Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Představení šampionátu: Blancpain Sprint Series

Představení šampionátu: Blancpain Sprint Series

Souhrn informací a odkazů na jednom místě.

Zimní přestávku evropských sérií GT ukončili minulý týden vytrvalci z BES. Nyní jsou na řadě sprinteři ze spřízněné série z nabídky francouzských pořadatelů z SRO. V tomto článku budete seznámeni s důležitými informacemi věnovanými této sérii.

Odkaz na tento článek bude v průběhu roku pravidelnou součástí klíčových příspěvků o tomto šampionátu na zdejším portálu. V případě změn informací dojde k úpravě se soupisem změn na konci článku. V některých případech mohou být zvýrazněny pro snadnější rozpoznání.

1. Základní popis série
2.1. Historie šampionátu
2.2. Držitelé titulů
2.3. Nejúspěšnější stáje
3. Pořadatelská organizace
4. Kalendář
5.1. Průběh závodního víkendu
5.2. Kategorie účastníků
6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy
7. Seznam úspěšných jezdců
8.1. Užitečné odkazy
8.2. Doplňující články na Formule.cz
9. Rozsah informování na zdejším portálu
10. Konečné výsledky
11. Souhrn aktualizací

1. Základní popis série

Závody v různých evropských zemích spolu se speciálním podnikem v asijském Ázerbájdžánu řadí Blancpain Sprint Series jednoznačně mezi série s mezinárodní působností. V porovnání se sériemi, na jejichž odkaz navazuje je novinkou vyčlenění z dlouholetého zařazení mezi oficiální série FIA a příklon ke zviditelnění významného sponzora.

Pro týmy účastnící se těchto krátkých závodů a zároveň spřízněné vytrvalostní BES je zde nově možnost zařazení do nadstavbového Blancpain GT Series.

Použitá technika představuje vozy dle pravidel pro GT3, dělení do tříd vychází podle složení posádek. Letos se již podařilo naplnit myšlenku třídy vyhrazené pro talentované mladíky, která nahradila v profesionálně prezentované sérii nepatřičnou kategorii pro amatéry.


  Filip Salaquarda při třetím podniku FIA GT v holandském Zandvoortu

Foto: Petr Gabriel

Jeden vůz, dva týmy, tři názvy série. Filip Salaquarda začínal v roce 2012 s Ferrari 458 v MS GT1 v barvách AF Corse. Šampionát se loni přejmenoval na FIA GT Series a pražský jezdec v něm v první polovině působil opět v italské stáji z Piacenzy. Letos se v přejmenované sérii opět posadí do kokpitu italského vozu, tentokráte v zázemí stáje Vilorba Corse.

Dvojicí hodinu trvajících klání podporuje boje o pozice především na dráze. K nim napomáhá také srovnání výkonnosti anebo výběr jednotného dodavatele pneumatik (Pirelli) a paliva (Total).

Přímé přenosy závodů a jejich záznamy lze sledovat na internetu na stránkách pořadatele. Pro lepší přehled o dění v závodě lze využít oficiální časomíru.

2. Historie šampionátu

Spolu s oznámením o ukončení pořádání MS GT1 a ME GT3 v polovině roku 2012 se Ratel zmínil také o připravované náhradě. Konkrétní obrysy získala série v lednu 2013, kdy došlo k jejímu oficiálnímu představení.

Volnější podmínky se postaraly o pestřejší pole, nicméně na roštu se většinou sešly pouze dvě desítky vozů. Výjimku představoval závěrečný závod v dalekém Baku, kde se díky lákavým odměnám a pozvánkám mistrovských týmů z vybraných sérií přiblížil ke třem desítkám.

2.2. Držitelé titulů

2013

 Třída  Jméno  Vůz  Tým
 GT3 Pro  Stéphane Ortelli  Audi R8  Belgian Audi Club WRT
 Laurens Vanthoor
 GT3 Pro-Am  Sergej Afanasiev  Mercedes SLS  HTP Gravity Charouz
 Andreas Simonsen
 GT3 Gentleman  Petr Charouz  Mercedes SLS  HTP Gravity Charouz
 Jan Šťovíček

2.3. Nejúspěšnější stáje

 Rok  Třída  Tým  Vůz
 2013  GT3 Pro  Belgian Audi Club WRT  Audi R8 LMS
 GT3 Pro-Am  HTP Gravity Charouz  Mercedes SLS
 GT3 Gentleman  HTP Gravity Charouz  Mercedes SLS

3. Pořadatelská organizace

Organizací této série se zabývá Stéphane Ratel Organisation (SRO). Jejím zakladatelem je francouzský podnikatel Stéphane Ratel, který společnost založil v roce 1995 po zkušenostech s pohárovými závody s vozy Venturi. V té době se rovněž podílel se svými společníky na pořádání mezinárodního mistrovství BPR Global GT Series.

