Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Baltimorský deník, 1. část - pátek

Baltimorský deník, 1. část - pátek

Ještě větší rámus, než jsme čekali

IndyCar (a tehdá ještě Champ Cars) sleduji přibližně od roku 2005, od roku 2009 se IndyCar věnuji coby reportér, takže si asi dovedete představit, že návštěva závodního víkendu pro mne byla podobným zážitkem, jako když vezmete dítě do Disneylandu. Touto formou bych se vám rád pokusil přiblížit své pocity a zážitky. Když jsem se dozvěděl o příchodu IndyCar do Baltimoru, byl jsem nadšen, protože jsem věděl, že jaro budu trávit nedaleko a budu mít možnost si alespoň budoucí okruh projít, ale až do poloviny tohoto léta jsem ani nedoufal, že se dostanu přímo na závod. A jestli dostanu novinářskou akreditaci, jsem nevěděl, dokud jsem do Baltimoru v pátek ráno nepřijel.
Měl jsem štěstí na dopravu z Washingtonu do Baltimoru, protože jsem mohl využít regionálního vlaku MARC stavícího na jedné straně nedaleko univerzity, kde jsem přebýval u přátel a na druhé straně přímo uprostřed baltimorského okruhu. V tomto směru měli pořadatelé malou trhlinu v přístupu na dráhu. Cestující z vlaku museli chtě nechtě přes okruh, aby se dostali ze zastávky, a nikdo nekontroloval, jestli dráhu skutečně opustili, takže kdo chtěl, mohl teoreticky zůstat na dráze bez lístku třeba celý den. Naštěstí v hotelu Mariott na mě čekala obálka s visačkou na krk a parkovacím lístkem (který jsem nepotřeboval). Cesta na dráhu byla otevřená.
Veškeré zázemí pro IndyCar je v budově baltimorského výstaviště. V přízemí jsou paddocky IndyCar, Indy Lights, Star Mazda a US F2000, v patře potom VIP prostory a centrum pro média. V přízemí zrovna mechanici připravovali vozy na opožděný trénink. Kvůli hurikánu byly deinstalovány ochranné ploty a jejich opětovná instalace se protáhla až přes páteční poledne. První známou tváří, kterou jsem v paddocku spatřil, byl výkonný ředitel IndyCar Randy Bernard stojící před zázemím týmu Rogera Penskeho. Ze stejných prostor vyjížděl golfový vozík řízený Willem Powerem, kolem projížděl další řízený Grahamem Rahalem. Jako když děti v Disneylandu potkají Kačera Donalda a Mickey Mouse.

 Na trati probíhají ještě úpravy ochranných plotů

Občerstvení je k dispozici

Tribuny byly již v pátek pěkně zaplněné

 Tribuna u první zatáčky

 Tito lidé nečekají na autobus, ale na jezdce až budou brzdit do první zatáčky

Možnost pro děti si zazávodit

 A pro větší děti

Show Car Charlieho Kimballa

 Jeden z mnoha koncertů.

Prošel jsem si zázemí pro fanoušky. Danica, týmy Penske a Ganassi zde mají svoje vlastní přívěsy se suvenýry. Kromě toho je zde stan s ostatními suvenýry – trička stojí kolem 20 dolarů, dresy kolem 50, ale mají jen Danicu, Marca, Helia a Sarah Fisher. Trička s tématikou IndyCar tu nabízí také IZOD. Ke koupi jsou také hrnky, skleničky, přívěsky a dokonce misky na psí žrádlo s tématikou IndyCar. V giftshopu týmu Penske zatím probíhala autogramiáda Ricka Mearse a Willa Powera.

Media centrum je umístěné v prvním patře výstaviště. Když jsem přišel, tak tu pro mě neměli žádné vyhrazené místo, ale naštěstí několik míst zůstávalo „otevřených“, tak mě na jedno posadili, já si před sebe položil svoji vizitku a místo je na celý víkend moje. Za zády mám lidi z PR ALMS, lidé z PR IndyCar sedí o pár míst napravo. Dvě řady předemnou a tři sedadla vlevo sedí Curt Cavin z deníku IndyStar.com, z jehož článků často citujeme.
Občerstvení je zde za každou tribunou, ale dost drahé. Voda v láhvi stojí 3-4 dolary, na druhou stranu podobné ceny jsem viděl minulý týden i ve Washingtonské ZOO. Hamburgery začínají na 5 dolarech, za slušné menu méně než 10 dolarů nezaplatíte. Pivo začíná na 6,5 dolarech. Naštěstí tyto starosti řešit nemusím, protože v média centru je občerstvení zadarmo. :)

