Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Účastníci MS GT 2012: 5. díl

Účastníci MS GT 2012: 5. díl

SRO China GT1 Team (Mühlner Motorsport).

S účastí v MS GT byli dříve spojováni čínští zájemci, kteří si místo loňského projektu ve stáji Selleslagh Racing Team s vozy Corvette C6R vybrali Porsche. Jméno nového provozovatele, stáje Mühlner Motorsport, bylo známo až při odhalení startovní listiny 12. března, tj. více jak měsíc od prvních zmínek o zájmu Číňanů.

Loni začínal až v místě úvodního podniku odhalený tým s čínskou licencí s jedním vozem s posádkou Hezemans/Catsburg. Po letní přestávce se součástí stáje stal vůz dříve provozovaný týmem DKR Engineering. Dvojici Buurman/Pastorelli najaté na poslední podnik se zdařila senzace v podobě výher v obou závodech víkendu. Jednalo se o nejlepší výsledek, stáj však kvůli nesplnění podmínky nasazení dvou vozů v celé sezóně nebojovala o body do hodnocení týmů.

GT1 na Sachsenringu

Foto: Tomáš Krejčík

V současnosti již jméno hlavního sponzora v názvu uvedeno není. Mělo by se však jednat znovu o čínskou banku. 

Naproti tomu historie belgického provozovatele sahá hluboko do minulého století. Bernhard Mühlner se svým bratrem Hartmutem upravil první vůz již v roce 1978 pro rallye. V roce 1983 se začal zabývat dodávkami dílů pro cestovní a rally vozy, např. pro DTM anebo ETCC. Po dalších šesti letech oddělil závodní tým a obchodní činnost do dvou samostatných, ale úzce spolupracujících společností. Zároveň začal nasazovat vozy Opel v závodech cesťáků a vytrvalostních kláních. Německou značku vyměnil na tři sezóny v roce 2001 za Volvo.

Na jaře 2004 se přesunul do závodů sportovních vozů, kde si vybral značku Porsche. Zpočátku se zaměřoval na vytrvalostní podniky, od roku 2008 nastupuje i do mistrovství se sprintovým typem závodů – ME GT3 anebo ADAC GT Masters. V premiérové sezoně se jeho pilot Tim Bergmeister stal mistrem v německém šampionátu. Letos bude nově poskytovat podporu pro čínský tým v MS a zámořská odnož belgické stáje bude soupeřit v americké sérii Grand Am.

Rozšiřování mimo závodních činností vedlo v roce 2006 k vytvoření zákaznické společnosti M-Service. Kromě obchodní činnosti belgická společnost zajišťuje návrhy dílů, přepravu a opravy závodních strojů (nejen Porsche). Zabývá se také pořádáním akcí věnovaných motorsportu, pobočka v Eupenu je školícím střediskem pro mechaniky.

Svůj podíl na založení týmu, jeho vlastnictví a vedení má nejen vedoucí a technický ředitel Bernhard, ale také jeho manželka Renate-Carola. Zabývá se plánováním a uskutečňováním strategie.

Posádka vozu č. 8: Ren Wei  / Benjamin Lariche

Kariéra čínského jezdce je obestřena tajemstvím, ale nedávno se účastnil pohárových závodů vozů VW Scirocco.

Rodák z francouzského Narbornne se pohyboval v nižších formulových sériích. Poslední dva roky působil ve F2.

Posádka vozu č. 9: Mike Parisy  /Matt Halliday

Rodák z Pau, městečka proslulého pořádáním městských závodů, se v roce 2000 účastnil programu společnosti ACO. V soutěži pořadatelů závodu 24 hodin v Le Mans skončil druhý z 350 uchazečů. Má za sebou účast v různorodých sériích od formulí přes cestovní a sportovní vozy. V posledním zmíněném odvětví působil v závodech vozů Porsche, na něž navázal účastí ve francouzské FFSA GT a ME GT3. V evropském šampionátu skončil v roce 2010 celkově třetí, loni druhý. Účast plánuje i letos s cílem stát se šampiónem.

Novozélandský pilot má za sebou pestrou kariéru ve formulových sériích (Champcar, A1 GP), cestovních vozech (V8) i gétéčkách (Porsche Supercup). Zde působil poslední dva roky, přičemž se mu jen částečně podařilo vynechat jen občasné záskoky v řadě zmíněných sérií. Jeho kolegou bude Mike Parisy.

ADAC GT Masters na Sachsenringu

Foto: Tomáš Krejčík

Stáj bude využívat pro ně důvěrně známé vozy Porsche 911 GT3 R v nejnovější provedení pro rok 2012. (více o voze Zde).

Od roku 1998 je sídlo stáje nedaleko slavného ardenského okruhu v lázeňském městě Spa-Francorchamps. Brány automotodromu jsou vzdáleny necelé čtyři kilometry od sídla.

Web www.muehlner-motorsport.com (německy)

Twitter Zde

Stáj má na svých stránkách odkaz i na svůj profil na Facebooku, ten však není veřejně přístupný.

Zdroj: Mühlner Motorsport, M. Parisy, GT3, GT1, Scirocco, Wikipedia, Formule