diskuze
Reklama
Reklama
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

KOMENTÁŘE KE ČLÁNKU:
Spor o legálnost tlumičů pokračuje

Některým týmům hrozí diskvalifikace z prvních závodů.
 

počet komentářů: 26

 

  Kolik je pětkrát dva?  

  nick:
  e-mail:
  text:   
:-) :-( ;-) :-x :-o :-E :-D :-P 8-I %-/ (GRR) 8-) ;-I (OK) (KO)
 
Reklama
 
<<  (1)  >>
zobrazeny komentáře 1 až 26 z 26
 
 
 Jirka_1 - nezadán
18.02.2017 22:34
Lotus.gif
reagovat na příspěvek
 
T.O.M. píše: Bohužel umím číst a znám časovou posloupnost.   V létě 2014 zakázala FIA FRIC, v oseldních závodech sezony přišel Mercedes a RB s řešením třetího tlumiče a dalších tlakových vyvažovacích komponent. FIA o tom věděla, i další týmy o tom věděli, a vyvíjeli podobné věci.   S tím vším se závodilo dva roky !!! FIA tohle řešení zjevně tedy nemá za nelegální, protože jinak by to již nepochybně řešila.   A tak to řeší až teď měsíc před začátkem sezony 2017, na základě toho že jeden tým dělá větší humbuk než je obvyklé.
 
 
 
Nejde o třetí tlumič, Medvědi přišli na něco úplně jiného, bude to asi hodně prefíkané řešení, když na něj nepřišli i jiní (i když u Talošů se ani moc nedivím). A o to jde především, Ferrari je jasné, že bez pouřití tohoto systému Medvědy nikdy nedohoní. Postaví sice kvalitní PJ, ale podvozek jeho výkon nepřenese tak dobře, jako Mercedes a RB.
 

 T.O.M. - horainform.cz
17.02.2017 23:14
Ferrari.gif
reagovat na příspěvek
 
GRAHAM1 píše: Nezkoumaly to, neumíš číst? Si jako myslíš že při přejimce 20 formulí je rozeberou do šroubku? Viz tohle ++ odkaz Ptáte se nyní možná, proč tedy Mercedes a Red Bull mohou používat řešení na principu, jež má FIA za nelegální. Inu, i zde existuje jednoduché vysvětlení: kde není žalobce, tam není soudce. Některý z týmů musí jednoduše podat protest, podle kterého Mercedes nebo Red Bull nebude mít vozy v některé z velkých cen v souladu s pravidly. A to se může stát až v dějišti některé z velkých cen. A to se doposud nestalo. Protože je to tak sofistikované, že i největší mozky týmů F1 si nejsou jisté, zda to je nebo není v pořádku.   [ odkaz ]
 
 
 
Bohužel umím číst a znám časovou posloupnost.
 
V létě 2014 zakázala FIA FRIC, v oseldních závodech sezony přišel Mercedes a RB s řešením třetího tlumiče a dalších tlakových vyvažovacích komponent. FIA o tom věděla, i další týmy o tom věděli, a vyvíjeli podobné věci.
 
S tím vším se závodilo dva roky !!! FIA tohle řešení zjevně tedy nemá za nelegální, protože jinak by to již nepochybně řešila.
 
A tak to řeší až teď měsíc před začátkem sezony 2017, na základě toho že jeden tým dělá větší humbuk než je obvyklé.
 

 T.O.M. - horainform.cz
17.02.2017 23:08
Ferrari.gif
reagovat na příspěvek
 
(.)(.) píše: Pořád je to lepší než podle článku 3.15 o jedné součástce tvrdit, že má sice aerodynamický vliv, ale je nelegální a druhá má sice taky aerodynamický vliv, ale je legální.
 
 
 
Tak o kvalitě technických pravidlech Formule 1 si nedělám iluze už od Michelingate.
 

 juras - williamsquick.cz
15.02.2017 21:23
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
Technika je komplikovaná...a proto i pravidla jsou komplikovaná.
 
Myslím že s tím nejde moc dělat...když v tomhle směru FIA zatlačí...bude to směr k unifikaci....vždyť v případě jednotného podvozku by odpadlo dohadování o těhle věcech....ale už to zas nebude F1.
 
