diskuze
Reklama
Reklama
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

KOMENTÁŘE KE ČLÁNKU:
Ferrari může přijít o peníze pro privilegované týmy

Liberty Media chce vyrovnanější soutěž.
 

počet komentářů: 60

 

  Kolik je pětkrát dva?  

  nick:
  e-mail:
  text:   
:-) :-( ;-) :-x :-o :-E :-D :-P 8-I %-/ (GRR) 8-) ;-I (OK) (KO)
 
Reklama
 
<<  (1) • 2  >>
zobrazeny komentáře 1 až 30 z 60
 
 
 T.O.M. - horainform.cz
28.01.2017 11:35
Ferrari.gif
reagovat na příspěvek
 
palo_s píše: nie je..   treti monopost su zvysene naklady a niekolko milionov, to by kludne mohlo potopit dalsich sukromnikoch ako Williams..
 
 
 
Nehledě na to, že třetí monopost nic neřeší, když tým pojede na jedničku.
 

 T.O.M. - horainform.cz
28.01.2017 11:34
Ferrari.gif
reagovat na příspěvek
 
GRAHAM1 píše: Jasný, to má prostě fanoušek v sobě a nejde to změnit.Byla by to zcela jiná soutěž, kdby tam nebyl Mclaren, Ferrari a i Wiliams.   IMHO, F1 nepotřebuje malé týmy, ať Ferarri, Mclaren, RB, Wiliams, Renault, Mercedes dají 3 monoposty a je to vyřešené.Malej tým nemá peníze, vliv, nic nula, nevím proč se to pořád řeší.Jako nemám nic proti malým týmům, možná se tam rozvine talent nových lidí, kteří přejdou do VIP týmů, jinak ale je přínos diskutabilní.
 
 
 
Pokud sleduješ Formuli řekněme posledních 10-15 let, tak máš pravdu, nůžky se rozevřeli natolik, že malé týmy tam jsou jen do počtu.
 
Pokud ale budu sledovat Formuli 1 od prvopočátků, tak mnoho malých týmů bralo tituly mistrů světa jak v jezdcích tak i konstruktérech.
 
I McLaren či Williams byly svého času malé týmy, Brabham, Lotus, Tyrell, March také, vznikli, trochu vyrostli, vybojovali něco titulů a pak zase odešli. jestli ti příjde význam těchto týmů diskutabilní, tak fakt nevím.
 

 palo_s - nezadán
27.01.2017 18:57
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
GRAHAM1 píše: Jasný, to má prostě fanoušek v sobě a nejde to změnit.Byla by to zcela jiná soutěž, kdby tam nebyl Mclaren, Ferrari a i Wiliams.   IMHO, F1 nepotřebuje malé týmy, ať Ferarri, Mclaren, RB, Wiliams, Renault, Mercedes dají 3 monoposty a je to vyřešené.Malej tým nemá peníze, vliv, nic nula, nevím proč se to pořád řeší.Jako nemám nic proti malým týmům, možná se tam rozvine talent nových lidí, kteří přejdou do VIP týmů, jinak ale je přínos diskutabilní.
 
 
 
nie je..
 
treti monopost su zvysene naklady a niekolko milionov, to by kludne mohlo potopit dalsich sukromnikoch ako Williams..
 

 GRAHAM1 - nezadán
27.01.2017 18:06
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
rudej 44 let píše: Podle průzkumů fandí Ferrari cca 30 procent fandú. Vážně myslíš, že by odchod Ferrari neznamenal nic ? Ferrari, McLaren a asi i Williams tam musí být, jinak úbytek fanoušků zničí F1.   Se spravedlivějším odměňováním ovšem souhlasím. Bral bych něco podobného, jako navrhuje Pst.
 
 
 
Jasný, to má prostě fanoušek v sobě a nejde to změnit.Byla by to zcela jiná soutěž, kdby tam nebyl Mclaren, Ferrari a i Wiliams.
 
IMHO, F1 nepotřebuje malé týmy, ať Ferarri, Mclaren, RB, Wiliams, Renault, Mercedes dají 3 monoposty a je to vyřešené.Malej tým nemá peníze, vliv, nic nula, nevím proč se to pořád řeší.Jako nemám nic proti malým týmům, možná se tam rozvine talent nových lidí, kteří přejdou do VIP týmů, jinak ale je přínos diskutabilní.
 

 palo_s - nezadán
27.01.2017 15:13
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
T.O.M. píše: Právě o tom mluvím, v podstatě nejstarší tým ve Formuli 1 pokud jde o jednoho majitele je Williams, ten patří Frankovi od prvopočátku. Současní majitelé vlastní Ferrari několik posledních let.
 
