diskuze
Reklama
Reklama
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

KOMENTÁŘE KE ČLÁNKU:
Halo je dokončeno

Zůstává pouze otázka, zda ho F1 opravdu chce.
 

počet komentářů: 49

 

  Kolik je pětkrát dva?  

  nick:
  e-mail:
  text:   
:-) :-( ;-) :-x :-o :-E :-D :-P 8-I %-/ (GRR) 8-) ;-I (OK) (KO)
 
Reklama
 
<<  (1) • 2  >>
zobrazeny komentáře 1 až 30 z 49
 
 
 palo_s - nezadán
24.01.2017 09:57
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
Jirka_1 píše: Jestli jsi to zaregistroval, už další rok tu zatáčku rekonstruovali, že vůbec nebylo poznat, kde se to vlastně Senna zabil... A neházej to na Witthinga, za volantem seděl Jules a mělo mu docvaknout, že když prší a někdo zuřivě mává žlutými vlajkami, tak je něco špatně a je třeba na to reagovat - zvlášť když mu prakticky o nic nešlo, na bednu to nebylo ani omylem a na body moc také ne. Okruh je pro všechny stejný a závodník má jet tak, aby se na něm udržel. Si asi nepamatuješ starý okruh v Brně (přes 27 km délky), kde to byl samý strom a kandelábr a přesto se tam závodilo rychlostmi hodně přes 250 km/h... Jules se zabil díky vlastní hlouposti.
 
 
 
ano - a preto tam bol holy murik, bez barier z pneumatik..
 
Ano minuly rok v Madarsku sme videli, ze ked niekto zurivo mava zlty vlajkami a na trati nic nie je..
 
Prve komu co mohlo docvaknut mal byt Whitting - co ak niekomu sa nieco pokazi a bude mat nekontrovatelny voz, alebo co ak je tam prilis vela vody, ze aj v malej rychlosti mozu dostat akvaplaning. Pamatam si vo Fuji, Kimi dostal hodiny, kvoli akvaplaningu za SC..
 

 Jirka_1 - nezadán
23.01.2017 23:50
Lotus.gif
reagovat na příspěvek
 
palo_s píše: Oprava..   Toto vysetrovanie, je ako z vysetrovanim Sennovej smrti.. Taliani cele roky vysetrovali Williams, ale zeby vysetrovali vlastnikov okruhu, preco nezvysili bezpecnost v zakrute Tamburello to nie, co tam ze mali kopec nehod. Je presne to iste, ta nehoda nebola nieco ojedinele, tam sa uz take nieco skoro stalo..
 
 
 
Jestli jsi to zaregistroval, už další rok tu zatáčku rekonstruovali, že vůbec nebylo poznat, kde se to vlastně Senna zabil... A neházej to na Witthinga, za volantem seděl Jules a mělo mu docvaknout, že když prší a někdo zuřivě mává žlutými vlajkami, tak je něco špatně a je třeba na to reagovat - zvlášť když mu prakticky o nic nešlo, na bednu to nebylo ani omylem a na body moc také ne. Okruh je pro všechny stejný a závodník má jet tak, aby se na něm udržel. Si asi nepamatuješ starý okruh v Brně (přes 27 km délky), kde to byl samý strom a kandelábr a přesto se tam závodilo rychlostmi hodně přes 250 km/h... Jules se zabil díky vlastní hlouposti.
 

 palo_s - nezadán
23.01.2017 14:15
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
palo_s píše: halo nebranim..   ked FIA vysetruje, ci Whittingove konanie bol v poriadku, cize ked FIA vysetruje samu seba, alebo lopatisticky, ked Whitting vysetruje ci on nieco nepoto..   A k mysleniu, videl si ked jazdec dostane defekt, alebo boli poruchy, ked jazdcovi sa necakane zlomi zaves. Ak by sa to stalo a ak jazdec strati kontrolu nad autom, tak jazdec dopadne rovnako..   Toto vysetrovanie, je ako z vysetrovanim Sennovej smrti.. Taliani cele roky vysetrovali Williams, ale zeby vysetrovali vlastnikov okruhu, preco nezvysili bezpecnost v zakrute Tamburello to nie, co tam ze mali kopec nehod. Je presne to iste, ta nehoda nebola nie co o jedinele, tak nieco sa tam uz take skoro stalo..   A za dalsie od minuleho roku ma udivuje formulacia "dostatocne spomalit". Zaujimalo by ma ako hodnotia co je dostatocne spomalit v pripadoch Rosberg, Hulkenberg alebo Perez.
 