Osobně bych spíš viděl problémn v tom že k řešení otázek co je a co není v souladu s technickými předpisy se přistupuje politicky. Jestliže se odjede první závod a FIA shledá monoposty legální...je podle mě špatné rozhodnutí něco zakázat (jen proto že v tu chvíli díky tomu někdo vyhrává). Jo, na konci roku tommůže FIA zakázat a je to...v polovině roku je to špatné.
 
Kromě toho tahanice o přesný výklad technických předpisů tu byly vždycky...a vlastně to patří ke "hře". Ten kdo využívá předpisů na maximum a přiblíží se 100 % je nejlepší.
 
FIA vůbec nemá snadnou roli...vždyť týmy dnes zaměstnávají opravdu velkou skupinu technicky vysoce zdatných lidí kteří se snaží najít kdejakou skulinku a jít na hranu předpisů.
 
A tak trochu se dostáváme opět k rozpočtům a toku peněz. Velké rozpočty už předem dost degradují technické soutěžení v F1. Přirozeně že mnohem větší šanci postavit lepší auto díky maximálnímu využití technických předpisů mají ti nejbohatší. Náprava přerozdělení peněz které dostávají týmy od FIA by situaci nepochybně zlepšila.
 

 (.)(.) -
15.02.2017 21:00
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
Brawn viz totok: [ odkaz ]
 
Kličkování ale často není jen o řešení, ale o tom, jak pravidla překroutit a to co bylo dlouho legální nechat zakázat. A to už není sport.
 

 hurthys - hurthysseznam.cz
15.02.2017 20:21
McLaren.gif
reagovat na příspěvek
 
(.)(.) píše: Právě že neoddiskutovatelně primárně pro zlepšení aerodynamiky jsou JEN křídla. Vše ostatní má několik vlivů a jedním z nich je vliv na aero. Právě proto jsou pravidla složitá a nepřehledná.   To jsem zvědav co s tím chce Brawn udělat. Jediná možnost jak mít jednoduchá pravidla a zamezit kličkování a obcházení je všechno zakázat. A by byla další unifikovaná série a to nechceme, ne?
 
 
 
Co s tím má Brawn? Pravidla nastavuje FIA...
 
Kličkování a obcházení bylo v F1 taky vždycky. Prostě jak bitvy v továrnách, tak u zelených stolů... Úspěšný je ten, který vymyslí takové řešení, které u FIA projde.
 

 GRAHAM1 - nezadán
15.02.2017 17:26
McLaren.gif
reagovat na příspěvek
 
T.O.M. píše: Tak pokud je mi známo, techničtí komisaři jak při přejímce pro závod tak i při technické kontrole po závodě nic na systému nelegálního nezjistili, takže loni to legální bylo, a stálo to zjevně legální je.   Jde jen o to zda to za nelegální neprohlásí teď měsíc před začátkem sezony.   PS: myšlenky že techničtí komisaři jsou nekompetentní, nemají potřebné info atd., zvláště když o tomto systému se ví už rok a půl beru jako špatný vtip ze strany FIA.
 
 
 
Nezkoumaly to, neumíš číst? Si jako myslíš že při přejimce 20 formulí je rozeberou do šroubku?
Viz tohle ++ odkaz
Ptáte se nyní možná, proč tedy Mercedes a Red Bull mohou používat řešení na principu, jež má FIA za nelegální. Inu, i zde existuje jednoduché vysvětlení: kde není žalobce, tam není soudce. Některý z týmů musí jednoduše podat protest, podle kterého Mercedes nebo Red Bull nebude mít vozy v některé z velkých cen v souladu s pravidly. A to se může stát až v dějišti některé z velkých cen. A to se doposud nestalo. Protože je to tak sofistikované, že i největší mozky týmů F1 si nejsou jisté, zda to je nebo není v pořádku.
 
[ odkaz ]
 

 apіfan -
15.02.2017 16:54
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
 

 (.)(.) -
15.02.2017 15:23
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
Právě že neoddiskutovatelně primárně pro zlepšení aerodynamiky jsou JEN křídla. Vše ostatní má několik vlivů a jedním z nich je vliv na aero. Právě proto jsou pravidla složitá a nepřehledná.
 
