Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Russellova sisyfovská dřina

Russellova sisyfovská dřina

Co v kvalifikaci získal, na startu zahodil

Georgu Russellovi se dostalo v průběhu jediné sezony ojedinělé možnosti usednout do nejlepšího i nejhoršího auta v poli. Za volantem mercedesu přesvědčil o svých mimořádných schopnostech.

Ve Williamsu k tomu dostal minimum šancí. Talentovaný mladík přesto s prakticky nekonkurenceschopným monopostem devětkrát postoupil do druhé fáze kvalifikace, před čímž je třeba smeknout. 

Z tohoto auta dokázat Russell občas vymáčknout i to, co v něm snad ani nebylo. Foto: Williams

Jenže solidní postavení na roštu rychle přišlo vniveč. Podle Russella byl totiž start největší slabinou auta. Problém tkvěl ve spojce. „Jednou jsem ji pustil a auťák jednoduše zůstal stát, ani se nepohnul. Podruhé se naopak okamžitě protočila kola. Obojí je samozřejmě špatně. Postihlo nás to v Mugellu, na Hungaroringu i v prvním závodě v Bahrajnu,“ povzdechl si Russell a prozradil, že FW43 byl enormně citlivý na nastavení tohoto komponentu: „I dva milimetry hrály zásadní roli. To si pak připadáte jak provazochodec, snažící se balancovat na laně.

Přes zimu se spolu s techniky pokusí tento nešvar odstranit. „Spolupráce s nimi funguje skvěle. Třeba během přerušení Velké ceny Bahrajnu jsem se s nimi radil, co jsem na startu udělal špatně. Prošli jsme spoustu dat a přišli na způsob, jak v zaváděcím kole více zahřát pneumatiky. Restart mně potom vyšel mnohem lépe,“ prohlásil Russell, který se pomalu zvyká na pozici uznávaného lídra stáje.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Williams