 
 
no ono tazko z toho usudzovat, tak Frank tiez vlastnil ine timy, respektivne pod inym nazvom..
 
A Enzov nemanzelsky syn ma stale podiel z Ferrari, ak si dobre pamatam..
 

 T.O.M. - horainform.cz
27.01.2017 12:15
Ferrari.gif
reagovat na příspěvek
 
palo_s píše: a co taky Renault, ktory predtym bol Lotus, Renault, Benetton a Toleman. Predtym sa Toleman spojil so Spiritom. Ale Renault mal v 80tych rokoch iny tim.. Minardi zalozil Giancarlo Minardi, ale ten tiez s fuzoval so Scuderiou Italia v 90tych rokoch a nakonci 90tych rokov sa spolumajitelom stal Gabriele Rumi, ktory bol majitelom timu Fondmental.
 
 
 
Právě o tom mluvím, v podstatě nejstarší tým ve Formuli 1 pokud jde o jednoho majitele je Williams, ten patří Frankovi od prvopočátku. Současní majitelé vlastní Ferrari několik posledních let.
 

 palo_s - nezadán
26.01.2017 18:59
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
palo_s píše: a co taky Renault, ktory predtym bol Lotus, Renault, Benetton a Toleman. Predtym sa Toleman spojil so Spiritom. Ale Renault mal v 80tych rokoch iny tim.. Minardi zalozil Giancarlo Minardi, ale ten tiez s fuzoval so Scuderiou Italia v 90tych rokoch a nakonci 90tych rokov sa spolumajitelom stal Gabriele Rumi, ktory bol majitelom timu Fondmental.
 
 
 
a teraz mam dojem, ze Rumi kupil tim Osella a premenoval ho na Fondmental..
 

 palo_s - nezadán
26.01.2017 18:57
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: Tak já nevím...myslím že novou sérii chtěli hlavně automobilky...Ferrari se nechalo uplatit Berniem.   Automobilky to vzdaly protože ochrannou známku F1 vlastnil Bernie a kromě toho že by museli sérii pojmenovat nějak jinak šlo asi i o to že zorganizovat podnik na výši F1 není jednoduchá věc.   Kromě toho automobilky v podstatě nechtějí řídit a organizovat závodní sérii...oni ani nejsou dlouhodobě schopní zaručit svou účast (tím myslím třeba 10 let).   Bernie z F1 vybudoval soutěž "velkých" hráčů...jedinej kdo tam je schopen konkurence z ryze závodních týmů je právě Ferrari...a to podle mě jen díky tomu speciálnímu přístupu Bernieho který Ferrari tak mohutně sponzoruje.   Ferrari se vlastně jako první z klasických týmů F1 spojilo s automobilkou (Fiatem), pak následovaly v éře turbo další týmy...byť tuším že teprve Mercedes v McLarenu bylo o vlastnění části týmu automobilkou. V některých případech došlo k zakoupení týmu F1 výrobcem aut (Renault koupil Benetton, Honda koupila BAR, BMW koupilo Sauber, Mercedes koupil Brawna).   Ferrari se naopak osamostatnilo...což mu ztas a jenom umožnila štědrá dotace ze strany Bernieho...jinak by bylo v ne o moc lepší situaci jako třeba Williams.   Momentálně je F1 postavena a je závislá na automobilkách...nové motory nemůže vyvinout a dodávat nějaká malá motorárna jako za časů Cosworthu či i později několika soukromých motorářů (třebas s podporou automobilky), namátkou Judd, Mugen, motory Lamborghini, Alfa Romeo, Hart, Ilmor, ale i Yamaha či Peugeot...které měli přímou podporu automobilky, ale jednalo se v porovnání se současnými projekty kolem motorů o mnohem menší záležitosti.   Řekl bych že pokud to bude chtít vzít Liberty Media za správný konec musí zajistit dlouhobou stabilitu kolem motorů...potřebuje za současného složité situace kolem techniky mít zajištěné dodavatele motorů...když pak budou tyihle dodavatelé (automobilky) ještě provozovat tovární tým...o to lépe.   Dost možná celá krize kolem F1 souvisí právě s nastavením...kdy se vlastně vše točí kolem Ferrari...a to není dobré...takovou velkou soutěž není možné postavit na jednom týmu. Sice je pravda že Berniemu to chvíli vydrželo...ale ty eskapády v posledních letech naznačují že tenhle model asi vyčpěl.   Ideální stav by byl mít startovní pole v němž budou mít vysoké ambice jednak tovární týmny a proti nim pak slavné a tradiční týmy jako je právě Ferrari, McLaren a Williams.   Ovšem podle mě základ který je třeba udělat je narovnání financí. Je velmi důležité stanovit takový základní poplatek pro všechny aby týmy nebojovali o záchranu, ale mohli pracovat na zlepšování. Hlavní odměnou by měly být peníze za umístění. Bonusy za historické výsledky musí vycházet z odjetých sezón a počtu titulů.   Obávám se ale že bez nějakých opatření co se týče omezení nákladů to nepůjde.   Neřekl bych že někdo chce aby byla F1 unifikovaná série kde na roční provoz bude stačit třeba 10 mil. dolarů...ale závodění a zájem fanoušků neudělá utrácení stovek milionů. Pro mě jako fanouška je jedno jestli je rozpočet týmu 100 nebo 300 mil., pokud vidím napínavé závody a sleduju něco co se mi líbí...bude se mi to líbit i když budou rozpočty jen 50 mil.
 
 
 
ja si myslim, ze by sa mal prijat platovy strop a zakaznicke sasi, kvoli slabsim timom.
 

 palo_s - nezadán
26.01.2017 18:55
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
T.O.M. píše: Podle mě bonusy za všechny odjeté sezony jsou tak trochu na hlavu, jednak to diskvalifikuje případné nováčky... a pak je otázka kolik který tým vlastně odjel sezon... protože on i Ferrari či McLaren několikrát změnil majitele, tak je otázka co počítat, zda roky posledního majitele, či roky celkově.   Protože pokud roky celkově, tedy bez ohledu na majitele, tak máme v F1 týmy které jsou zde třeba dvacet let, ale už několikrát měnili majitele, třeba Torro-Rosso bylo dříve Minardy a před tím kdo ví co, Red-Bull byl Jaguár, a už si nevzpomenu kdo byl předtím.   Nebo Mercedes, to máš Brawn GP, Hondu, BAR a co to bylo před BAR už si nevzpomínám.    
 
 
 
a co taky Renault, ktory predtym bol Lotus, Renault, Benetton a Toleman. Predtym sa Toleman spojil so Spiritom. Ale Renault mal v 80tych rokoch iny tim.. Minardi zalozil Giancarlo Minardi, ale ten tiez s fuzoval so Scuderiou Italia v 90tych rokoch a nakonci 90tych rokov sa spolumajitelom stal Gabriele Rumi, ktory bol majitelom timu Fondmental.
 

 T.O.M. - horainform.cz
26.01.2017 18:36
Ferrari.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: V tomhle souhlasím s tím že Ferrari dostane nejvíc peněz...prostě je v F1 od začátku a tituly si vyjezdilo...pak na tom přirozeně bude dobře McLaren a Williams...ale i oni budují historii F1 už pěkně dlouho.
 
 
 
A to je pořád to samé dokola... najít způsob jak "legálně" zvýhodnit některé z týmů. To ale k vytvoření stejné startovací čáry nepovede, jen se změní ztráta týmů druhého sledu, ale pořád budou znevýhodněni.
 

 T.O.M. - horainform.cz
26.01.2017 18:33
Ferrari.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: Hodnotit posledních 10 sezón? To je diskriminace...předtím ty tituly nic neznamenají?
 
 
 
Tak nalijme si čistého vína, kolik lidí co si v březnu sednou k televizi na sledování Formule 1 bude vědět od kdy existuje Formule 1, od kdy závodí třeba McLaren, kdo získal první titul atd.?
 
Tipnu, že to nebude ani jedno procento diváků... to je prostě realita.
 
Peníze, které se za rok 2016 budou rozdělovat, vydělala Formule 1 v roce 2016. Proto jakékoli rozdělování těchto peněz na základě nějakých historických bonusů je jen řešení, jak najít "legální" způsob na uplácení některých týmů.
 