 Will Power se chystá na autogramiádu

 Rick Mears

 Power se podepisuje

 Nabídka v gift shopu

 Něco pro mužskou část publika

 Paddock Indy Lights

 Anders Krohn dává autogram

 Vůz Tomase Schecktera

 Vůz Scotta Dixona před tím, než jej rozbil v tréninku

 Mechanici tlačí vůz Mikea Conwaye

 Aby zabavili fanoušky, nastartovali mechanici vůz Willa Powera

 Na návštěvě u Newman/Haas

 JR Hildebrand nám zapózoval

Po zpoždění se konečně po jedné hodině odpoledne rozjel program, nejprve tréninky US F2000 a Star Mazda. V media centru mezitím probíhala tisková konference s Danicou Patrick. Danica hovořila o některých specifikách baltimorského závodu, jako třeba procházka po trati, když se mezi jezdci míchali fanoušci baseballu odjíždějící ze zápasu Orioles, boxových stání na obou stranách, ona a Carpenter mají stání na levé straně pit lane, ostatní jezdci na pravé straně. Danica je přesvědčená, že Baltimore může být úspěšným podnikem.

 Danica na tiskové konferenci

Konečně se na dráze začalo něco dít, konkrétně trénink na závod Indy Lights. Abych neseděl jen zavřený v media centru, vyšel jsem ven, a poprvé poznal, jaký úžasný kraval tyto vozy dělají. Před týdnem jsem měl zánět v uchu a myslel jsem, že mi každou chvíli praskne bubínek. Přijet v tomto stavu na závod, praskl by určitě. Udělal jsem pár snímků na cílové rovince, v první zatáčce a na mostě, ze kterého bylo vidět na čtvrtou zatáčku. Za druhou zatáčkou je prostor pro rodiny s dětmi a různé hry s tématikou závodění.

 Vůz Andretti Autosport

 Brždění do první zatáčky

 V tomto případě bylo neúspěšné

 Pro jezdce trénink končí

 Čtvrtá zatáčka

 Znovu Andretti Autosport

 Sam Schmidt Motorsports - Esteban Guerrieri

 Mechanici vezou vůz Eda Carpentera na pit lane

 A to samé se děje s vozem Danici Patrick

Začínal trénink IndyCar. Většinu jsem je strávil v media centru, ale na poslední půl hodinku jsem si znova zašel na dráhu, abych udělal nějaké snímky. Trénink vyhrál Will Power před Dariem Franchittim. Ti také přišli po závodě do media centra na tiskovou konferenci. Nejprve Will, Dario měl zpoždění. Will si okruh pochvaloval, má všechno – rychlé zatáčky, pomalé zatáčky, hrboly. Moc se tu asi předjíždět nebude, nejlepšími místy jsou zatáčky 1 a 3. Když přišel Dario, podíval se na Willa a povídá: „Už zase ty?“.

 Simona de Silvestro na cílové rovince

 Žlutá!

 JR Hildebrand

 Ryan Hunter-Reay

 Ana Beatriz

 Giorgio Pantano

 Marco Andretti

 Hunter-Reay ve 4. zatáčce

 Marco ve čtvrté zatáčce

 Carpenter a za ním Jakes

Dario měl očividně dobrou náladu. Okruh označil za výzvu pro inženýry a jezdce a pochválil si, že fanoušci vydrželi i přes zpoždění. Zároveň doufal, že dojde k nějakým změnám, především ohledně páté zatáčky a šikany na cílové rovince.

 Will Power na tiskové konferenci

Will a Dario na tiskovce

 Po tiskovce jsem během kvalifikace ALMS dodělal nějaké resty. V media centru nás pobavila událost postihnuvší Jeroena Bleekemolena. Bleekemolen v kvalifikaci ztratil levé přední kolo. Projel únikovou zónu, zastavil, vyběhl z auta, došel si pro kolo, přinesl jej k autu, naložil na sedadlo spolujezdce, nasedl, připoutal se a dojel do boxů. Jak nám ale řekli naši přátelé z ALMS, byl to zbytečný manévr, tým totiž jedno kolo během kvalifikace vyměnit může. Po dokončení restů jsem se vypravil do vedlejší místnosti, kde měla být párty pro média. Alkohol zdarma tu sice ještě byl, ale bohužel už žádné jídlo. :(

Trable Jeroena Bleekemolena: