Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Senzance: český prototyp šestý před dieselem od Audi!

Senzance: český prototyp šestý před dieselem od Audi!

[24hLM] Mücke vylepšil čas o 9 vteřin.

Kvalifikace na letošní slavný závod 24 hodin Le Mans skončila. První tři příčky obsadily všechny prototypy Peugeotu, tím nejlepším byl ten se startovním číslem 8 posádky Lamy, Sarrazin, Wurz. Tato posádka také odstartuje do závodu v sobotu v 15:00 z prvního místa.

Trio Montagny, Zonta, Klien odstartuje ze druhého místa před kolegy Geném, Minassianem a Villeneuvem.

Za nimi jsou dva prototypy Audi se startovním číslem 2 (Capello, McNish, Kristensen) a 3 (Luhr, Prémat, Rockenfeller).

Co následuje dále je bez přehánění lehce šokujícím výsledkem. Benzínový prototyp porazil ten poháněný dieselovým motorem. O to sladší, že se jedná o českou posádku s vozem Lola Aston Martin Tomáše Engeho, Jana Charouze a Stefana Mückeho, který nejlepší čas posádky zajel. Vylepšil čas oproti středě o 9 vteřin!

Až za nimi je na sedmém místě třetí Audi se startovním číslem 1 (Biela, Pirro, Werner).

Tomáš Enge si pochvaloval zlepšené chování vozu.

„Tým může být spokojený s naší rychlostí, jelikož jsme zlepšili chování vozu, což přineslo zlepšení časů. Osobně bych si přál, abych odjel více kol, ale v závodu by to mělo být i tak v pohodě. Je vidět, že jsme rychlí, na trati jsem se dokázal držet dieselů.

První úkol máme za sebou, ale druhý, a podstatně náročnější, je stále před námi. Jsem si jistý, že tým udělá maximum, abychom v závodě měli rychlý a spolehlivý vůz..“

Jana Charouze už opustily problémy s nemocí, které jej trápily ve středu.

„Dnešek byl pro mě daleko lepší v kokpitu i mimo něj. Včera jsem se necítil dobře a trápilo mě nachlazení, teď už jsem v pořádku a také náš vůz se chová daleko lépe. Odjel jsem simulace závodu, při kterých jsem měl dobré časy. Vůz se nyní mnohem snadněji řídí a za volantem si věřím."

Autor nejrychlejšího času posádky Stefan Mücke je před závodem optimistou.

„Všichni jsme spokojeni se zlepšením, kterého jsme dosáhli po včerejších menších problémech. Mé kolo bylo docela dobré, až v samém závěru jsem narazil na jiné vozy. Porazili jsme jedno Audi a jsme nejrychlejším vozem s benzínovým motorem, což je pro nás velmi dobrý výsledek. Myslím, že můžeme být optimisty i pokud jde o naši rychlost v závodě. Těším se na něj.“

Druhý vůz Charouzova týmu v rukou Picketta, Grafa a Lammerse je celkově dvanáctý, šestý mezi benzíny.

Kategorii LMP2 vyhrála posádka Van Merkstejn, Verstappen, Bleekemolen s vozem Porsche RS Spyder, posunula se tak ze druhého místa na pole position své kategorie. Prohodila si tak místo s trojící Elgaard, Nielsen, Maasen se druhým porsche. Barazi Epsilon s vozem Zytek 07S zůstali třetí.

Mezi vozy GT1 zůstala první Corvetta Fellowse, O´Connela a Magnussena, ale na druhé místo se posunul Saleen S7R týmu Larbre. Druhá Corvetta Panise, Beretty a Gavina tak spadla na třetí místo.

Ve třídě LMGT2 se na první místo posunulo Porsche 997 týmu IMSA Performance před další Porsche 997 Davisona, Henzlera a Felbermayera (včera šestí ve své třídě). Třetí místo zůstalo Ferrari F430 GT Bella, Mullena a Sugdena.



Foto: BPA/Petr Frýba