 
 
Oprava..
 
Toto vysetrovanie, je ako z vysetrovanim Sennovej smrti.. Taliani cele roky vysetrovali Williams, ale zeby vysetrovali vlastnikov okruhu, preco nezvysili bezpecnost v zakrute Tamburello to nie, co tam ze mali kopec nehod. Je presne to iste, ta nehoda nebola nieco ojedinele, tam sa uz take nieco skoro stalo..
 

 palo_s - nezadán
23.01.2017 14:12
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
Jirka_1 píše: Zkus nemyslet - Jules dostatečně nezpomalil pod dvojitými žlutými vlajkami, byla to jeho chyba, což potvrdilo i vyšetřování. Navíc halo by mu nepomohlo, jedině velmi pevný ocelový rám, ale pak by možná došlo k silnému odrazu a náledky by mohly mít i okolostojící stewardové. Julese sem netahej, byla to naprosto nestandardní havárie, která se už nebude opakovat... Jinak jestli jsi někdy seděl v autě za volantem a jel v dešti, tak určitě víš, že aquaplaning vzniká až od určité rychlosti a možná stačilo jet o 5 km/h méně a nic by se nestalo. Za volantem seděl Bianchi a ne Whitting...
 
 
 
halo nebranim..
 
ked FIA vysetruje, ci Whittingove konanie bol v poriadku, cize ked FIA vysetruje samu seba, alebo lopatisticky, ked Whitting vysetruje ci on nieco nepoto..
 
A k mysleniu, videl si ked jazdec dostane defekt, alebo boli poruchy, ked jazdcovi sa necakane zlomi zaves. Ak by sa to stalo a ak jazdec strati kontrolu nad autom, tak jazdec dopadne rovnako..
 
Toto vysetrovanie, je ako z vysetrovanim Sennovej smrti.. Taliani cele roky vysetrovali Williams, ale zeby vysetrovali vlastnikov okruhu, preco nezvysili bezpecnost v zakrute Tamburello to nie, co tam ze mali kopec nehod. Je presne to iste, ta nehoda nebola nie co o jedinele, tak nieco sa tam uz take skoro stalo..
 
A za dalsie od minuleho roku ma udivuje formulacia "dostatocne spomalit". Zaujimalo by ma ako hodnotia co je dostatocne spomalit v pripadoch Rosberg, Hulkenberg alebo Perez.
 

 Jirka_1 - nezadán
23.01.2017 13:59
Lotus.gif
reagovat na příspěvek
 
palo_s píše: sice suhlasim, ale to nema dobry vplyv na techniku. A take podmienky v Suzuke boli hranicne. Mam rad preteky v dazdi, ale ked sa rychlo podmienky menia a pri velkom dazdi su podmienky na hranici a vedenie by malo minimalne prikazat, ze bude sa jazdit s pneumatikami do dazda..   V Brazilii sme tiez mohli vidiet ze timy riskuju s intermedialkami aj v silnom dazdi, taky Button to timu musel vyhovorit, Massa pritom havaroval..   Hlavne vedenie by mohlo mysliet moderne, poslat traktor vedla trate v zakrute je nevhodne aj za idealneho pocasia, ked sa preteka na trat na plny plyn, pretoze ak by mal nejaky jazdec poruchu a pri niektorych poruchach tak jazdec strati kontrolu nad autom a moze skoncit ako Bianchi. Preto si myslim, ze Whitting ma Bianchiho na svedomi.
 
 
 
Zkus nemyslet - Jules dostatečně nezpomalil pod dvojitými žlutými vlajkami, byla to jeho chyba, což potvrdilo i vyšetřování. Navíc halo by mu nepomohlo, jedině velmi pevný ocelový rám, ale pak by možná došlo k silnému odrazu a náledky by mohly mít i okolostojící stewardové. Julese sem netahej, byla to naprosto nestandardní havárie, která se už nebude opakovat... Jinak jestli jsi někdy seděl v autě za volantem a jel v dešti, tak určitě víš, že aquaplaning vzniká až od určité rychlosti a možná stačilo jet o 5 km/h méně a nic by se nestalo. Za volantem seděl Bianchi a ne Whitting...
 

 palo_s - nezadán
23.01.2017 10:17
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
jaybee píše: Pomalejší jízda pomůže vždy, záleží jenom na míře zpomalení! Přerušovat závod kvůli každému prdu je nesmysl a VSC je polovičaté řešení. Nechápu, proč s dnešní technikou nelze značně zpomalit auta v konkrétním úseku (vyšší bezpečnost) a ve zbytku okruhu je případně nechat klidně závodit (lepší chlazení, lepší show).   Jisté je, ža Halo by Bianchimu ani třeba Massovi nepomohlo. Je to opět polovičaté a navíc nevzhledné řešení něčeho, co nejspíš ani není třeba řešit.
 