A historie ukázala že tohle úplácení k ničemu dobrému nevede, takže bych to zrušil. On opravdu nelze vymyslet žádný "spravedlivější" systém uplácení. Pořád to bude uplácení někoho na úkor někoho.
 

 T.O.M. - horainform.cz
26.01.2017 18:13
Ferrari.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: Bonusy za dejme tomu odjeté sezóny a počty titulů jsou dle mého správné...
 
 
 
Podle mě bonusy za všechny odjeté sezony jsou tak trochu na hlavu, jednak to diskvalifikuje případné nováčky... a pak je otázka kolik který tým vlastně odjel sezon... protože on i Ferrari či McLaren několikrát změnil majitele, tak je otázka co počítat, zda roky posledního majitele, či roky celkově.
 
Protože pokud roky celkově, tedy bez ohledu na majitele, tak máme v F1 týmy které jsou zde třeba dvacet let, ale už několikrát měnili majitele, třeba Torro-Rosso bylo dříve Minardy a před tím kdo ví co, Red-Bull byl Jaguár, a už si nevzpomenu kdo byl předtím.
 
Nebo Mercedes, to máš Brawn GP, Hondu, BAR a co to bylo před BAR už si nevzpomínám.
 
 
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
26.01.2017 10:59
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: Nemyslím ze je to slozite...pokud si pujcis víc než muzes splatit...pokud hrajes vabank...tak jsi blbec a ne ze je systém špatnej.   Vzpomen si co jsem ti psal onehda...ze Lotus skončí. A ze Williams se zvedne a bude tady dal...a v současné době Williams opět dokazuje ze v F1 lze fungovat na vysoké úrovni i v současné době...a nemusíš byt automobilka. Ale musíš to dělat s rozumem...a byt oddan závodění. Lotus fungoval z velké části jako investice...kdyby byl vyhrál "náhodou" sampionat jsem presvedcenej ze Genii by ho lukrativne prodala...tedy pokud by se nasel kupec.   Williams ma z dlouhodobého pohledu vyrovnaný rozpočet...jinak to ani nejde...jinak by se placal ve společnosti Sauberu a Manoru.   Problém , opravdový problém je to ze někdo kdo je bohatý dostane za nic v podstate víc jak cely rozpočet těch nejchudsich týmu.   Důležitý je aby se dejme tomu za 50 mil. dalo odjet sezonu a přitom polovinu nestaly jen motory. Rozpočet musí byt vyrovnaný a pak verim v mnohem lepší stav...pokud ti příjmy od FIA zaplati velkou část základních nakladu a budeš se tak moct soustředit na zlepsovani okamuite se to projeví...a taky sponzori půjdou i k slabším tymum.   To ze se rika ze spravedlive prachy dělit nelze je jen klišé...a obrana těch co mlaskaji a peníze dostávají ať odvádějí dobrou nebo spatnou praci.
 
 
 
Je to zložité, pretože keď tímom pridáš a zároveň znížiš náklady, vôbec to neznamená, že nebudú krachovať. Budú hľadať cestu ako preniknúť do prvej ligy a brať pôžičky... ako Lotus, hoci ten neskrachoval, bol predaný aj s dlhmi. A Williams... predstav si, že by motor Mercedesu bola rovnaká katastrofa ako bol motor Renaultu, to by sa dlh splácal ťažšie. Nie že by som to Williamsu vyčítal, ale nie je to také jednoduché, že znížiť náklady a všetkým bude dobre. Veľká väčšina tímov má na pokrytie základných nákladov a zháňa peniaze na konkurencieschopnosť a ide pritom nadoraz, ako Foce India napríklad. Ecclestone hovorí, že je jedno koľko tímy dostanú, aj tak vždy minú všetko čo dostanú, lenže neraz minú aj viac. Tam by bolo treba ten strop nejako vymyslieť pre bohaté tímy, aby si stredné prestali požičiavať na konkurencieschopnosť.
 

 juras - williamsquick.cz
25.01.2017 21:59
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
t.o.m. píše: To Juras: Bonusy za historické výsledky nemohou vycházet z odjetých sezón a počtu titulů, protože by automaticky diskvalifikovali 80% startovního pole, o potencionálních nováčcích nemluvě.   Ano bral bych nějaký bonus za dlouhodobější zůčastněnost, ale řekněme za posledních 10 let, a nemůže to být částka dosahující rozpočtu poloviny startovního pole.
 
 
 
Bonusy za dejme tomu odjeté sezóny a počty titulů jsou dle mého správné...ale nesmí to být částka která bude vysoce převyšovat základní odměnu za start a odměny za výsledky posledního šampionátu.
 
Nastavení správného klíče k rozdělní peněz - startovné - odměny za výsledky poslední sezóny a odměny za historické výsledky...bude to oříšek, ale určitě to lze.
 
Hodnotit posledních 10 sezón? To je diskriminace...předtím ty tituly nic neznamenají?
 
V tomhle souhlasím s tím že Ferrari dostane nejvíc peněz...prostě je v F1 od začátku a tituly si vyjezdilo...pak na tom přirozeně bude dobře McLaren a Williams...ale i oni budují historii F1 už pěkně dlouho.
Opět podotýkám že výše těchto odměn musí být adekvátní k ostatním příjmům...musí to být příjemný bonus, ale ne rozpočet chudého týmu (což porovnávám v současných poměrech), otázka je jaký rozpočet by měl být nějakým standardem...jak jsem psal, nač utratit 500 mil., fanoušek který kouká na závody nepozná jestli tým spotřebuje 100 mil. nebo 500 mil., fanoušek pozná jestli ho závody baví a jestli sleduje souboj nejlepších konstruktérů a pilotů.
 

 juras - williamsquick.cz
25.01.2017 20:55
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto píše: <div>Toto práve nie je také jednoduché. Lotus mal viac než základný rozpočet potrebný pre fungovanie tímu a aj tak išiel do dlhov. Aj Williams si požičal pred sezónou 2014 a neviem či to už stihol splatiť. Ak dáš všetkým tímom aj 150 miliónov, ambiciózni šéfovia si ešte aj tak 20 požičajú aby zvýšili šancu na porazenie konkurencie, ktorá si potom požičia 25. Toto je jeden hlúpy, ale veľký problém.</div>
 
 
 
Nemyslím ze je to slozite...pokud si pujcis víc než muzes splatit...pokud hrajes vabank...tak jsi blbec a ne ze je systém špatnej.
 
Vzpomen si co jsem ti psal onehda...ze Lotus skončí. A ze Williams se zvedne a bude tady dal...a v současné době Williams opět dokazuje ze v F1 lze fungovat na vysoké úrovni i v současné době...a nemusíš byt automobilka. Ale musíš to dělat s rozumem...a byt oddan závodění.
Lotus fungoval z velké části jako investice...kdyby byl vyhrál "náhodou" sampionat jsem presvedcenej ze Genii by ho lukrativne prodala...tedy pokud by se nasel kupec.
 
Williams ma z dlouhodobého pohledu vyrovnaný rozpočet...jinak to ani nejde...jinak by se placal ve společnosti Sauberu a Manoru.
 
Problém , opravdový problém je to ze někdo kdo je bohatý dostane za nic v podstate víc jak cely rozpočet těch nejchudsich týmu.
 
Důležitý je aby se dejme tomu za 50 mil. dalo odjet sezonu a přitom polovinu nestaly jen motory. Rozpočet musí byt vyrovnaný a pak verim v mnohem lepší stav...pokud ti příjmy od FIA zaplati velkou část základních nakladu a budeš se tak moct soustředit na zlepsovani okamuite se to projeví...a taky sponzori půjdou i k slabším tymum.
 
To ze se rika ze spravedlive prachy dělit nelze je jen klišé...a obrana těch co mlaskaji a peníze dostávají ať odvádějí dobrou nebo spatnou praci.
 

 Toto -
25.01.2017 19:52
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
Už aby to bylo! Tradice je věc, ale s takovým přerozdělováním budou pořád bohatí a chudí a to F-1 hodně škodí. Změna vzhledu aut možná přišla za pět minut dvanáct, na tu nadvládu MB se už nešlo dívat.
 

 t.o.m. - horainform.cz
25.01.2017 19:43
Ferrari.gif
reagovat na příspěvek
 
To Juras: Bonusy za historické výsledky nemohou vycházet z odjetých sezón a počtu titulů, protože by automaticky diskvalifikovali 80% startovního pole, o potencionálních nováčcích nemluvě.
 
Ano bral bych nějaký bonus za dlouhodobější zůčastněnost, ale řekněme za posledních 10 let, a nemůže to být částka dosahující rozpočtu poloviny startovního pole.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
25.01.2017 19:28
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: Ovšem podle mě základ který je třeba udělat je narovnání financí. Je velmi důležité stanovit takový základní poplatek pro všechny aby týmy nebojovali o záchranu, ale mohli pracovat na zlepšování.
 
 
 
Toto práve nie je také jednoduché. Lotus mal viac než základný rozpočet potrebný pre fungovanie tímu a aj tak išiel do dlhov. Aj Williams si požičal pred sezónou 2014 a neviem či to už stihol splatiť. Ak dáš všetkým tímom aj 150 miliónov, ambiciózni šéfovia si ešte aj tak 20 požičajú aby zvýšili šancu na porazenie konkurencie, ktorá si potom požičia 25. Toto je jeden hlúpy, ale veľký problém.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
25.01.2017 19:21
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
Fang píše: Právě že ne. Ferrari chtělo vytvořit konkurenční závodní sérii, ale Red Bull?
 
 
 
Medzitým už bolo jedno podpisovanie Concorde, v roku 2013 Ferrari a Red Bull plus Toro Rosso takmer súčasne zdupkali z FOTA k Ecclestonovi, následne za nimi išli ďalšie tímy, Mercedes sa dlho bránil a aj preto mal až do zisku dvoch PK nevýhodnejšiu zmluvu. Vtedy to bolo aj o Mosleym a rozpočtovom strope. FOTA bola zrušená na začiatku roka 2014 keď sa začala elita schádzať v Strategickej skupine.
 

 juras - williamsquick.cz
25.01.2017 17:27
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
Tak já nevím...myslím že novou sérii chtěli hlavně automobilky...Ferrari se nechalo uplatit Berniem.
 
Automobilky to vzdaly protože ochrannou známku F1 vlastnil Bernie a kromě toho že by museli sérii pojmenovat nějak jinak šlo asi i o to že zorganizovat podnik na výši F1 není jednoduchá věc.
 
Kromě toho automobilky v podstatě nechtějí řídit a organizovat závodní sérii...oni ani nejsou dlouhodobě schopní zaručit svou účast (tím myslím třeba 10 let).
 
Bernie z F1 vybudoval soutěž "velkých" hráčů...jedinej kdo tam je schopen konkurence z ryze závodních týmů je právě Ferrari...a to podle mě jen díky tomu speciálnímu přístupu Bernieho který Ferrari tak mohutně sponzoruje.
 
Ferrari se vlastně jako první z klasických týmů F1 spojilo s automobilkou (Fiatem), pak následovaly v éře turbo další týmy...byť tuším že teprve Mercedes v McLarenu bylo o vlastnění části týmu automobilkou. V některých případech došlo k zakoupení týmu F1 výrobcem aut (Renault koupil Benetton, Honda koupila BAR, BMW koupilo Sauber, Mercedes koupil Brawna).
 
Ferrari se naopak osamostatnilo...což mu ztas a jenom umožnila štědrá dotace ze strany Bernieho...jinak by bylo v ne o moc lepší situaci jako třeba Williams.
 
Momentálně je F1 postavena a je závislá na automobilkách...nové motory nemůže vyvinout a dodávat nějaká malá motorárna jako za časů Cosworthu či i později několika soukromých motorářů (třebas s podporou automobilky), namátkou Judd, Mugen, motory Lamborghini, Alfa Romeo, Hart, Ilmor, ale i Yamaha či Peugeot...které měli přímou podporu automobilky, ale jednalo se v porovnání se současnými projekty kolem motorů o mnohem menší záležitosti.
 
Řekl bych že pokud to bude chtít vzít Liberty Media za správný konec musí zajistit dlouhobou stabilitu kolem motorů...potřebuje za současného složité situace kolem techniky mít zajištěné dodavatele motorů...když pak budou tyihle dodavatelé (automobilky) ještě provozovat tovární tým...o to lépe.
 
Dost možná celá krize kolem F1 souvisí právě s nastavením...kdy se vlastně vše točí kolem Ferrari...a to není dobré...takovou velkou soutěž není možné postavit na jednom týmu. Sice je pravda že Berniemu to chvíli vydrželo...ale ty eskapády v posledních letech naznačují že tenhle model asi vyčpěl.
 
Ideální stav by byl mít startovní pole v němž budou mít vysoké ambice jednak tovární týmny a proti nim pak slavné a tradiční týmy jako je právě Ferrari, McLaren a Williams.
 
Ovšem podle mě základ který je třeba udělat je narovnání financí. Je velmi důležité stanovit takový základní poplatek pro všechny aby týmy nebojovali o záchranu, ale mohli pracovat na zlepšování. Hlavní odměnou by měly být peníze za umístění. Bonusy za historické výsledky musí vycházet z odjetých sezón a počtu titulů.
 
Obávám se ale že bez nějakých opatření co se týče omezení nákladů to nepůjde.
 
Neřekl bych že někdo chce aby byla F1 unifikovaná série kde na roční provoz bude stačit třeba 10 mil. dolarů...ale závodění a zájem fanoušků neudělá utrácení stovek milionů. Pro mě jako fanouška je jedno jestli je rozpočet týmu 100 nebo 300 mil., pokud vidím napínavé závody a sleduju něco co se mi líbí...bude se mi to líbit i když budou rozpočty jen 50 mil.
 

 palo_s - nezadán
25.01.2017 15:25
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
Fang píše: Když se jednalo vážně o konkurenční sérii, tak ještě ani Red Bull nebyl v F1. Respektive nebyl vlastníkem týmu, ale pouze sponzor Sauberu.
 
 
 
novom seriou sa vyhrazalo aj pred 8 alebo 9 rokov dozadu.
 

 Fang - Kiry20seznam.cz
25.01.2017 15:12
Minardi.gif
reagovat na příspěvek
 
palo_s píše: aj Red Bull v tom.. Timy co nechceli konkurencnu seriu, boli sukromnici ako Williams..
 
 
 
Když se jednalo vážně o konkurenční sérii, tak ještě ani Red Bull nebyl v F1. Respektive nebyl vlastníkem týmu, ale pouze sponzor Sauberu.
 

 palo_s - nezadán
25.01.2017 14:24
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
Fang píše: Právě že ne. Ferrari chtělo vytvořit konkurenční závodní sérii, ale Red Bull?
 
 
 
aj Red Bull v tom.. Timy co nechceli konkurencnu seriu, boli sukromnici ako Williams..
 

 Fang - Kiry20seznam.cz
25.01.2017 12:46
Minardi.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto píše: Úplne tak isto
 
 
 
Právě že ne. Ferrari chtělo vytvořit konkurenční závodní sérii, ale Red Bull?
 

 t.o.m. - horainform.cz
24.01.2017 19:40
Ferrari.gif
reagovat na příspěvek
 
Podle mě by se peníze za rok 2017 měli rozdělovat dle roku 2017, nějaký historický přínos je totální hovadina, a nejde o nic jiné než úplatek kamarádům.
 

 juras - williamsquick.cz
24.01.2017 19:40
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
A.S. píše: Já jsem Ferrari jako značce snad nefandil nikdy, fandil jsem jim vždy pouze na základě toho kdo za ně jezdil, titul jsem např. v letech 2010 a 2012 přál Alonsovi a proto jsem fandil "Ferrari" Každopádně tahle stáj žije ze jména svého zakladatele více než kterákoli jiná značka. Podle mého měl být s Ferrari konec už někde na začátku 90 let, kdyby tehdy Scuderia nedostala "doping" v podání Schumachera a jeho "bandy" plus protěžovaní ze strany Ecclestona tak už možná ani nemuseli být ve F1....je to vidět i dnes, jak to začnou vést zase Italové jde to do kopru, ti jediné co kdy vymysleli je ten černý kůň ve znaku a pohledné karoserie....vedení týmu ale vždy jeden velký chaos a politika...
 
 
 
Ferrari mám rád...pro mě je určitým vzorem sportovní malé soukromé automobilky...s hlavním působištěm v F1.
 
Je dobře že si udržuje tradici...
 
Trošku už nesouhlasím s formou jakou se Ferrari prezentuje jako výrobce sportovních aut. Dnes ho vnímám jako něco co si může dovolit jen opravdu někdo...s ohledem na cenu a exkluzivitu. To se mi moc nelíbí a taky to nekoresponduje se sportovním zaměřením značky...o že si pořídím sporťák by nemělo být podmíněno stavem mého konta...ale tím že jsem motoristický fanoušek...to že obdivuju auta jako celek...to že jsem okouzlen krásou a výkonem sporťáku s koníkem v erbu. Ale ne že si ho koupím protože mám peněz že nevím co s nima.
 