Jeho organizace začínala s pořádáním pohárových závodů Lamborghini Supertrophy (1995 - 2002). O dva roky později následoval jeden z nejvýznamnějších šampionátů SRO, když pod jménem FIA GT navázal na tradici série BPR. Ta krátce předtím skončila po rozkolu společníků.

Navzdory občasným potížím při organizaci FIA GT přichází rozmach jeho společnosti, s níž zakládá anebo přebírá řadu sérií.

V roce 1998 zahajuje převzetím francouzského mistrovství GT éru pozdějšího budování národních sérií jako základny pro své mezinárodní šampionáty. V zemi galského kohouta vydržela SRO až do roku 2010, kdy došlo k prodeji společnosti Oreca. O šest let později rozšířil své aktivity do Velké Británie (2004 - dosud). Posléze přichází v roce 2007 expanze do Německa (ve spolupráci s ADAC, německý autoklub plně přebírá kontrolu v roce 2011), Belgie (do 2009, poté jen spoluúčast v pořadatelském sdružení Speedworld) a Brazílii (dosud).

Se střídavými úspěchy SRO působí na mezinárodní scéně v podobě vytrvalostní GTR Euroseries (pouze 1998), Mistrovství Evropy GT3 (2006 – 2012), Evropský pohár GT4 (2007 – 2011, 2013 obnovení činnosti), historické GT90´s Revival Series (2008 – 2009, nástupnická Blancpain RS pouze částečně 2012) anebo vytrvalostní Blancpain Endurance Series (2011 – dosud).

V některých případech se SRO zabývá samostatnými anebo doprovodnými sériemi jiných druhů vozidel pro své gétéčkové šampionáty mj. britské formulové série F3, Renault 2.0 anebo pohárové cestovní vozy Renault Clio (Velká Británie) a Mercedes Benz (Brazílie). Zvláštní místo v tomto směru měla francouzská Super Série FFSA se souborem doprovodných sérií například závody vozů Porsche Carrera, Renault Clio, Seat Leon anebo prototypů poháněných bio palivy (Bio Racing Series), vozů dle pravidel Nascar (Race Car Series) anebo šampionát zmenšených vozítek (mj. Škoda Fabia známá z rallye) poháněných motocyklovými motory (Mit Jet Series).

V poslední době je patrný posun obchodního modelu od vlastního pořádání závodů k prodeji licence na pořádání šampionátu anebo včlenění třídy do stávajícího mistrovství. Nejdéle takto působí na trhu holandské Dutch GT4 (2009 – 2013, sloučení s evropskými GT4), kategorie GT4 byla začleněna do asijského GT Asia Series (2010), GT3 do japonského vytrvalostního Super Taikyu Series (2011) anebo třída GT4 do švédské Swedish GT Series (2013).

Zvláštní kapitolou v historii SRO je již zmíněný FIA GT Championship (1997 – 2009). Jeho popularita vyústila v roce 2010 v plánované rozdělení na Mistrovství světa GT1 (2010 – 2012) a Evropský pohár GT2 (2010), ten nakonec spočíval pouze v účasti ve 24 hodinovém závodě ve Spa.

Ústup z již organizačně nezvládaného MS GT1 představovala v roce 2013 jednodušší FIA GT Series, která se letos přejmenovala na Blancpain Sprint Series.

Další doplňující informace lze získat v článcích věnovaných Stéphane Ratelovi a jeho aktivitám mimo SRO (Zde), sériím SRO, které zanikly anebo byly předány do roku 2011 (Zde). Informace o šampionátech, jenž byly v nabídce SRO začátkem roku 2012 jsou uvedeny Zde.

4. Kalendář

Při odhalování plánů SRO ve Spa koncem července byla zmíněna pouze možnost náhrady jednoho až dvou okruhů. Podoba kalendáře však zůstala zahalena tajemstvím až do 15. listopadu 2013, kdy byla zároveň oznámena změna názvu série.