 
 
sice suhlasim, ale to nema dobry vplyv na techniku. A take podmienky v Suzuke boli hranicne. Mam rad preteky v dazdi, ale ked sa rychlo podmienky menia a pri velkom dazdi su podmienky na hranici a vedenie by malo minimalne prikazat, ze bude sa jazdit s pneumatikami do dazda..
 
V Brazilii sme tiez mohli vidiet ze timy riskuju s intermedialkami aj v silnom dazdi, taky Button to timu musel vyhovorit, Massa pritom havaroval..
 
Hlavne vedenie by mohlo mysliet moderne, poslat traktor vedla trate v zakrute je nevhodne aj za idealneho pocasia, ked sa preteka na trat na plny plyn, pretoze ak by mal nejaky jazdec poruchu a pri niektorych poruchach tak jazdec strati kontrolu nad autom a moze skoncit ako Bianchi. Preto si myslim, ze Whitting ma Bianchiho na svedomi.
 

 jaybee - nezadán
23.01.2017 09:52
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
palo_s píše: idiotsky tam isli skoro vsetci jazdci a vzdy to budu robit.. A ako sa spravaju pri dvojitych zltych vlajkach sme mohli vidiet minuly rok.
A navyse ked akvaplaning a nevhodne pneumatiky je dost mozne ani pomalsia jazda by mu nepomohla.
 
 
 
Pomalejší jízda pomůže vždy, záleží jenom na míře zpomalení! Přerušovat závod kvůli každému prdu je nesmysl a VSC je polovičaté řešení. Nechápu, proč s dnešní technikou nelze značně zpomalit auta v konkrétním úseku (vyšší bezpečnost) a ve zbytku okruhu je případně nechat klidně závodit (lepší chlazení, lepší show).
 
Jisté je, ža Halo by Bianchimu ani třeba Massovi nepomohlo. Je to opět polovičaté a navíc nevzhledné řešení něčeho, co nejspíš ani není třeba řešit.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
23.01.2017 08:42
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: OK, je to jak píšeš, ale od začátku byly "monoposty" otevřené...postupně se kokpit zmenšoval a otevřenost byla myslím kvůli tomu aby bylo možné kokpit rychle opustit.   Kromě toho co by "Hallo" vyřešilo?   Bianchiho nehoda - ne. Hehoda Henryho Surteese - myslím že taky ne (respektive tam pořád existuje možnost že pneu by padla přesně do Hallo a následek by byl opět tragický). Nehoda Massy v Maďarsku 2009? Taky ne...   Podle mě je to snaha o zvýšení bezpečnosti která od počátku postrádala větší smysl. Ukázalo se že Hallo sebou nese i negativní prvky (nepopiratelně se zvýšil čas který by pilot potřeboval pro opuštění kokpitu...krom toho naprosto reálně by hrozilo že Hallo by se po nehodě mohlo postarat i o uvěznění pilota v kokpitu úplně.   Podle mě úpravy které souvisely s kokpitem byly správné...zvýšení okrajů, důraz na ochranu pilota při nárazu z boku atd. Kdysi piloti doslova vyčuhovali ven a jen dost možná náhodaa velká klika způsobili že se nestalo nic tragického.   Zrovna Hallo je ale podle mě krok špatným směrem...tady už je to o tom zda nechat kokpit odkrytý a nebo ho zakrýt...ale to by muselo být kompletní zakrytí a s tím by velmi pravděpodobně souviselo zvětšení kokpitu...a jsem u prototypů...můžeme i zakrýt rovněž diskutabilní kola. Ale už nebude F1...   Na silnicích umírá každý den spousta lidí...v F1 jezdí piloti dobrovolně, dobrovolně podstupují riziko a tenhle sport nelze udělat bezpečný. Neříkám že dál nezlepšovat bezpečnost...ale v rámci toho že absolutní bezpečnost prostě nikdy nebude...a je třeba taky zachovávat jistou exkluzivitu a tradice. Pokud nechceme riskovat...zrušme motoristický sport...jestliže každý obyčejný člověk riskuje v normálním provozu, pak je motoristický sport nepřípustný...protože je to vědomé riskování. Pokud chceme motoristický sport zachovat...musíme přistoupit na to že vždy bude riziko existovat.
 
