Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Osmačtyřicet hodin s šampionem Loebem

Osmačtyřicet hodin s šampionem Loebem

Z připravované rubriky "Po startu i za cílem Martina Straky".

Týdeník Sedmička exkluzivně doprovázel nejslavnějšího pilota světové rally při jeho první návštěvě České republiky. V družině Sebastiena Loeba putoval mezi Prahou a Sosnovou.
Francouz získal před třemi týdny rekordní šestý titul mistra světa a jeho první zahraniční cesta vedla za Čechy.
V něco takového nevěřili ani největší zdejší optimisté. Tradiční sosnovské Setkání mistrů tak získalo ten nejvyšší možný kredit. Natřískané tribuny okruhu poblíž České Lípy tak byly samozřejmostí. Šampion při setkáních s novináři i během autogramiád odpovídal také na "formulové" otázky…

Kde všude Sebastien Loeb a Daniel Elena během osmačtyřiceti českých hodin byli, si můžete přečíst zde (chronologicky je seřazená také fotogalerie):

Čtvrtek, 5. listopadu

15.08, Praha-Ruzyně, Sebastien Loeb se svým navigátorem Danielem Elenou přistávají po letu z Ženevy. Šampioni se zdraví s Martinou Bedrnovou PR manažerkou Citroënu ČR, duší akce. První TV rozhovor patří Petru Krutskému z ČT.

16.28, Praha, Na Poříčí, šampioni vcházejí do hotelu Century Old Town Prague. Mají běžné pokoje v ceně kolem šesti tisíc korun. Sami neměli žádné zvláštní přání, vedení hotelu chtělo nabídnout Prezidentské apartmá za asi dvanáct tisíc, ale to bylo obsazené.

18.03, v hotelovém baru se závodníci scházejí s Markem Ebenem. Umělec v elegantním obleku, sportovci v pestrých týmových šatech. Natáčení talkshow Na Plovárně začne v salonku Milena za malou chvíli. "Bylo to velmi zajímavé, Marek se ptal jinak, než většina novinářů," říká Loeb poté, co příjemná hodina s mistrem slova a myšlenky končí.

19.26, posádka se svou mluvčí Marie-Pierre Rossi a s šéfy českého zastoupení značky Citroën jdou na procházku. Z hotelu se projdou přes Staroměstské náměstí a Karlův most do restaurace Kampa Park. "Kachna byla výtečná," říká Loeb. Zpátky se jede taxíkem.

23.58, návrat do hotelu, pivo na dobrou noc.

Pátek, 6. listopadu

8.36, snídaně a ještě před ní otázka hlavní recepční Renáty Heroutové: "Vyfotil byste nás se Sebastienem a myslíte, že se nám podepíše?" Samozřejmě. Jen co "Seb" vyjde z výtahu, odpovídá kladně a vedle fotografování s recepčními a kuchařkami, jej žádám o pózu s bustou Franze Kafky, jenž v budově hotelu, dříve pojišťovny, pracoval. Dva velikáni v jednom záběru…

9.23, Citroën ČR, Pobřežní ulice, Sebastien a Daniel přijíždějí za padesáti zaměstnanci. Jede se výtahem do pátého patra. Beseda a autogramiáda baví plný sál. "Daniel už není, co býval. Hrozně přibral," říká závodník a slova následuje úsměv. Jakmile Sebastien projde mezi projektorem a plátnem, na něm běží dokola sestřih Britské rally, hledáčkem mířím právě sem…

10.46 – 12.23, přejezd do Sosnové u České Lípy.

12.24, jen co vystoupí z auta, spěchá na řídící věž. Z terasy si prohlíží trať. Kamery točí, blesky flešují, čeští piloti Václav Pech se Štěpánem Vojtěchem jsou tam také. "Tak o kolik Seba porazíš?" Ptám se za pochodu Vaška a on se jen směje.

12.40 – 13.50, tisková konference. Má podobnou atmosféru jako citroënní rendezvous v Praze. Sál je přeplněný, pot stéká po zádech. Moc rád se zdravím s novinářskými kamarády, které jsem dlouho neviděl. Petr Minařík, Petr Horák, Jan Říha, Jiří Uhlíř… "Nijak zvlášť mě nemrzelo, že jsem nemohl ve formuli 1 závodit. Neměl jsem žádná očekávání, jen jsem se těšil, že by to mohla být bezva zábava. Řízení monopostů mě totiž moc baví," vypráví Loeb.

13.51, po tiskovce dostává Sebastien jeden z řady darů, tentokrát malovaný obraz Ivany Feltové.

14.20 – 18.40, trénink a vození hostů na sedadle spolujezdce vozu Citroën C4 WRC. Auto se smýká okruhem ještě dlouho poté, co je vše přikryté tmou. Snad nejvíce se mi líbí průjezd vracečkou před hlavními tribunami. Vladimír Dolejš, jehož komentáře soutěží a závodů jsem od kluka, při pohledu na precizní práci Sebastiena jen řekne: "To snad není možný. To je krása."