To jsem zvědav co s tím chce Brawn udělat. Jediná možnost jak mít jednoduchá pravidla a zamezit kličkování a obcházení je všechno zakázat. A by byla další unifikovaná série a to nechceme, ne?
 

 Mr.B - pueseznam.cz
15.02.2017 12:59
McLaren.gif
reagovat na příspěvek
 
(.)(.) píše: Pořád je to lepší než podle článku 3.15 o jedné součástce tvrdit, že má sice aerodynamický vliv, ale je nelegální a druhá má sice taky aerodynamický vliv, ale je legální.
 
 
 
Pro mě je i toto vysvětlení pochopitelné. Pokud má nějaká součástka sloužit primárně ke zlepšení aerodynamiky, jako například nyní ty aktivní tlumiče, tak je dle mého názoru mimo pravidla, protože jejím hlavním úkolem je zlepšit obtékání vzduchu.
Pokud má ale součástka primárně jiný účel, jako to bylo zklidnění auta u váhových tlumičů a zlepšení aerodynamiky je až druhotným jevem, tak je to podle mého akceptovatelné.
 

 (.)(.) -
15.02.2017 09:11
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
Pořád je to lepší než podle článku 3.15 o jedné součástce tvrdit, že má sice aerodynamický vliv, ale je nelegální a druhá má sice taky aerodynamický vliv, ale je legální.
 

 T.O.M. - horainform.cz
15.02.2017 08:23
Ferrari.gif
reagovat na příspěvek
 
(.)(.) píše: Nadbytečné je to, co FIA za nadbytečné označí.
 
 
 
Výborná specifikace... takže vpodstatě cokoli dle vkusu a uvážení daného soudruha.
 

 T.O.M. - horainform.cz
15.02.2017 08:22
Ferrari.gif
reagovat na příspěvek
 
GRAHAM1 píše: Nikdo zatím neprotestoval takže se neví zda je to legální nebo ne.Mám na mysli minulou sezónu.
 
 
 
Tak pokud je mi známo, techničtí komisaři jak při přejímce pro závod tak i při technické kontrole po závodě nic na systému nelegálního nezjistili, takže loni to legální bylo, a stálo to zjevně legální je.
 
Jde jen o to zda to za nelegální neprohlásí teď měsíc před začátkem sezony.
 
PS: myšlenky že techničtí komisaři jsou nekompetentní, nemají potřebné info atd., zvláště když o tomto systému se ví už rok a půl beru jako špatný vtip ze strany FIA.
 

 GRAHAM1 - nezadán
14.02.2017 23:13
McLaren.gif
reagovat na příspěvek
 
t.o.m. píše: Cituji: "Světová média mají informace, že Whiting brzy rozešle novou upřesňující technickou směrnici, aby měly týmy v otázce jasno ještě před zahájením důležitých předsezónních testů."   Takže jinak řečeno, zatím jsou všechny systémy zjevně legální. Otázkou je co bude upřesňující informace obsahovat, zda to bude stopka pro řešení RedBullu a Mercedesu, nebo zda i nadále potvrdí legálnost jejich řešení.   Každopádně měsíc před začátkem sezony je to k pláči.
 
 
 
Nikdo zatím neprotestoval takže se neví zda je to legální nebo ne.Mám na mysli minulou sezónu.Teď se to zjistí.A hlavně Whiting jen upřesňuje ale o legalnosti dle pravidel nerozhoduje.A proč to dělá až teď? Protože Ferrari....protestuje až teď. Doteď nikdo neprotestoval tak nikdo legálnost systému nezkoumal.Nerešilo se to.Nevidím tam problém. Raagují jen na protesty a nedohodu týmu.
 

 (.)(.) -
14.02.2017 22:38
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
Ale pokud budou jednoduchá (viz jednoduchý článek o zákazu pohyblivých aero dílů), tak budou vysvětlitelná ještě více způsoby. Složitá jsou právě proto, že týmy chytračí....
 

 Jirka_1 - nezadán
14.02.2017 22:24
Lotus.gif
reagovat na příspěvek
 
Mikeš píše: Ať je to jak je to, problém je v tom, že pravidla i f1 jsou zbytečně komplikovaná a složitá. Předpisy jsou moc svazující pro konstruktéry. Slepá ulička.
 