 
 
Tiež mali od začiatku motory vpredu a jazdci sa mohli počas zastávky v boxoch vymeniť a rozdeliť si body. Veci sa menia.
 

 t.o.m. - horainform.cz
22.01.2017 19:14
Ferrari.gif
reagovat na příspěvek
 
Něco k tématu bezpečnosti Formulových závodů: [ odkaz ]
 

 palo_s - nezadán
22.01.2017 14:48
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
palo_s píše: idiotsky tam isli skoro vsetci jazdci a vzdy to budu robit.. A ako sa spravaju pri dvojitych zltych vlajkach sme mohli vidiet minuly rok.   navyse to sa tam uz skoro stalo Brundlemu v 1994..   A navyse ked akvaplaning a nevhodne pneumatiky je dost mozne ani pomalsia jazda by mu nepomohla.   V tomto nie je mozne obvinovat len jazdca, mal nevhodne pneumatiky co je chyba timu a ak jeden jazdec kratko predtym tam havaroval pre akvaplaning tak je to chyba timu, pri ich skusenostiach by mali vediet, ze aj pomalsia jazda v f1tke je dost velka, cize akvaplaning je mozne dostat aj pre formulu velmi pomalej jazde. Navyse ak sa tam nieco podobne skoro stalo a nepoucili sa, ze ta zakruta si o take veci priam prosi..
 
 
 
oprava chyby..
 
..predtym tam havaroval pre akvaplaning tak je to chyba vedenia, cize Whittinga, pri ich skusenostiach by mali vediet, ze aj pomalsia jazda v f1tke je dost velka..
 

 palo_s - nezadán
22.01.2017 14:46
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
jaybee píše: Co to má společného s bezpečnostními prvky vozů a tratí? Nic, jde o organizační problém.   Idiotské nebylo poslat do bezpečnostní zóny nakladač, idiotské bylo jet tam v dešti a na dvojitých žlutých jako hovado. Bianchiho je mi líto, ale proto ho nebudu omlouvat. Naštěstí za svou hloupost zaplatil jenom on sám. Mohlo to dopadnout mnohem hůř...
 
 
 
idiotsky tam isli skoro vsetci jazdci a vzdy to budu robit.. A ako sa spravaju pri dvojitych zltych vlajkach sme mohli vidiet minuly rok.
 
navyse to sa tam uz skoro stalo Brundlemu v 1994..
 
A navyse ked akvaplaning a nevhodne pneumatiky je dost mozne ani pomalsia jazda by mu nepomohla.
 
V tomto nie je mozne obvinovat len jazdca, mal nevhodne pneumatiky co je chyba timu a ak jeden jazdec kratko predtym tam havaroval pre akvaplaning tak je to chyba timu, pri ich skusenostiach by mali vediet, ze aj pomalsia jazda v f1tke je dost velka, cize akvaplaning je mozne dostat aj pre formulu velmi pomalej jazde. Navyse ak sa tam nieco podobne skoro stalo a nepoucili sa, ze ta zakruta si o take veci priam prosi..
 

 jaybee -
22.01.2017 14:25
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
palo_s píše: ale suvisi, poslat vedla trat, ked nie je na trati SC, a v mieste, kde dochadza k akvaplaningu je priam idi*tske.
 
 
 
Co to má společného s bezpečnostními prvky vozů a tratí? Nic, jde o organizační problém.
 
Idiotské nebylo poslat do bezpečnostní zóny nakladač, idiotské bylo jet tam v dešti a na dvojitých žlutých jako hovado. Bianchiho je mi líto, ale proto ho nebudu omlouvat. Naštěstí za svou hloupost zaplatil jenom on sám. Mohlo to dopadnout mnohem hůř...
 

 palo_s -
22.01.2017 12:54
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
neviem, co ma spolocne hallo s motorkami ale dobre..
 
podla mna hallo je hlupost. Hallo moze zachranit iba ak ho nieco trafi a to je pravdepodobnost mala. Uz vobec to co satalo Massovi, kolkokrat sa to odvtedy opakovalo? Ani raz, navyse ak by sa to stalo, tak to by muselo presne trafit halo aby to zachranilo jazdca. Takze halo nema prakticky ziadne vyhody.
 
