našli zdroj našich potíží,“ prohlásil.