Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Vrch Rossfeldrennen: den, kdy velký klasik znovu ožil!

Vrch Rossfeldrennen: den, kdy velký klasik znovu ožil!

Jak viděl Roman Klemm ohromný sraz veteránů a osobností automobilového sportu.

Text und Foto: Roman Klemm

Na bývalém kopci mistrovství Evropy, Rossfeldu, se minulý víkend po dlouhé přestávce opět závodilo.

Bavorští fandové automobilového sportu nejsou právě zhýčkáni, co se nabídky velkých podniků v jejich zemi týče. Když chtějí vidět velké mezinárodní podniky, musejí putovat buď do Štýrska, do Norimberka, nebo až na baadenský Hockenheimring. Od minulého víkendu ovšem mají i v horním Bavorsku event, který se nemusí za největšími světovými podniky svého rázu skrývat: Internationaler Edelweis Bergpreis – Rossfeldrennen. Organizátoři kolem kliďase Achima Althammera znovu vzkřísili jeden z nejpopulárnějších evropských kopců a pořádali na něm poprvé svou soutěž pro historické vozy. Debut podniku byl ze všech hledisek tak vydařený, že se Rossfeld s velkou jistotou od letoška zařadil mezi anuální stálice historického sportu.

Althammer a hlavně početní fandové se při tom mohli těšit velkému zájmu automobilek. Audi, Mercedes a Porsche vyslaly do Berchtesgadenu svou créme-de-la-créme co se vozů a jezdců týče. Také majetní soukropmníci oprášili své klenoty a do kopce Rossfeld se tedy po 40 letech znovu hnaly rakety jako Abarth 2000, De Tomaso Pantera, Alfa Bertone GT, Porsche 911S, Lancia Fulvia, Mercedes SSK, Austro Daimler, Glas 1300GT, BMW 2800CS, Kaimann FV, NSU TT nebo Alpine A110. Za jejich volanty se při tom snažili absolutní velikáni jako Walter Roehrl, Hans Herrmann, Karl Wendlinger, Jochen Mass, Dieter Quester, Prinz Leopold von Bayern, Eberhard Mahle, Juergen Barth, Dieter Basche nebo Harald Demuth. 150 vozů mělo úkolem, zajet dvě měřené jízdy v pokud možno identickém čase. Hodně jezdců ovšem na toto hodnocení nebralo ohled a jeli jednoduše “co to dalo”. Díky za to!





Jeden z klenotů podniku: Audi Sport Quattro E2 postavený pro Pikes Peak. Na Rossfeldu ho samozřejmě krotil Walter Roehrl, nejlepší automobilový závodník všech dob!

 


Walter Roehrl ve středu pozornosti médií.

 


Legendární Hans Herrmann za volantem porsche.

 


Na svá místa se diváci dostali klasickým způsobem:

 


V historických, perfektně restaurovaných autobusech!

 


Nesměla na Rossfeldu chybět: vdova Carlo Abartha, Anneliese.

 


Tovární jezdci Mercedesu, Jochen Mass a Karl Wendlinger při představení týmů v Berchtesgadenu.

 


S tímto typem C1 začínal sám Peter Sauber a jeho jezdec Max Welti.

 


Se slaboučkým NSU Wankel Spider se do kopce vydal Dieter Basche, dříve pilot DRM a sportovní ředitel Audi.

 


Jel v Le Mans za Porsche společně s dr. Helmutem Markem: Rakušan Rudi Lins.

 


Christian Geistdoerfer, Jochen Mass a Dieter Braun při jednom ze zajímavých veřejných rozhovorů.

 


Zde tedy trůní: Jeho Veličenstvo Prinz Leopold von Bayern a Marc Hessel.

 


Leopold von Bayern na senzačním BMW 700RS.

 


Marc Hessel, jeden z hrdinů začátků DTM, na klasickém BMW 1800TISA.

 


Tým Audi s Walterem Roehrlem.

 


Dieter Basche a bývalá hvězda rallye, Harald Demuth.

 


Jochen Mass na ohromném Mercedesu SSK z roku 1928.

 


Jeden z největších allround-talentů své doby: Eberhard Mahle slavil na Rossfeldu ohromné úspěchy.

 


Eberhard Mahle na Porsche 911.

 


Při tomhle pohledu dostne Miroslav Adámek vlhké oči: Brixner Spyder 1300 s Kurtem Brixnerem v kokpitu.

 


Klasické území startu.

 


Jedna z povedených konstrukcí velkého Gerharda Mittera: Mitter-DKW formule Junior.

 


Krásná Alpine A110 na startu.

 


Diváci se měli dle vzoru Goodwoodu dostavit pokud možno v dobovém oblečení: hasiči s Berchtesgadenu.

 


Vrchařský klasik šedesátých a sedmdesátých let: NSU TT. 

 


Vnuk velkého Ferryho Porsche, Ernst Piech za volantem jeho Austro Daimleru z roku 1928