19.18, Česká Lípa, ubytování v Hotelu Morris na Náměstí TGM.

19.40 – 20.10, procházka centrem města. Jde celý tým, který do Česka dorazil.

20.27 – 22.42, večeře v hotelové restauraci s klidnou oslavou narozenin týmového inženýra Cyrille Jourdana.

Sobota, 7. listopadu

9.02, kolony aut s fanoušky blokují příjezd k okruhu, černá limuzína Citroën C6 s hvězdnou posádkou na palubě se snaží dostat vpřed a přitom ji zastavuje policie. Řidič Tomáš Hubínek – zároveň jeden z manažerů českého zastoupení značky a obdivovatel Loeba - prosí muže v uniformě o schovívavost, mistři totiž mají za pár minut první jízdu. Hlídka je velkorysá. Dík za to!

9.11, příjezd do servisní zóny

9.17, zdravím se s Emilem Trinerem. "Já vím, že kluci mají napilno, ale rád bych Sebastiena pozdravil a řekl mu jednu naši společnou historku. V devadesátýmdevátým jsem na San Remu jel s Oktávkou WRC a on byl za mnou se šestnáctistovkou, kitovým Saxem, a já ho nemoh setřást! Tak mu chci říct, že už tehdy jsem věděl, že bude největší z šampiónů," říká populární Emil. Zkusíme. Jakmile ovšem Sebastien přichází – rychle přichází – k autu a zastavujeme jej, po asi pěti slovech se nad rachot zahřívajícího se motoru a aplaus fanoušků vznese: "Martine!!!!! Už ani slovo!!!! Seb musí na trať!!!!" Autorka křiku Marie-Pierre Rossi, už dlouhá léta mluvčí šampionů a celého továrního týmu, je zkrátka dáma na svém místě. Měla pravdu, s Emilem říkáme pardon a jdeme k trati.

9.19, Loeb, Elena a C4 WRC poprvé vyrážejí na trať. Za ovací nadšených fanoušků.

10.14, autogramiáda ve VIP stanu Citroënu. Je stejně nabito a špatně dýchatelno jako při včerejší tiskovce. Nejde jen o podepisování, někteří se nechávají s mistry fotit. Taková šance přece není každý den!

10,48, Sebastien si na svačinu dává tři dlouhatánské párky s hořčicí a křenem, a když jej vidím, jak jde s táckem mezi VIP hosty, říkám si, že kdyby tohle sněd třeba Lewis Hamilton, odvezli by ho s otravou…

11.27, Pech ve finále poráží Loeba. Zatímco jeho Fabia WRC je nastavená na asfalt, Francouzův stroj má pneumatiky i podvozek na šotolinový povrch, který je v Sosnové jen na malé části trati. "O výsledek ani tak nešlo, naše auto bylo připravené na šotolinu, což nebyla správná volba. Ale byla to milá zábava na zajímavé trati před parádní návštěvou," dodal Sebastien Loeb.

12.09, druhá autogramiáda, tentokrát ve stanu za věží. Zatímco ta předchozí byla pro zvané, tato je pro veřejnost. Jen co hlasatelé Setkání mistrů Petr Horák se Zdeňkem Zelenkou lidu oznámí tuto novinu, na místě je snad celá Sosnová. Ale vše klape. Byť je to docela na lokty občas…

12.32, odjezd k pražskému letišti, odkud se Sebastien, Daniel a Marie-Pierre vydají do Nice, kde je čeká soukromá večeře.

15.50, poslední fotografování. Třeba s pohádkovým plyšovým Krtečkem, kterého oba sportovci dostali pro své malé dcerky. Ještě si uvědomuji jeden dotaz, na který jsem během předchozích osmačtyřiceti hodin průběžně zapomínal: "Co je Sebastiene víc vzrušující, svištět s vrcholným sportovním prototypem v Le Mans - třeba od Mulsanne k zatáčce Indianapolis – nebo rychlostní zkouška v rally?" Chvíli popřemýšlí, zatáhne nad Krtkem zip našlapané tašky a poví: "Erzeta. Le Mans je výjimečné, formule 1 taky, ale rally je jen jedna jediná."

V dnešním vydání Týdeníku Sedmička najdete fotoreportáž v tištěné podobě.

A co vy, byli jste v Sosnové? Co si myslíte o přesedání závodníků z rally k okruhům a naopak? Je Loeb stejně výjimečný jako Michael Schumacher…?
Máte-li chuť a čas, napište do diskuse své postřehy, prosím.

Jdu si pustit Psí vojáky a jejich Národ psích vojáků a zase někdy příště,
Váš Martin Straka, Týdeník Sedmička