 
 
Souhlas, jsou komplikovaná a vysvětlitelná několika způsoby, což je špatně. Ale svazovat musí, protože jinak by vznikala monstra, které by nikdo nedokázal udržet na trati.
 

 juras - williamsquick.cz
14.02.2017 22:15
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
(.)(.) píše: Nadbytečné je to, co FIA za nadbytečné označí.
 
 
 
 

 Mikeš -
14.02.2017 22:10
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
Ať je to jak je to, problém je v tom, že pravidla i f1 jsou zbytečně komplikovaná a složitá. Předpisy jsou moc svazující pro konstruktéry. Slepá ulička.
 

 (.)(.) -
14.02.2017 19:05
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
Nadbytečné je to, co FIA za nadbytečné označí.
 

 T.O.M. - horainform.cz
14.02.2017 16:55
Ferrari.gif
reagovat na příspěvek
 
(.)(.) píše: V technických pravidlech v článku 10.3.5 se píše, že "Nadbytečné části zavěšení jsou zakázané". Tak nevím proč to chtějí trapně uhrát na aerodynamický vliv. Tady něco smrdí.
 
 
 
A co to je nadbytečná věc? Jako že to tam konstruktér omylem zakázal? Pochybuji že je ve Formuli 1 něco nadbytečného, vše má svůj smysl.
 

 t.o.m. - horainform.cz
14.02.2017 16:54
Ferrari.gif
reagovat na příspěvek
 
Cituji: "Světová média mají informace, že Whiting brzy rozešle novou upřesňující technickou směrnici, aby měly týmy v otázce jasno ještě před zahájením důležitých předsezónních testů."
 
Takže jinak řečeno, zatím jsou všechny systémy zjevně legální. Otázkou je co bude upřesňující informace obsahovat, zda to bude stopka pro řešení RedBullu a Mercedesu, nebo zda i nadále potvrdí legálnost jejich řešení.
 
Každopádně měsíc před začátkem sezony je to k pláči.
 

 Jirka_1 -
14.02.2017 16:28
Lotus.gif
reagovat na příspěvek
 
Kryž rudí neví, jak systém funguje, tak je také možné, že tam žádný systém není... Nebo jsou Němci desetkrát chytřejší, než Taloši...
 

 Jirka_1 - nezadán
14.02.2017 16:27
Lotus.gif
reagovat na příspěvek
 
Pet píše: šaškárna, kdyby diskvalifikovali některé vozy ještě před startem závodu, to už by si fakt pěkně nas..li do vlastního hnízda. To bych se na závody snad nedíval ani já, a to mě mají moji blízcí za úchyla a masochistu Pro pravidla neplatí, že co není zakázáno, je dovoleno? Ferrari myslím ztrácí sympatie, když místo vlastního vývoje neustále kňučí, že někdo vymyslel něco lepšího. Holt čím víc pravidel, tím snáze se některé poruší, i když neúmyslně..
 
 
 
A když tady tvrdím, že jsou Taloši kopyta a nic kloudného v poslední době v F1 nevymysleli, málem mě tady kamenují...
 

 (.)(.) -
14.02.2017 16:01
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
V technických pravidlech v článku 10.3.5 se píše, že "Nadbytečné části zavěšení jsou zakázané".
Tak nevím proč to chtějí trapně uhrát na aerodynamický vliv. Tady něco smrdí.
 

 GRAHAM1 -
14.02.2017 14:43
McLaren.gif
reagovat na příspěvek
 
No ono i tohle je součsatí zavodění v F1, od nepaměti.
 

 Pet - wing1seznam.cz
14.02.2017 13:58
BMW.gif
reagovat na příspěvek
 
šaškárna, kdyby diskvalifikovali některé vozy ještě před startem závodu, to už by si fakt pěkně nas..li do vlastního hnízda. To bych se na závody snad nedíval ani já, a to mě mají moji blízcí za úchyla a masochistu
Pro pravidla neplatí, že co není zakázáno, je dovoleno? Ferrari myslím ztrácí sympatie, když místo vlastního vývoje neustále kňučí, že někdo vymyslel něco lepšího. Holt čím víc pravidel, tím snáze se některé poruší, i když neúmyslně..
 

<<  (1)  >>
zobrazeny komentáře 1 až 26 z 26
Reklama