Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Jan Charouz v Le Mans: “Měli jsme na podium!”

Jan Charouz v Le Mans: “Měli jsme na podium!”

Mladíkův osobní cíl, dostat se na stupínek vítězů, se ale těsně nesplnil.

Minulý víkend odstartoval Jan Charouz do svého osmého 24hodinového závodu v Le Mans. Výsledkem bylo výborné osmé místo v celkovém pořadí. Mladíkův osobní cíl, dostat se na stupínek vítězů, se ale těsně nesplnil – ve třídě LMP2 skončil čtvrtý. Tohle jsou jeho dojmy z klasického podniku.

Co teď s malým ostupem času převládá – radost z umístění mezi top10 celkového hodnocení, nebo těsně ušlá možnost zamávat fandům ze stupně vítězů?

Musím říct, že jsem z letos z Le Mans odjížděl trošku zklamaný. Čtvrté místo sice není špatný výsledek, ale cíl byl vyhrát a to se nám nepodařilo. Bohužel ukázalo se, že na gumách Michelin jsme ztráceli cca 2 vteřiny na kolo oproti Dunlopům, a to nás nakonec stálo vítezství a nebo alespoň podium. Myslím, že jsme na to jinak měli – jak autem, tak i motorem, či jezdeckou sestavou.

Co byly klíčové momenty vašeho závodu?

Nejvíc pořadím zamíchaly dešťové přeháňky na začátku závodu a potom selhání techniky ostatních týmů. Z mého pohledu jsem odvedl dobrou práci, stejně jako moji týmoví kolegové. Nedělali jsme chyby, zajížděli jsme velmi rychlé a vyrovnané časy a vyhýbali jsme se kolizím.

Zdá se, že debutující výrobce Ligier posunul technologickou hranici LMP2 hodně vysoko. Byli jste rychlostí těchto vozů překvapeni?

Upřímně se to dalo čekat. Za vývojem vozu stojí velká továrna s velkým rozpočtem a před závodem odjeli minimálně 15 000km v soukromých testech. Takto připraveni pak přijeli na závody jako jedni z favoritů.

V čem spočívá rozdíl stylu jízdy ve dne a v noci?

No, nakonec je jízda stejná. V noci je potřeba si jen najít nové referenční body na brždění, protože ty denní teď prostě nejsou vidět. Také je nutné počítat s tím, že někteří jezdci budou mít s jízdou v noci větší problém než ostatní a to znamená, že rozdíly mezi auty jsou pak o to větší. Někteří stříbrní jezdci jedou v zatáčkách až o 20-30 km/h pomaleji, než normálně a pak je občas problém to za nimi dobrzdit.

Jak jste se vypořádal s ohromnými rychlostními rozdíly, které v Le Mans mezi vozy jednotlivých tříd existují?

Pokud si pomalejší jezdec drží svou závodní stopu, docela se to dá, ale když se pak snaží pomoci a „uhýbat“, stává se nepředvídatelným a může dojít ke kolizi. Větší problém je ale rozdíl výkonnosti jezdců, než aut, protože stejné auto může jet také o 10 sekund pomaleji, a to pak může překvapit.

Do jaké míry jste byl schopen sledovat bitvu výrobců o vítězství ve třídě LMP1 a co říkáte výsledku letošních 24h du Mans?

Sledoval jsem co jsem mohl přes den, ale v noci jsem se snažil co nejvíc spát. Fandil jsem Porsche, ale bohužel, technika selhala. Posledních pár let už Audi není nejrychlejším autem v poli, ale vyhrávají díky spolehlivosti.

V ELMS vás čekaji ještě tři závody. Jaké jsou vaše cíle v tomto mistrovství?

Budeme bojovat o vítezství, ale díky handicapu gum to nebude lehký ukol.

 

 Vítězný vůz třídy LMP2 stáje Jota.