V porovnání s končící sezónou čítala první verze sedm podniků, nově na okruhu Brands Hatch anebo Algarve. Chyběl naopak závod v belgickém Zolderu.

U šestého podniku, španělské Navarry, byla uvedena poznámka o možném výběru mezi uvedeným datem 28. září a 5. října. Za necelý měsíc bylo vše jinak, protože Navarra byla z kalendáře vyřazena a nahrazena Zolderem s termínem konání 12. října. Toto datum bylo v půlce ledna posunuto na nyní uvedený termín.

Tato poslední varianta kalendáře je uvedena v následující tabulce. Nově přidaná kolonka bude průběžně doplňována popisy hlavních klání s výsledky. Případný odkaz na kvalifikační závod je jejich součástí.

p.
 Datum  Stát  Okruh  Popis
 1.  21.04.2014   Francie  Nogaro  Zde
 2.  18.05.2014   Velká Británie  Brands Hatch  Zde
 3.  06.07.2014   Holandsko  Zandvoort  Zde
 4.  24.08.2014   Slovensko  Slovakiaring  Zde
 5.  07.09.2014   Portugalsko  Algarve  Zde
 6.  19.10.2014   Belgie  Zolder  Zde
 7.  02.11.2014   Ázerbájdžán  Baku  Zde

5.1. Průběh závodního víkendu

Závodní víkend začíná zpravidla v pátek dvojicí tréninků. Délka každého z nich se může pohybovat v rozmezí 60 - 80 minut.

Necelá hodina (55 minut) sobotního dopoledne je vyhrazena kvalifikaci. V první části má každý pilot určený v posádce jako první pro docílení nejlepšího času 15 minut. Po sedm minut trvající přestávce následuje stejně dlouhá druhá část vyhrazená pro druhého člena sestavy. Po jejím skončení následuje další pauza, v níž jsou po výběru nejrychlejšího času posádky sestaveny výsledky obou dílů kvalifikace. Loňské Superpole je znovu nahrazeno desetiminutovou třetí částí, v níž se utká rychlejší polovina startovního pole o pořadí v první polovině startovního roštu kvalifikačního závodu.

Další částí je odpolední kvalifikační závod v délce jedné hodiny. Odpočet času začíná při letmém startu po protnutí startovní čáry na konci zahřívacího kola.

V závodě je předepsána jedna povinná zastávka. Vyhrazený čas pro splnění této podmínky nastává mezi 25. a 35. minutou závodu. Při této návštěvě boxového stání dochází ke střídání jezdců a dvojice mechaniků mezitím vymění všechna kola. Pokud je pilot držitelem některého mezinárodně platného osvědčení o zdravotním handicapu, nevztahuje se na něj pravidlo o střídání. Této možnosti mohou využít také bronzoví jezdci starší 30 let. V těchto případech bude uplatněn minimální čas zastávky. Během návštěvy boxů se nedoplňuje palivo. Letošní novinkou je snížení rychlosti v uličce ze 60 km/h na 50 km/h.

Konec nastává po vypršení časového limitu a dokončení kola nejúspěšnějším vozem. Šest nejlepších posádek je odměněno následujícím bodovým přídělem: 8-6-4-3-2-1. Výsledek tohoto klání určuje pořadí na startovním roštu pro hlavní závod. Novinkou se letos stane ceremoniál na stupních vítězů i po tomto klání.

Následující den (většinou v neděli) program pokračuje ranním zahřívacím tréninkem v délce 20 minut. Ten je součástí víkendu pouze u tři dny trvajících podniků.

Odpoledne přichází čas pro hodinu trvající hlavní závod. Jeho průběh je stejný jako u kvalifikačního závodu, bodové ohodnocení je výrazně štědřejší. Odměněno je deset nejlepších vozů ve třídě podle následujícího klíče: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Slavnostní ceremoniál s předáním trofejí je vyvrcholením závodního víkendu.

5.2. Kategorie účastníků

Rozdělení účastníků do tříd probíhá pouze v závislosti na složení posádek.

V hlavní třídě (oficiálně bez označení) se nebere ohled na rozdělení jezdců do kategorií dle výkonnosti. Je zde prostor pro profesionální jezdce mnohdy ověnčené vavříny z významných mezinárodních podniků.

