Antonín Charouz kritizuje veřejnost před Jarní cenou Brna
"Stav Tomáše Engeho už nikoho nezajímá."
Šéf týmu A1 GP Antonín Charouz, který startuje o nadcházejícím víkendu na brněnském okruhu v rámci Jarní ceny Brna, adresoval výtku směrem k odborné i lajcké věřejnosti, a to hned ve dvou oblastech.
První z nich je kritika, která se na jeho hlavu snáší za dominantní výkony v okruhovém mistrovství české republiky. Zlé jazyky praví, že se svým Mercedesem CLK původem z DTM nemá konkurenci. Letos se k němu přidá další, novější čtyřdveřový typ třídy C, s nímž v roce 2004 závodil pozdější britský šampion německé prestižní série Gary Paffett.
Protože se vedle dvou automobilových krasavců s hvězdou na masce představí i další dva vozy Audi z respektovaného šampionátu, začíná se MMČR přezdívat „České DTM“. Kromě německých kapotovaných formulí bude startovat i řada silných strojů jiných tříd, například americká monstra Saleen S7R či Dodge Viper, několik vozů Ferrari a dlouhá řada vozů Porsche v různých úpravách.
"Je to tak trochu zvláštní situace. Milan Maděryč si pořídil Audi A4 DTM, které by mělo být rychlejší než oba naše Mercedesy Benz, neboť jde o typ, který v roce 2004 získal v Německu titul. Pro mě a náš tým je to sice výzva k boji, nicméně jsem zvědavý, jak bude reagovat veřejnost," připravuje se na nejhorší Charouz. "Už to vidím tak, že v případě našeho vítězství bude takzvaně ticho po pěšině, ovšem v opačné situaci se udělá velký humbuk, že Charouz a spol. prohráli."
Antonín Charouz se také pozastavil nad skutečností, že nedávné zranění Tomáše Engeho vzbudilo více pozornosti a zájmu, než by se tak stalo v případě nějakého úspěchu.
"Ale to asi není podstatné," pokračoval Charouz v narážce na případný humbuk z jeho prohry, "Na to už jsme si zvykli. Podobně když se naboural Tomáš Enge, tak o tom byl větší zájem, než kdyby vyhrál F1. Ovšem to, jak se teď úspěšně zotavuje, nikoho moc nezajímá."
Tomáš Enge by se měl do závodního vozu vrátit do šesti týdnů.