Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Alonso zůstává u Aston Martinu

Alonso zůstává u Aston Martinu

Opět nastartuje motor Hondy.

Do tajenky jezdeckých dvojic sezony 2025 si můžeme dopsat další velké jméno. Fernando Alonso zůstane ještě alespoň nejbližší dva roky členem týmu Aston Martin, který se v roce 2026 stane továrním týmem Hondy.

Opět jednou musíme zmínit velký restart technických pravidel, největší za dekádu, naplánovaný na rok 2026. Kvůli této plánované revoluci má většina jezdeckých kontraktů podepsaných v předchozích letech platnost dokonce roku 2024. Takto mohou v roce 2025 přijít do týmu noví jezdci, zvyknout si na tým i jeden na druhého, podílet se na vývoji vozu a být tak plně připraveni, když se na začátku roku 2026 stane kdovíco. Zatím největší přestupovou bombou byl odchod sedminásobného šampiona, Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari. Na svých místech zůstávají Charles Leclerc, Lando Norris, Oscar Piastri i Max Verstappen, přestože o posledním zmíněném se pořád spekuluje. Výjimkou jsou Alexander Albon a George Russell, kteří mají smlouvy do konce roku 2025.

Alonso je tak oficiálně osmým jménem do tabulky, ačkoli musíme předpokládat, že budoucnost v týmu Aston Martin má jistou i Lance Stroll, syn šéfa týmu. Končí tak spekulace, že Honda si do týmu přivede Júkiho Cunodu a že Alonso se proto chystá do Red Bullu nebo do důchodu.

Dialog probíhal napříč několika uplynulými měsíci. Fernando drží své slovo, takže když se rozhodl pokračovat v závodění, mluvil nejprve s námi. Ukázal, že v nás věří a mi věříme v něho,“ řekl šéf týmu, Mike Krack.

Alonso s námi zůstane i po oslavě 45. narozenin. Foto: Aston Martin

Je zajímavé, až nečekané, že Alonso a Honda opět spojí síly. Španěl má za sebou tři těžká léta s motory Hondy ve vozech týmu McLaren. A byly roky těžké i pro marketingové oddělení japonské automobilky, kterému Alonso vůbec nepomohl. Několika nelichotivým Alonsovým vyjádřením na adresu Hondy a její motorů kraluje notoricky známé “motor GP2“, což závodník křičel do své týmové vysílačky akorát ve Velké ceně Japonska, za účasti nejvyššího managementu Hondy.

Nyní má Honda vynikající pohonné jednotky, se kterými Verstappen vyhrává jeden závod za druhým, přičemž slabinou nejsou kvalifikace ani starty a vlastně vůbec není vidět nějaké slabé místo. Avšak historie by se mohla i zopakovat, jelikož Honda po avizování odchodu rozpustila svůj vývojový tým i prodala menší britskou základnu a nyní vyvíjí první pohonnou jednotku nové generace s novými nebo staronovými lidmi, kteří přicházejí nebo se vracejí z jiných projektů postupně, zatímco konkurence už maká na plné obrátky. A Alonso opět jako první otestuje první produkt nové kampaně Hondy.

"Jedním z důvodů zůstat s Astonem je příchod Hondy v roce 2026. To pro mě bylo velmi důležité," řekl 42letý jezdec. „Honda je nepochybně výrobcem s mnoha úspěchy ve F1 i v jiných druzích motorsportu, za což jsem ji vždy velmi respektoval. V McLarenu nám to nevyšlo, když se vrátila do F1, ale hned poté vyřešila problémy a teď tomuto sportu dominuje. Má tedy velmi silný základ a také úžasnou továrnu v Sakuře.

Zdroj: motorsport, úvodní foto: Aston Martin