Novinkou je Silver Cup pro držitele stříbrných licencí ve věku do 25 let.

Poslední třída Pro-Am Cup je určena smíšeným posádkám. Nejsilnější povolenou kombinací jezdců představuje sestava dvou stříbrných starších 30 let. Další možností je přítomnost alespoň jednoho držitele bronzové licence v posádce.

Systém kategorizace jezdců je blíže popsán Zde.

Jednou ze změn je nyní případná změna zařazení, která se týká jezdců kterékoliv třídy, pokud splní některou z níže uvedených podmínek. Hlavní dopad má však spíše na profesionální jezdce, kde v základním určení kategorie nedochází nyní k rozlišení věku, ale jsou brány pouze dosažené úspěchy. Následně pilotům ve věku 50 - 55 let dojde ke snížení o jednu třídu, v rozmezí 55 - 60 let o dvě třídy a piloti starší 60 let jsou považováni vždy za bronzové. Snížení o jeden stupeň se týká též jezdců, kteří během předchozích desíti let neabsolvovali více než jeden závod ročně anebo u zraněných a dlouhodobě nemocných jezdců při přestávce trvající déle než jednu sezónu.

6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy

Tato část je rozdělena na účastníky dle jejich rozdělení do kategorií. Následně další řazení je podle pořadí v abecedě u názvu výrobce. U jednotlivých modelů se nachází odkazy na bližší informace.

Případná doplňující poznámka v závorce rozlišuje následující druhy dle podrobnosti informací. Je-li v závorce samotný odkaz, jedná se o letos představený stručný popis technických údajů. Podrobnější informace pod označením Souboj výrobců poskytne odkaz na článek zveřejněný před sezonou MS GT1 v roce 2012. I přes mezisezónní úpravy některých modelů v minulosti se jedná o takřka shodná vozidla třídy GT3, která jsou pilířem této série. Prozatím jediným zástupcem podrobnějšího popisu pouze závodní verze pod označením Vládci asfaltu (rok vydání) představuje článek o Nissanu GT-R, jehož součástí je také odkaz k bližšímu popisu civilní verze.

Má-li tým svoji prezentaci na internetu, v závorce je uveden odkaz. Ten může případně vést na stránky týmu zajišťujícího provoz (servis) anebo například na sociální sítě (označení FB) apod.

Startovní listinu mistrovství před úvodním závodem s komentářem k celosezónním účastníkům naleznete Zde.

PRO Cup

Aston Martin Vantage GT3 (Zde)

 Beechdean AMR (Zde)

Audi R8 LMS (Souboj výrobců: Zde)

 Belgian Audi Club Team WRT (Zde)
 G-Drive Racing (FB Zde)
 Phoenix Racing (Zde)
 Prosperia C.Abt Racing (Zde)

BMW Z4 GT3 (Souboj výrobců: Zde)

 BMW Sports Trophy Team Brasil (Zde)
 ROAL Motorsport (Zde)
 BMW Sports Trophy Team Schubert (Zde)
 Vita4One Racing (Zde)

Corvette Z06.GT3 (Zde)

 Callaway Competition (Zde)

Ferrari 458 Italia GT3 (Souboj výrobců: Zde)

 Scuderia Villorba Corse (Zde)

Lamborghini Gallardo (Souboj výrobců: Zde)

 Grasser Racing Team (Zde)
 Reiter Engineering (Zde)
 G-Drive Racing (FB Zde)

McLaren MP4-12C GT3 (Souboj výrobců: Zde)

 Bhai Tech Racing (Zde)
 Boutsen Ginion Racing (Zde)

Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Souboj výrobců:Zde)

 HTP Motorsport (Zde)
 Team Zakspeed (Zde)

Porsche 911 GT3 R (Souboj výrobců: Zde)

 Farnbacher Racing (Zde)
 TONINO Team Herberth (Zde)
  Schütz Motorsport (Zde)
 Trackspeed (Zde)

  Čtvrtý podnik FIA GT na Slovensku

Foto: Tomáš Krejčík

BMW Z4 GT3 (Team Brazil)

Silver Cup

Audi R8 LMS (Souboj výrobců: Zde)

 Belgian Audi Club Team WRT (Zde)

BMW Z4 GT3 (Souboj výrobců: Zde)

