Novinky

  • 20.05.2024 Good Verstappen v neděli kromě Imoly opanoval také Nürburgring - v simulátoru

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

Facebook Instagram

Massa od Schumachera převzal taktovku

Massa od Schumachera převzal taktovku

3. den - Barcelona, Španělsko

Ferrari nepustilo do čela listiny časů nikoho ani ve čtvrtek, kterým skončily první oficiální zimní testy. Felipe Massa se svým časem dostal jen těsně před Heikkiho Kovalainena, jehož nejlepší výkon v délce jednoho kola, kterého dosáhl na samém konci dne, byl smazán z důvodu zkrácení trati v poslední šikaně.

Kolega Massy, Luca Badoer, převzal F2007 po Michaelu Schumacherovi a patří mu šesté místo celkově.

Třetím dnešním nejrychlejším jezdcem byl Franck Montagny na toyotě. Také dnes spolu s ním testoval pro japonský tým Jarno Trulli.

„Dnes jsem jel s týmem naposledy a dařilo se nám, za což jsem rád. Včera se nám tolik nevedlo, protože jsme chybně nahustili pneumatiky a také nás potkaly problémy. Dnes to ale bylo lepší a zajeli jsme několik slušným kol.“

„Pracovali jsme tvrdě a myslím si, že jsme pokročili o značný krok kupředu. Přestože tohle ještě není vůz pro rok 2008, nese na sobě několik dílů, se kterými jsme se také posunuli dál. Doufám, že správným směrem.“

„Rád bych všem v týmu poděkoval za všechno, protože během roku jsem se více díval, než řídil. Všichni mě ale podporovali a práci s nimi jsem si užíval. Děkuji jim za to.“

Sebastian Vettel z Toro Rosso se umístil na čtvrtém místě před Davidem Coulthardem z Red Bullu.

Robert Doornbos, který skončil v letošní sezoně CCWS třetí a vyhrál hodnocení nováčků, se vrátil do formule 1 za volantem druhého redbullu.

U Hondy pokračoval v práci Jenson Button a po jeho boku debutoval ve voze formule 1 Mike Conway ze série GP2. Button potom své dva testovací dny s vozem bez řízení trakce shrnul slovy:

„Po několika týdnech těžkých tréninků fyzické kondice bylo moc příjemné opět řídit a začít s přípravami na příští rok.“

„Poprvé jsem jel s vozem s novým elektronickým systémem a byl to skvělý pocit mít ho plně pod kontrolou bez pomocníků, jakým je řízení trakce.“

„Sedí to mému jezdeckému stylu, takže jsem docela šťastný ze změn v pravidlech. Tento týden jsme se na okruhu v Barceloně zaměřili na odjetí větší vzdálenosti právě s elektronickým systémem a zjišťováním všech reakcí, které jsou spojené s jeho uvedením do provozu a s řešeními mimo optimální nastavení vozu. Byly to potěšující dva dny bez problémů se spolehlivostí.“

James Rossiter přesedl z hondy do superaguri a svým nejlepším časem se umístil téměř na konci listiny. Brit to komentoval takto:

„Určitě šlo o užitečný den. Pracovali jsme s se systémem MES a zkoušeli mu více porozumět. Hodně nás zlobily vyvěšené červené vlajky, kvůli kterým byl test několikrát přerušen. Plánovaný program jsme ale splnili.“

Z celkových 12 vyvěšení červených vlajek se o první z nich postaral Christian Klien za volantem vozu týmu Force India, který zastavil na trati už v 9:15 ráno. Jak Klien, tak Vitantonio Liuzzi usilují u závodní místo v indickém týmu.

„Druhý den se mi zdál lepší než ten první. Na voze jsme hodně pracovali a ještě toho musíme hodně prozkoumat. Bylo zajímavé spolupracovat s inženýry. V čase na jedno kolo ještě zůstává rezerva. Vůz se na dlouhé vzdálenosti choval dobře. Zadní pneumatiky byly konzistentní stejně jako stabilita při brždění s novým systémem. Na voze je ještě ale hodně co zlepšovat, ale jsem v tomto ohledu optimistou. Tým pracoval tvrdě a pro mě osobně to byly dobré dva dny,“ řekl Klien.

Dalšími jezdci, kvůli kterým musel být test dokonce dvakrát přerušen, byli Conway, Massa a Robert Kubica z BMW. Jedno přerušení pak měli na svědomí Trulli, Montagny a Sebastien Bourdais.

Další testování si týmy naplánovaly na 4. prosince do španělského Jerezu.

p.
JezdecTým Čas Odstup
Kol
1.
 F.Massa Ferrari
1:21.044
92
2.
 H.Kovalainen Renault
1:21.136
+ 0.092
82
3.
 F.Montagny Toyota
1:21.363
+ 0.319
85
4.
 S.Vettel Toro Rosso
1:21.486
+ 0.442
67
5.
 D.Coulthard Red Bull
1:21.555
+ 0.511
82
6.
 L.Badoer Ferrari
1:21.741
+ 0.697
74
7.
 P.de la Rosa McLaren
1:21.805
+ 0.761
33
8.
 N.Rosberg Williams
1:21.820
+ 0.776
69
9.
 S.Bourdais Toro Rosso
1:21.939
+ 0.895
84
10.
 G.Paffett McLaren
1:22.070
+ 1.026
31
11.
 N.Heidfeld BMW
1:22.460
+ 1.416
53
12.
 R.Kubica BMW
1:22.706
+ 1.662
52
13.
 K.Nakajima Williams
1:23.039
+ 1.995
126
14.
 J.Trulli Toyota
1:23.064
+ 2.020
52
15.
 C.Klien Force India
1:23.084
+ 2.040
83
16.
 J.Button Honda
1:23.118
+ 2.074
96
17.
 V.Liuzzi Force India
1:23.206
+ 2.162
92
18.
 M.Conway Honda
1:23.729
+ 2.685
72
19.
 J.Rossiter Super Aguri
1:23.931
+ 2.887
61
20.
 R.Doornbos Red Bull
1:24.102
+ 3.058
61