Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Haas Formula a Dallara?

Haas Formula a Dallara?

Gene Haas: Můžeme Evropany porazit v jejich vlastní hře.

Gene Haas pro svůj tým před pár dny získal licenci na účast ve Formuli 1 a nyní se potřebuje co nejdříve dohodnout se všemi partnery a dodavateli, jinak pravděpodobně nebude moci nastoupit do sezóny 2015. Od FIA má sice povolení i na vstup až do sezóny 2016, ale Haas by tím buď ztratil rok vývoje, nebo by musel vývoj vozu financovat především z vlastních peněz, protože bez účastí ve velkých cenách nesežene sponzory. K rychlejšímu vstupu do F1 by jeho týmu mohlo pomoci technické partnerství se zkušeným výrobcem monopostů - Dallara.

"Neplánujeme do toho jít sami", řekl Haas v rozhovoru pro Autosport. "S Dallarou jsme již absolvovali první rozhovory a jsou připraveni jít do toho s námi. Mají kompletně vybavenou továrnu, množství zkušeností a jsou součástí motorsportu déle, než si pamatuji.

Nedokážu si představit, že bychom měli během devíti měsíců najmout všechny ty lidi a naučit se, jak připravit závodní šasi."

Haas tím však nechtěl říct, že má v úmyslu pouze závodit s vozem, které mu připraví někdo jiný. Naopak, stavba vlastního monopostu je jedním z jeho cílů, ale pustí se do toho postupně.

"Potřebujeme se učit. Nepřijedeme za našimi potencionálními partnery jen s tím, že chceme, aby pro nás postavili vůz. Chceme u nich mít své vlastní lidi, kteří se tam budou učit, protože jednou chceme být pravými konstruktéry.

Náš první vůz nebude zcela pravý Haas Formula. Mnoho technologií nám zajistí naši partneři, ale my se od nich budeme učit a nakonec připravíme vůz ve vlastní režií.

Můžeme Evropany porazit v jejich vlastní hře."

Haas by chtěl v průběhu 4 až 6 týdnů podepsat i smlouvu s jedním z dodavatelů motorů. Zatím se kontaktovali pouze s Ferrari a Mercedesem. Chtějí se ujistit, že udělají správná rozhodnutí, ale na druhé straně jim už nezbývá mnoho času:

"Myslím, že rok 2015 je příliš blízko a 2016 zase příliš daleko", pokračoval Haas.

"Pokud budeme čekat, bude nás to stát hodně peněz, protože bychom mohli být připraveni například v polovině příštího roku."

To by znamenalo, že Haas by měl hotový vůz, který by bylo třeba dále vyvíjet a musel by platit zaměstnancům i dodavatelům, ale ještě by neměl žádné příjmy od sponzorů.

"Pokud se rozhodneme zúčastnit prvního závodu nejbližší sezóny, budeme žebrat, půjčovat si nebo i krást, vše co bude třeba, abychom mohli soutěžit. Bude to velké rozhodnutí a my ho učiníme během příštích týdnů.

Nebude to snadné, ale pokud si řekneme, že se v roce 2015 postavíme na start, tak to i uděláme."