 ROAL Motorsport (Zde)
 Triple 888 Racing (Zde)

Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Souboj výrobců: Zde)

 Fortec Motorsports (Zde)
 HTP Motorsport (Zde)

  Čtvrtý podnik FIA GT na Slovensku

Foto: Tomáš Krejčík

Mercedes SLS (HTP Motorsport)

PRO-AM Cup

Audi R8 LMS (Souboj výrobců: Zde)

 Phoenix Racing (Zde)

Lamborghini Gallardo (Souboj výrobců: Zde)

 Blancpain Racing
 Grasser Racing Team (Zde)

Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Souboj výrobců:Zde)

 All-Inkl.com Münnich Motorsport (Zde)
 Sports & You
 GT Russian Team (servis Zde)

  Rosina se Sládečkou během víkendu FIA GT v Baku

Foto: V-IMAGE/Fabre

Lamborghini Gallardo (Grasser Racing Team)

7. Seznam úspěšných jezdců

 Jméno  Úspěchy v závodech sportovních vozů
 Basseng, Marc (5)  mistr MS GT1 2012
 Bleekemolen, Jeroen (28)  mistr ALMS 2013 a 2010 (třída GTC)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2008 (třída LMP2)
 Buhk, Maximilian (84)  mistr BES 2013 (třída GT3 Pro)
 mistr ME GT3 2012
 Enge, Tomáš (27)  mistr LMS 2009 (LMP1 i celkově)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2003 (kat. GTS)
 Götz, Maximilian (84)  mistr ADAC GT 2012
 Kox, Peter (24)  vítěz 24 hodin Le Mans 2003 (kat. GTS)
 mistr ADAC GT Masters 2010
 Montermini, Andrea (90)  mistr GT Open 2013 (třída Super GT)
 mistr GT Open 2008 a 2007 (kategorie GTA)
 Ortelli, Stéphane (26)  mistr FIA GT Series 2013 (GT3 Pro)
 mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro)
 mistr LMS 2007 (kategorie GT1)
 mistr FIA GT 2002 a 2003 (kategorie N-GT)
 vítěz 24 hodin Le Mans 1998 (GT1 i celk.)
 Pantano, Giorgio (61)  mistr GT Open 2013 (třída GTS)
 Vanthoor, Laurens (1)  mistr FIA GT 2013 Series (GT3 Pro)
 Winkelhock, Markus (25)  mistr MS GT1 2012

8.1. Užitečné odkazy

Blancpain Sprint Series – oficiální komunikační kanály (přímé)

Web  (Zde): přímý odkaz k informacím o šampionátu krátkých závodů. Naleznete zde zprávy z dění v sérii, informace o týmech, jezdcích, vozidlech anebo závodech. V pravé části úvodní stránky se nachází odkazy ke sledování přenosů závodů, časomíry a dalších informací k nejbližšímu podniku. Po zvolení sledování přenosů jsou na začátku zobrazeny reklamy, většinou s možností jejich ukončení. Během přenosu vysílány nejsou. Přestože je při přímých přenosech uváděn poskytovatel Daily Motion, archiv se z větší části nachází na You Tube.

You Tube  (Zde): úložiště nahrávek od roku 2012. Zkrácené sestřihy mají délku okolo padesáti minut.

Sestřih sezóny 2013 (Zde), délka 5:54 – akčně pojaté připomenutí loňských závodů.

Blancpain GT Series – oficiální komunikační kanály

Web  (Zde): stránky obsahující souhrn informací nejen z vytrvalostní BES, ale také ze spřízněné série krátkých závodů.

Twitter  (Zde): mikroblog se bohužel vydal ve šlépějích předchozího profilu věnovaného krátkým závodům. Obsahuje tak pouze upozornění na články vydané na souhrnném webu.

Facebook  (Zde): podobně je na tom profil na nejrozšířenější sociální síti, takže zde naleznete zpravidla informace o článcích vydaných na společných stránkách obou mistrovství.

Časomíra   (Zde)

Přímý odkaz na časomíru závodů GT.

Appstore   (Zde)

Majitelé zařízení s operačním systémem iOS 5 a vyšších si mohou zdarma stáhnout program umožňující sledování časomíry (verze 1.0; 0,4 MB) ze závodů gétéček.

Eurosport  (Zde)

Česká mutace evropského sportovního kanálu, kde nyní naleznete sestřihy závodů. Odkaz vede na televizní program.

