Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Piloti Ferrari ovládli úterní program

Piloti Ferrari ovládli úterní program

2. den - Valencie, Španělsko

Den 22. ledna můžeme považovat za první větší srovnání nových monopostů některých týmů (v tabulce označeny hvězdičkou). Nejlepé se z pohledu nejrychlejšího času na kolo vedlo oběma jezdcům stáje Ferrari. Felipe Massa nadělil Kimimu Räikkönenovi 539 tisícin vteřiny.

Dal o sobě vědět také Nico Rosberg s ještě čerstvým FW30, který zaostal o další desetinku zpět na třetím místě. Williams se zaměřil na dlouhé jízdy.

Dalšími v pořadí jsou piloti McLarenu Heikki Kovalainen a Pedro de la Rosa.

S odstupem více než vteřinu na prvního Massu se na šestém místě pohyboval Fernando Alonso, který měl na programu s novým vozem R28 krátké jízdy.

Druhý jezdec Williamsu Kazuki Nakajima sedlal přechodný vůz FW29-B. Podobně na tom byl Sebastian Vettel, jenž absolvoval test s upraveným vozem, se kterým hodlá italský tým Toro Rosso zahájit sezonu 2008.

BMW-Sauber nabídl další možnost usednout do vozu formule 1 Marku Asmerovi a mechanici se pak museli pozastavit nad faktem, že byl mladý Němec rychlejší, než jeho zkušenější kolega Nick Heidfeld s novým monopostem F1.08.

Nick Heidfeld ovšem během dne použil na F1.08 několik odvážných variant aerodynamického řešení přední části vozu (fotografie jsou k vidění např. zde a zde). Německý tým se základnou ve Švýcarsku se tak asi nevzdal myšlenek usměrňovat tok vzduchu nad nosem vozu, se kterými již jednou neuspěl. Před Velkou cenou Francie byly stojaté aerodynamické prvky na nosu monopostu zakázány kvůli bezpečnosti.

Mezi Asmera a Heidfelda se vklínil Sébastien Bourdais na toru rossu.

O více jak vteřinu a půl na čelo zaostali jezdci Toyoty Jarno Trulli a Timo Glock. Nejinak tomu bylo v případě Davida Coultharda.

Listinu dosažených úterních časů uzavírají Vitantonio Liuzzi a Alex Wurz, který po 14:45 hodin narazil s loňskou hondou RA107 ve třetí zatáčce do bariéry z pneumatik a postaral se tak o přerušení testů. Další dvojí vyvěšení červených vlajek měl na svědomí Heidfeld, který jednou zastavil na trati a podruhé se dostal mimo trať. Přerušení testu způsobil také Massa, kterému došel ve F2008 benzin a Alonso, který se dostal do problémů při brždění.

p.
JezdecTým Čas Odstup
Kol
1.
F.Massa Ferrari *
1:12.182
97
2.
K.Räikkönen Ferrari *
1:12.721
+ 0.539
106
3.
N.Rosberg Williams *
1:12.838
+ 0.656
84
4.
H.Kovalainen McLaren *
1:13.026
+ 0.844
104
5.
P.de la Rosa McLaren *
1:13.163
+ 0.981
114
6.
F.Alonso Renault *
1:13.316
+ 1.134
93
7.
K.Nakajima Williams
1:13.473
+ 1.291
94
8.
S.Vettel Toro Rosso
1:13.627
+ 1.445
86
9.
M.Asmer BMW
1:13.669
+ 1.487
44
10.
S.Bourdais Toro Rosso
1:13.675
+ 1.493
80
11.
N.Heidfeld BMW *
1:13.779
+ 1.597
80
12.
J.Trulli Toyota *
1:13.820
+ 1.638
69
13.
D.Coulthard Red Bull *
1:13.944
+ 1.762
82
14.
T.Glock Toyota *
1:14.095
+ 1.913
80
15.
V.Liuzzi Force India
1:15.095
+ 2.913
64
16.
A.Wurz Honda
1:15.440
+ 3.258
49