Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Hamilton byl v souboji s Verstappenem bezzubý

Hamilton byl v souboji s Verstappenem bezzubý

Došla mu šťáva

Mnohé z nás překvapilo, že se Max Verstappen v Brazílii tak snadno dostal před Lewise Hamiltona. Má to však své vysvětlení.

Verstappen se před Hamiltona dostal dvakrát, ale podruhé, po skončení jízdy za safety carem, měl jasnou výhodu nových měkkých pneumatik. Co se stalo před prvním předjetím, nebylo v neděli vůbec zřejmé. Nizozemce na výjezdu z boxové uličky zbrzdil Robert Kubica, nebezpečně a také nečekaně vypuštěný z boxů Williamsu. Hamiltonovi i díky tomu vyšel undercut.

Vše se zdálo být jasné. Hamilton měl pouze o jedno kolo starší pneumatiky, ale zato už zahřáté, a od Verstappena ho dělil ještě pomalý Kubica. Verstappen si však expresně poradil s Kubicou a hned potom s téměř stejnou lehkostí i se šestinásobným mistrem světa. Odpověď na otázku, jak se to Hamiltonovi mohlo stát, ukrývala baterie hybridního systému.

"No tak lidi, potřebuji přece vědět, že je ta blbá baterie prázdná!" zlobil se Hamilton bezprostředně po předjetí na svůj tým.

"Když jsme se pustili do undercutu, byli jsme v jen velmi teoretickém dosahu," vysvětlil technický ředitel týmu Mercedes James Allison. "Lewis potřeboval po zastávce zajet hodně rychlé kolo, jinak by to nemělo smysl. Měli jsme štěstí, že Williams vypustil svůj vůz před Maxe, takže jsme byli vpředu. Mysleli jsme si, že Max to bude mít stejně těžké jako předtím Lewis.

Problém byl v tom, že jsme na undercut použili téměř veškerou energii z baterie. Když pak trať začala stoupat do kopce, zůstali jsme úplně bezzubí a neměli jsme se Maxovi jak bránit. Zvláště, když měl celý víkend dobrou rychlost na rovinkách. Toto se stane, když přijdete o šťávu z baterie."