Spyker plánuje vítězství do pěti let
S Ferrari má smlouvu na čtyři roky.
Christijan Albers dnes ujel 200 km v novém spykeru F8-VII na okruhu v Silverstone poté, co tým auto včera představil veřejnosti. Zítra se sveze týmový kolega Adrian Sutil a příští týden bude Spyker řádně testovat v Barceloně.
Spyker pojede první sezonu pod svým jménem, loni skupina holandských investorů koupila stáj od Midlandu, coby nástupce Jordanu. Pro letošní rok získal Spyker motory Ferrari (na čtyři roky) a služby Mika Gascoyna, uznávaného konstruktéra, jehož účinkování v Toyotě ovšem skončilo neúspěchem.
Pomoci by měl také druhý aerodynamický tunel týmu. Ty by měly novou specifikaci vozu uvolnit někdy kolem Velké ceny Turecka.
Spyker, jinak výrobce luxusních automobilů (jedná se ovšem s počtem 94 vyrobených vozů o trpaslíka s porovnání s jinými automobilkami a Spyker je chápán spíše jako nezávislý tým), chystá první vítězství v horizontu pěti let.
Barvy oranžového týmu budou hájit Holanďan Christijan Albers a Němec Adrian Sutil. Albers získal jediné body ve formuli 1 v kontroverzní Velké ceně USA 2005 se šeti vozy.
Sutil nečekal zisk závodního místa tak brzy, ale tým se nakonec nedohodl s Portugalcem Tiagem Monteirou. Německý závodník loni vyhrál japonskou formuli 3 a jezdil s midlandem při pátečních velkých cenách. V roce 2005 skončil druhý za Lewisem Hamiltonem v evropské formuli 3.
Vstup Spykeru do nové sezony ale nebude bez komplikací. Minulý týden oznámený Van der Garde coby třetí pilot má údajně smluvní závazky vůči Super Aguri. Sám Van der Garde není se situací příliš obeznámen a odvolává se na management obou týmů.
Spyker zvažuje, že v pátek před velkou cenou nasadí dva testovací jezdce, kteří se ale budou muset dělit o vozy jezdců závodních. Druhým testmanem je malajský závodník Fairuz Fauzy. Armáda testmanů je ale širší, pod smlouvami jsou i Španěl Adrian Valles a Němec Markus Winkelhock.
Další problém Spykeru je konkurence v podobě Super Aguri a Toro Rosso. Oba týmy totiž plánují nasadit šasi svých sesterských týmů Hondy, resp. Red Bullu. A to je zakázáno, poněvadˇž ve formuli 1 musí každý tým postavit vlastní auto.
Spyker je právě tím hlavním, který by na to mohl doplatit. Společně s ním i další týmy nejsou se současným vývojem situace spokojeny a Williams dokonce zvažuje žalobu.
Podle Franka Williamse by pak Pohár konstruktérů ztratil smysl, navíc tento požadavek je jasně obsažen v pravidlech. Spyker nemá problém s tím, aby Toro Rosso a Super Aguri nasazovaly odkoupená šasi, ale neměly by brát body do šampionátu.