Ale nevyhody su priam viditelne, zhorsene zorne pole jazdca, zhorsenie vystupu jazdca s kokpitu a to sa nebavme, keby sa auto prevratilo a zacalo by horiet ako by sa jazdec z tade dostal.
 
Podla mna je halo zbytocna konina..
 

 palo_s - nezadán
22.01.2017 12:46
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
palo_s píše: ale suvisi, poslat vedla trat, ked nie je na trati SC, a v mieste, kde dochadza k akvaplaningu je priam idi*tske.
 
 
 
oprava..
 
..poslat traktor velda trat..
 

 palo_s - nezadán
22.01.2017 12:46
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
jaybee píše: Co jako? Bianchiho smrt s bezpečností vozů ani tratí jako takových nijak nesouvisí.
 
 
 
ale suvisi, poslat vedla trat, ked nie je na trati SC, a v mieste, kde dochadza k akvaplaningu je priam idi*tske.
 

 juras - williamsquick.cz
21.01.2017 18:31
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
Jirka_1 píše: Juras: halo je skutečně nesmysl a nikoho to nezachrání. Pokud by skutečně chtěli zvýšit bezpečnost formulových vozů, tak udělat takové řešení, aby se nemohly navzájem dotknout běhouny kol. Guma na gumu znamená katapultování zadního vozy neřízeně kamkoli.
 
 
 
Tak nějak...
 

 Jirka_1 -
21.01.2017 16:53
Lotus.gif
reagovat na příspěvek
 
Juras: halo je skutečně nesmysl a nikoho to nezachrání. Pokud by skutečně chtěli zvýšit bezpečnost formulových vozů, tak udělat takové řešení, aby se nemohly navzájem dotknout běhouny kol. Guma na gumu znamená katapultování zadního vozy neřízeně kamkoli.
 

 Jirka_1 - nezadán
21.01.2017 16:48
Lotus.gif
reagovat na příspěvek
 
T.O.M. píše: Simonceli pokud si vzpomínám přeletěl řidítka, rozplácnul se na asfalt, a tam ho ještě dorazili jezdci za ním. A takových případů pamatuji víc za poseldních několik let.
 
 
 
Simoncceli dostal highsidera mezi asi pěti jezdci, ti za ním se mu nijak nemohli v té rychlosti vyhnout, na to byli příliš blízko. A první, kdo ho trefil, byl Rossi, protože byl hned za ním...
 

 Jirka_1 - nezadán
21.01.2017 16:45
Lotus.gif
reagovat na příspěvek
 
T.O.M. píše: Tak jednoznačné to rozhodně není. Musíme rozlišovat havárii a "havárii". Ano v motorkách jsou "havárie" kdy to jezdec přežene, položí motorku a doklouže vedle motorky do kačírku a nic se nestane... ale také je za rok v MotoGP několik havárií kdy takzvaně letí přes řidítky, dopadne na záda, hlavu či bok, skončí to množstvím fraktur, v horším případě ochrnutí a občas i smrtí... to oprotri tomu to v F1 obvykle končí bez ztráty kytičky, smrt Bianchiho byla specifická situace kdy jeho tělo bylo zastaveno na několika centimetrech brzdné dráhy z rychlosti vysoko přes 200 km/hodinu... to reálně nejde přežít.   Pokud jde o havárii Alonsa, tak když vezmeme rychlost vozu v momentu havárie která byla kolem 300 km(hod, počtu obratů vzduchem a na zemi) tak byl dopad jeho havárie naprosto směšný. Pokud něco podobného absolvoval jezdec na motorce, mělo to na jeho zdraví dopad naprosto zásadní, viz. třeba smrt Marca Simoncelliho.
 
 
 
Paradoxní je, že Simoncceliho zabil jeho největší kamarád Rossi, i když za to Valentino nemohl...
 

 t.o.m. - horainform.cz
21.01.2017 13:15
Ferrari.gif
reagovat na příspěvek
 
To juras:
 

 juras - williamsquick.cz
21.01.2017 10:33
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto píše: monopost - mono-post - jednosedadlový voz bez ohľadu na strechu alebo zakrytie kolies
 
 
 
OK, je to jak píšeš, ale od začátku byly "monoposty" otevřené...postupně se kokpit zmenšoval a otevřenost byla myslím kvůli tomu aby bylo možné kokpit rychle opustit.
 