Wikipedia  (Zde)

Ve známé encyklopedii lze nalézt stránku věnovanou nejen letošnímu ročníku. Za zmínku stojí aktualizované přehledné změny ve složení posádek anebo podrobné tabulky s klasifikací jezdců a týmů.

Formule  (Zde)

Přímý odkaz na část zdejšího portálu, kde jsou soustředěny pouze články věnované gétéčkům.

8.2. Doplňující články na Formule.cz

Grand magazín (poslední vydání Zde)

Zpravodajský souhrn poskytující přehled o dění v mezinárodních sériích určených gétéčkům. Naleznete zde zprávy, výsledky a upozornění na blížící se události z vytrvalostní Blancpain Endurance Series, sprintových Blancpain Sprint Series, International GT Open a ADAC GT Masters. Jeho součástí jsou také informace o nových a vylepšených vozech, které se objevují v závodech uvedených mistrovství.

Zatímco příležitostným fanouškům GT závodů prostřednictvím Grand magazínu neuniknou významné události týkající se uvedených sérií, na své si přijdou i zapálení příznivci. Ti zde naleznou souhrn dostupných informací souvisejících s vybranými zprávami z oficiálních zdrojů anebo předních zahraničních portálů zabývajících se gétéčky.

Průvodce světem GT (Zde)

Článek věnovaný gétéčkům od počátků jejich vzniku. Zabývá se i různými variantami těchto vozidel anebo jejich sportovnímu nasazení.

FIA GT Series 2013 (Zde)

Souhrn informací o předchůdci, který je věnován minulé sezóně.

9. Rozsah informování na zdejším portálu

Většina zpráv týkajících se dění v sérii (včetně připomenutí nejbližšího závodu) bude součástí zpravodajského souhrnu Grand magazín. Výsledky hlavních závodů budou vydány v den konání závodu (pokud nebude v upoutávce před víkendem uvedeno jinak). Výsledky kvalifikačního závodu vyjdou v den pořádání závodu anebo budou součástí článku po hlavním klání.

Před srpnovou návštěvou slovenského okruhu vyjde samostatný článek. Jeho součástí budou mj. informace pro osobní návštěvu na tribunách slovenského automotodromu.

Doplňkem budou aktuality v Barometru, který se nachází na hlavní stránce vpravo.

V případě účasti významnějších českých anebo slovenských zástupců mohou být zveřejňovány jejich tiskové zprávy.

10. Konečné výsledky

Klasifikace jezdců zahrnuje pořadí v první desítce v celkovém hodnocení. Z třídy Silver Cup a Pro-Am Cup je uvedeno pouze pořadí na stupních vítězů. Čeští a slovenští zástupci jsou zmíněni všichni bez ohledu na pořadí. Úplné hodnocení naleznete na stránkách série Zde.

Týmy jsou uvedeny všechny.

Klasifikace jezdců - celková

 P.  Pilot  Tým  Body
 1.  Maximilian Götz  HTP Motorsport  142
 2.  Maximilian Buhk  HTP Motorsport  126
 3.  Hari Proczyk  Grasser Racing  115
 3.  Jeroen Bleekemolen  Grasser Racing  115
 4.  César Ramos  Belgian Audi Club  100
 4.  Laurens Vanthoor  Belgian Audi Club  100
 5.  Enzo Ide  Belgian Audi Club  71
 5.  René Rast  Belgian Audi Club  71
 6.  Sergio Jimenez  Team Brazil  55
 6.  Caca Bueno  Team Brazil  55
 7.  Stéphane Ortelli  Belgian Audi Club/G-Drive  54
 8.  Dominik Baumann  Team Schubert  45
 8.  Thomas Jäger  Team Schubert  45
 9.  Andy Soucek  Beechdean AMR  36
 9.  Jonathan Adam  Beechdean AMR  36
 10.  Sergej Afanasiev  HTP Motorsport  35
 10.  Stef Dusseldorp  HTP Motorsport  35
 16.  Tomáš Enge  G-Drive/Reiter/Grasser  16
 19.  Filip Salaquarda  Villorba/Bhai Tech  13
 23.  Štefan Rosina  Reiter Enginnering  6

Tomáš Enge (16.) se letos představil v trojici stájí, vždy s vozem Lamborghini Gallardo. V týmu Grasser absolvoval úvodní podnik v Nogaru, ve stáji Reiter nastoupil v Brands Hatch a Slovakiaringu, teprve v barvách týmu G-Drive v Algarve a Zolderu si připsal první body. Třetího podniku v Zandvoortu a závěrečného v Baku se nezúčastnil.