No a Ferrari F1? Po smrti "starého pána" Ferrari strádalo a jestliže ještě za jeho života absolvovalo roky bez titulu...pak na tom bylo ještě hůř. Jeho návrat na výslunní byl ale účelový a nebyl jen jeho zásluha...Bernie na tom založil image F1 přelomu století.
 
Kdysi musel Enzo "zachránit" svůj tým tím že ho prodal Fiatu...jako soukromníček přestával mít šanci...ale neřekl bych že to byla nezbytnost...spíš mi to přijde že už tehdy tím Ferrari kompenzovalo svou neschopnost bojovat s jinými stejně malými týmy...které ovšem odváděli mnohem lepší práci, přicházeli s mnohem lepšími nápady (svého času Colin Chapman, následován třeba Williamsem, McLarenem pod vedením Rona Dennise či Brabham pod vedením Bernieho.
 
I teď je Ferrari vepředu z velké části díky té "trafice" od Bernieho.
 
I pro samotné Ferrari by bylo lepší kdyby mělo rovné podmínky. Pak by se ukázalo jestli mají stále tu vášeň a nebo zda žili jen kvůli "dotacím".
 
Podle mě je mnohem větší osobností Williams...20 posledních let se prodírá, nechce se vzdát své nezávislosti...existuje jen kvůli závodění v F1...tomu říkám vášeň.
 
Ferrari o tomhle už dávno není...v podstatě je to umělé klišé. Bohužel...
 

 A.S. - bpunseznam.cz
24.01.2017 16:58
Jenson Button.jpg
reagovat na příspěvek
 
Já jsem Ferrari jako značce snad nefandil nikdy, fandil jsem jim vždy pouze na základě toho kdo za ně jezdil, titul jsem např. v letech 2010 a 2012 přál Alonsovi a proto jsem fandil "Ferrari"
Každopádně tahle stáj žije ze jména svého zakladatele více než kterákoli jiná značka.
Podle mého měl být s Ferrari konec už někde na začátku 90 let, kdyby tehdy Scuderia nedostala "doping" v podání Schumachera a jeho "bandy" plus protěžovaní ze strany Ecclestona tak už možná ani nemuseli být ve F1....je to vidět i dnes, jak to začnou vést zase Italové jde to do kopru, ti jediné co kdy vymysleli je ten černý kůň ve znaku a pohledné karoserie....vedení týmu ale vždy jeden velký chaos a politika...
 

 juras - williamsquick.cz
24.01.2017 16:16
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
rudej 44 let píše: <div>Podle průzkumů fandí Ferrari cca 30 procent fandú. Vážně myslíš, že by odchod Ferrari neznamenal nic ? Ferrari, McLaren a asi i Williams tam musí být, jinak úbytek fanoušků zničí F1.</div> <div> </div> <div>Se spravedlivějším odměňováním ovšem souhlasím. Bral bych něco podobného, jako navrhuje Pst.</div>
 
 
 
Myslím ze nepostradatelnost Ferrari pro F1 se příliš zvelicuje.
 
Kdybychom se bavili o Evropě...dejme tomu ze můžeme hovořit o tom ze Ferrari ma nejvíc fanoušků. Horší už to bude v nových destinacich, třeba Mexico...tady těžko muzes argumentovat tím ze bez Ferrari by to neslo...ale v Evropě třeba Anglie...tam mají výsadní ostaveni McLaren a Williams.
 
Nikdo není nenahraditelný...krome toho tu falešnou nenahraditelnost ma na svědomí prave Bernie ktery na Ferrariho návratu na výsluní postavil image F1 na přelomu století.
 
Tak nějak si myslím ze Ferrari se v tom posledních par let placa prave kvůli tomu ze ma jisty velký balík peněz...a není pod zdravým tlakem opravdu odvadet jeho postavení odpovidajici praci.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
24.01.2017 14:10
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
Fang píše: Jak přišlo Ferrari k penězům za "historický přínos" je všeobecně známé. Ale nevíte někdo náhodou jak se k tomu dopracoval Red Bull?
 
 
 
Úplne tak isto
 

 Fang - Kiry20seznam.cz
24.01.2017 12:23
Minardi.gif
reagovat na příspěvek
 
Jak přišlo Ferrari k penězům za "historický přínos" je všeobecně známé. Ale nevíte někdo náhodou jak se k tomu dopracoval Red Bull?
 

<<  (1) • 2  >>
zobrazeny komentáře 1 až 30 z 60
Reklama