Kromě toho co by "Hallo" vyřešilo?
 
Bianchiho nehoda - ne.
Hehoda Henryho Surteese - myslím že taky ne (respektive tam pořád existuje možnost že pneu by padla přesně do Hallo a následek by byl opět tragický).
Nehoda Massy v Maďarsku 2009? Taky ne...
 
Podle mě je to snaha o zvýšení bezpečnosti která od počátku postrádala větší smysl. Ukázalo se že Hallo sebou nese i negativní prvky (nepopiratelně se zvýšil čas který by pilot potřeboval pro opuštění kokpitu...krom toho naprosto reálně by hrozilo že Hallo by se po nehodě mohlo postarat i o uvěznění pilota v kokpitu úplně.
 
Podle mě úpravy které souvisely s kokpitem byly správné...zvýšení okrajů, důraz na ochranu pilota při nárazu z boku atd. Kdysi piloti doslova vyčuhovali ven a jen dost možná náhodaa velká klika způsobili že se nestalo nic tragického.
 
Zrovna Hallo je ale podle mě krok špatným směrem...tady už je to o tom zda nechat kokpit odkrytý a nebo ho zakrýt...ale to by muselo být kompletní zakrytí a s tím by velmi pravděpodobně souviselo zvětšení kokpitu...a jsem u prototypů...můžeme i zakrýt rovněž diskutabilní kola. Ale už nebude F1...
 
Na silnicích umírá každý den spousta lidí...v F1 jezdí piloti dobrovolně, dobrovolně podstupují riziko a tenhle sport nelze udělat bezpečný. Neříkám že dál nezlepšovat bezpečnost...ale v rámci toho že absolutní bezpečnost prostě nikdy nebude...a je třeba taky zachovávat jistou exkluzivitu a tradice.
Pokud nechceme riskovat...zrušme motoristický sport...jestliže každý obyčejný člověk riskuje v normálním provozu, pak je motoristický sport nepřípustný...protože je to vědomé riskování. Pokud chceme motoristický sport zachovat...musíme přistoupit na to že vždy bude riziko existovat.
 

 t.o.m. - horainform.cz
20.01.2017 22:08
Ferrari.gif
reagovat na příspěvek
 
Motorky či cyklistiku jsem dal jako příklad... co mě na hallo vadí je to že je to ve skutečnosti nesmysl, který řeší možná 1% nebezpečí které jezdci Formule 1 hrozí, ale už se nemluví o těch zbylých 99%. Ale někteří klíčoví lidé s FIA se tváří že bez hallo nemůže Formule 1 existovat.
 
Pravda je ale taková že i když je Formule 1 díky pokroku neuvěřitelně bezpečná, může v ní dojít k fatální havárii se smrtelnými následky a je falešné si nalhávat, že je možné tomu zabránit.
 
A ještě horší je vytřískávat na této falešné iluzi politické body, a hallo je falešná iluze, která Formuli 1 může mnohem více poškodit, než aby jí pomohla.
 

 Ewig -
20.01.2017 17:27
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
Nevím proč mícháte hrušky s jabkamiá a tím pádem motorky s hallo. U formule i bez hallo nebo s ním hrozí jedná věc, malý letící předmět s jiného vozu jako Massovi v Maďarsku a tam hallo nepomůže nebo takový typ nehody, kdyby při kolizi více vozů došlo k takové situaci, že kolize by musela být z hora a špičkou vozu, to snad vůbec nehrozí, jinak je oblouk za hlavou a jezdec je i dost ve voze takzvaně dost utopen. Více nebezpečný a z toho mají jezdci i strach je třeba kolize na vrcholu v zatáčce Raddilion, jak se vůz při předešlé havárii odrazi zpět do tratě za horizontem, tam ani hallo nemusí pomoci. Myslím je to dost zbytečná diskuze.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
20.01.2017 16:22
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
T.O.M. píše: Po pádu z motorky ne, ale pokud by zablokoval přední kolo, což se staně při agresivním brždění, či při kontaktu s jezdcem před ním (což byl Alonsův případ) by letěl přes řidítka a dělal by ty salta ve vzdychu a pak by sebou plácnul o asfalt a pak by se v nejlepším případě hodně potloukl, v horším zlomeniny, otřes mozku, ochrnutí nebo smrt.   Simonceli pokud si vzpomínám přeletěl řidítka, rozplácnul se na asfalt, a tam ho ještě dorazili jezdci za ním. A takových případů pamatuji víc za poseldních několik let.   Třeba mezi cyklisty se v profi pelotonu loni po pádu s kola zabili dva, předloni tuším čtyři (nebo pět), a tam je rychlost mnohonásobně nižší.   Prostě chci říct že lidská schránka je neskutečně křehká, ale kokpit kolem jezce zvyšuje šanci přežít náraz, který by samotné tělo nepřežilo. čistě teoreticky, pokud vyskočím z okna, z deseti metrů na betonovou plochu a dopadnu na plocho, tak je velká pravděpodobnost že se zabiju, a minimální že to přežiji, přitom ta rychlost dopadu bude celkem nicotná.
 
 
 
Ja s tebou súhlasím, iba zdôrazňujem, že sú to dve úplne iné typy nehôd a iné hrozby a na tom už halo nič nezmení.
 

 T.O.M. - horainform.cz
20.01.2017 15:33
Ferrari.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto píše: Veď hej, ako som napísal, je to nebezpečnejšie, ale čo bolo na Alonsovej nehode najveľkolepejšie, tak tie saltá a to v akej polohe zostal po zastavení, po páde z motorky by nič také nebolo, Alonso by kĺzal a otázny už by asi bol iba ten kontakt s ľavou stenou.
 
 
 
Po pádu z motorky ne, ale pokud by zablokoval přední kolo, což se staně při agresivním brždění, či při kontaktu s jezdcem před ním (což byl Alonsův případ) by letěl přes řidítka a dělal by ty salta ve vzdychu a pak by sebou plácnul o asfalt a pak by se v nejlepším případě hodně potloukl, v horším zlomeniny, otřes mozku, ochrnutí nebo smrt.
 
Simonceli pokud si vzpomínám přeletěl řidítka, rozplácnul se na asfalt, a tam ho ještě dorazili jezdci za ním. A takových případů pamatuji víc za poseldních několik let.
 
Třeba mezi cyklisty se v profi pelotonu loni po pádu s kola zabili dva, předloni tuším čtyři (nebo pět), a tam je rychlost mnohonásobně nižší.
 
Prostě chci říct že lidská schránka je neskutečně křehká, ale kokpit kolem jezce zvyšuje šanci přežít náraz, který by samotné tělo nepřežilo. čistě teoreticky, pokud vyskočím z okna, z deseti metrů na betonovou plochu a dopadnu na plocho, tak je velká pravděpodobnost že se zabiju, a minimální že to přežiji, přitom ta rychlost dopadu bude celkem nicotná.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
20.01.2017 14:59
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
T.O.M. píše: Tak jednoznačné to rozhodně není. Musíme rozlišovat havárii a "havárii". Ano v motorkách jsou "havárie" kdy to jezdec přežene, položí motorku a doklouže vedle motorky do kačírku a nic se nestane... ale také je za rok v MotoGP několik havárií kdy takzvaně letí přes řidítky, dopadne na záda, hlavu či bok, skončí to množstvím fraktur, v horším případě ochrnutí a občas i smrtí... to oprotri tomu to v F1 obvykle končí bez ztráty kytičky, smrt Bianchiho byla specifická situace kdy jeho tělo bylo zastaveno na několika centimetrech brzdné dráhy z rychlosti vysoko přes 200 km/hodinu... to reálně nejde přežít.   Pokud jde o havárii Alonsa, tak když vezmeme rychlost vozu v momentu havárie která byla kolem 300 km(hod, počtu obratů vzduchem a na zemi) tak byl dopad jeho havárie naprosto směšný. Pokud něco podobného absolvoval jezdec na motorce, mělo to na jeho zdraví dopad naprosto zásadní, viz. třeba smrt Marca Simoncelliho.
 
 
 
Veď hej, ako som napísal, je to nebezpečnejšie, ale čo bolo na Alonsovej nehode najveľkolepejšie, tak tie saltá a to v akej polohe zostal po zastavení, po páde z motorky by nič také nebolo, Alonso by kĺzal a otázny už by asi bol iba ten kontakt s ľavou stenou.
 

 T.O.M. - horainform.cz
20.01.2017 14:30
Ferrari.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto píše: Ten rozdiel v tom, čo sa deje pochybe jazdca je v TV celkom vidieť. Moto GP je nepochybne nebezpečnejšie, ale riešia sa tam kompletne iné veci. Jazdci sa snažia dostať od motorky a potom spomaľujú sami vo výjazdových zónach pokým motorky sa kotúľajú a rozbíjajú kde kade, v F1 je človek pripútaný k ťažkému stroju a spolu s ním vletí do bariér alebo niečoho iného. Ale niektorí si to predstavujú tak, že jazdci Moto zažívajú rovnaké havárie a nárazy ako jazdci F1, ibaže nechránení.
 
 
 
Tak jednoznačné to rozhodně není. Musíme rozlišovat havárii a "havárii".
Ano v motorkách jsou "havárie" kdy to jezdec přežene, položí motorku a doklouže vedle motorky do kačírku a nic se nestane... ale také je za rok v MotoGP několik havárií kdy takzvaně letí přes řidítky, dopadne na záda, hlavu či bok, skončí to množstvím fraktur, v horším případě ochrnutí a občas i smrtí... to oprotri tomu to v F1 obvykle končí bez ztráty kytičky, smrt Bianchiho byla specifická situace kdy jeho tělo bylo zastaveno na několika centimetrech brzdné dráhy z rychlosti vysoko přes 200 km/hodinu... to reálně nejde přežít.
 
Pokud jde o havárii Alonsa, tak když vezmeme rychlost vozu v momentu havárie která byla kolem 300 km(hod, počtu obratů vzduchem a na zemi) tak byl dopad jeho havárie naprosto směšný. Pokud něco podobného absolvoval jezdec na motorce, mělo to na jeho zdraví dopad naprosto zásadní, viz. třeba smrt Marca Simoncelliho.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
20.01.2017 12:41
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
bRIŤfan píše: Ako chceš. Nečítal si s porozumením, ale to u teba nie je nič neobvyklé. Lebo z motoriek vyskakovali za jazdy. Či? Písal som "v prenesenom význame". Ale to je asi moc komplikované.
 
 
 
Tvoj prenesený význam je nezmysel, sedelo by to, keby v Moto GP jazdci opúšťali motorku až po havárii a zastavení. Vystúpiť z havarovaného vozu bez halo nie je to isté ako pustiť motorku svojou cestou ešte pred nárazom.
 

 bRIŤfan - nezadán
20.01.2017 11:53
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto píše: ? Akože bez halo jazdci vyskakovali za jazdy? Som si nevšimol :D Halo môže a nemusí prekážať už po havárii, keď jazdec je alebo nie je zranený.
 
 
 
Ako chceš. Nečítal si s porozumením, ale to u teba nie je nič neobvyklé. Lebo z motoriek vyskakovali za jazdy. Či?
Písal som "v prenesenom význame". Ale to je asi moc komplikované.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
20.01.2017 10:12
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
T.O.M. píše: No na motorce mám něco odježděno, pravda povětšinou v terénu na enduru kde jsem jezdil na rovných úsecích maximálně jen 150-180 km/hod, ale že by mě motorka v případě pádu neohrožovala, a že bych měl čas motorku někam odkopnout a pád ve větší rychlostí by byl procházka růžovou zahradou si nemyslím.   Naopak si myslím že třeba Alonsovi vůz v Austrálii zachránil život... nechci si domyslet jak by ta jeho havárie asi dopadla, kdyby bylo jeho tělo z vozu v momentu srážky "katapultováno" podobně jako tělo Gillesse Villeneuva.
 
 
 
Ten rozdiel v tom, čo sa deje pochybe jazdca je v TV celkom vidieť. Moto GP je nepochybne nebezpečnejšie, ale riešia sa tam kompletne iné veci. Jazdci sa snažia dostať od motorky a potom spomaľujú sami vo výjazdových zónach pokým motorky sa kotúľajú a rozbíjajú kde kade, v F1 je človek pripútaný k ťažkému stroju a spolu s ním vletí do bariér alebo niečoho iného. Ale niektorí si to predstavujú tak, že jazdci Moto zažívajú rovnaké havárie a nárazy ako jazdci F1, ibaže nechránení.
 

<<  (1) • 2  >>
zobrazeny komentáře 1 až 30 z 49
Reklama