Filip Salaquarda si všechny své letošní body vybojoval v týmu Villorba (Ferrari). Jeho tým se neobjevil v Algarve a v Baku, nicméně pro závěrečný podnik v hlavním městě Ázerbajdžánu přijal místo ve stáji Bhai Tech (McLaren).

Slovenský pilot Štefan Rosina se zúčastnil celkem tří víkendů (Brands Hatch, Zandvoort, Slovakiaring). Všechny body vybojoval pouze v hlavním závodě v Holandsku.

Posledním českým zástupcem byl Tomáš Pivoda (Grasser, Lamborghini, se Stefanem Landmannem). Nastoupil do posledních dvou podniků (Zolder, Baku). Z technických důvodů se nezúčastnil žádného z hlavních závodů a body v kvalifikačních závodech žádné nezískal.

Klasifikace týmů - celková

 P.  Tým  Vůz  Body
 1.  Belgian Audi Club WRT  Audi R8 LMS  168
 2.  HTP Motorsport  Mercedes SLS  146
 3.  Grasser Racing Team  Lamborghini Gallardo  123
 4.  Team Brazil  BMW Z4  81
 5.  Phoenix Racing  Audi R8 LMS  66
 6.  Team Schubert  BMW Z4  51
 7.  Bhai Tech  McLaren MP4-12C  50
 8.  G-Drive Racing  Audi R8/Lamborghini Gallardo  43
 9.  Beechdean AMR  Aston Martin Vantage  40
 10.  ROAL Motorsport  BMW Z4  29
 11.  Villorba Corse  Ferrari 458  22
 12.  Tonino Team Herberth  Porsche 997  17
 13.  Fortec Motorsports  Mercedes SLS  15
 14.  Boutsen Ginion  McLaren MP4-12C  15
 15.  Reiter Engineering  Lamborghini Gallardo  8
 16.  GT Russian Team  Mercedes SLS  4
 17.  Triple Eight Racing  BMW Z4  2
 18.  Sports and You  Mercedes SLS  1

Hodnocení jezdců - Silver Cup (úplné hodnocení Zde)

 P.  Pilot  Tým  Body
 1.  Mateusz Lisowski  Belgian Audi Club  174
 1.  Vincent Abril  Belgian Audi Club  174
 2.  David Fumanelli  ROAL Mootorsport  154
 2.  Stefano Colombo  ROAL Mootorsport  154
 3.  Miguel Toril  Fortec Motorsports  132

Hodnocení týmů – Silver Cup

 P.  Tým  Vůz  Body
 1.  Belgian Audi Club  Audi R8 LMS  174
 2.  ROAL Motorsport  BMW Z4  154
 3.  Fortec Motorsports  Mercedes SLS  132
 4.  HTP Motorsport  Mercedes SLS  79
 5.  Triple Eight Racing  BMW Z4  24

Hodnocení jezdců – Pro-Am Cup (úplné hodnocení Zde)

 P.  Pilot  Tým  Body
 1.  Alessandro Latif  Phoenix Racing  162
 1.  Marc Basseng  Phoenix Racing  162
 2.  Sascha Halek  Grasse Racing  100
 2.  Stefan Landmann  AF Corse  100
 3.  Alexej Vasilyev  GT Russian Team  39
 3.  Marko Asmer  GT Russian Team  39

Hodnocení týmů – Pro-Am Cup

 P.  Tým  Vůz  Body
 1.  Phoenix Racing  Audi R8 LMS  162
 2.  Grasser Racing Team  Lamborghini Gallardo  100
 3.  GT Russian Team  Mercedes SLS  39
 4.  Sports and you  Mercedes SLS  22
 5.  Blancpain Racing  Lamborghini Gallardo  9
 6.  All-Inkl.com Münnich Motorsport  Mercedes SLS  6

11. Souhrn aktualizací

Aktualizace 22. dubna: Rozšíření kalendáře pro odkazy na reportáže a tabulky ze závodů. Doplnění ke sledování přenosů.

8. listopadu: Doplnění klasifikace.