Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Grand magazín 20/2014 (19. - 24. září)

Grand magazín 20/2014 (19. - 24. září)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.

Krátce ze světa

Závěrečný podnik Blancpain Sprint Series v Baku láká další zájemce. Svoji účast potvrdil 22. září další německý tým Schütz Motorsport, který s vozy porsche bojuje v domácím mistrovství vozů GT. Vedoucí týmu Christian Schütz vyjádřil zájem o sérii krátkých závodů společnosti SRO, přičemž uvedl nabytí cenných zkušeností při přípravě na následující sezonu bez uvedení konkrétního šampionátu.

Další zájemce na závěrečný podnik BSS sebe nechal čekat pouze do 24. září. Německý tým Callaway vyšle do Baku dva vozy Corvette Z06. V prvním se bude střídat Keilwitz s Wirthem, v druhém Barth s Jahnem (možné vystoupení pod názvem z domácího mistrovství – RWT Racing).

Testovací jezdec Lamborghini Giorgio Sanna naznačil 24. září brzké uvedení Huracánu ve verzi GT3. Výsledek spolupráce vývojářů Lamborghini, Dallary, Squadra Corse a Audi bude výkonnější a technicky vyspělejší než nedávno představená pohárová verze. Přitom se verze Super Trofeo výkonnostně přiblížila současné generaci vozů GT3.

Výsledkový servis

Blancpain Endurance Series (5/5); BGTS (10/12), Nürburgring

Rozhodující podnik čtvrtého ročníku vytrvalostní série přilákal na německý okruh celkem čtyři desítky účastníků. Po několika úpravách bylo zařazeno čtrnáct posádek v profesionální třídě, sedmnáct v kategorii smíšených sestav a devět bylo ryze amatérských.

Dvě třetiny závodu proběhly na mokré dráze, zpočátku smáčené deštěm. Závěr byl poznamenán osychajícím nebo suchým povrchem. Nelehké podmínky si vybíraly svoji daň i mezi kandidáty na titul. Nakonec se však podařilo průběžně vedoucím posádkám a týmům uhájit své posty v klasifikaci, byť mnohdy velmi těsně. Další informace o závodě a výsledky naleznete Zde.

ADAC GT Masters (7/8), Sachsenring

V předposledním dějství německého mistrovství vozů GT se na saském okruhu představilo celkem 24 účastníků. Nechyběl mezi nimi ani český pilot Tomáš Enge, který s Albertem von Thurn und Taxisem sedlali Chevrolet Camaro.

První závod

Závod poznamenalo několik výjezdů bezpečnostního vozidla po kolizích. Důležitý krok učinila triumfem po 40 kolech posádka Rast/Van der Linde.

 

Sedmý podnik ADAC GT Masters na Sachsenringu

Foto: Tomáš Krejčík

Náročnou úvodní zatáčkou se dokázalo pole elegantně protáhnout, první potíže nastaly až za ní.

p.
 Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
 K.van der Linde/R.Rast   Prosperia
Audi
1:00:46.601
2.
 C.Engelhart/J.van Lagen   Schütz
Porsche
+ 1.342
3.
 C.Hürtgen/D.Baumann   Schubert
BMW
+ 3.460
15.
 A.von Thurn Taxis/T.Enge   Reiter
Chevrolet
+ 19.260

Druhý závod

Do nedělního závodu nejlépe odstartoval v kvalifikaci třetí Rast, který se vzápětí ujal vedení v závodě. Střídajícího Van der Lindeho nezastavil v jízdě za završením úspěšného víkendu ani uvolněný kryt ze spodní části.

 

Sedmý podnik ADAC GT Masters na Sachsenringu

Foto: Tomáš Krejčík

Tomáš Enge se v neděli musel probíjet polem ze zadních pozic. V první části páteční kvalifikace byl Von Thurn und Taxis vystrčen soupeřem do kačírku, do druhé části vyjížděl Tomáš v jejím závěru. Úspěšný postup českého pilota zastavily krátce po výměně německým kolegou technické problémy.

Sedmý podnik ADAC GT Masters na Sachsenringu

Foto: Tomáš Krejčík

Velkou část závodu s přehledem ovládala spanilou jízdou dvojice audi týmu Prosperia.

Navzdory pomalejšímu závěru kvůli deštěm smáčené dráze se v neděli podařilo díky nepřerušenému závodu vítězné posádce urazit 42 kol.

p.
 Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
 K.van der Linde/R.Rast   Prosperia
Audi
1:01:15.232
2.
 R.Renauer/D.Schwager   Herberth
Porsche
+ 2.288
3.
 F.Hamprecht/N.Thimm   Prosperia
Audi
+ 6.309
23.
 A.von Thurn Taxis/T.Enge   Reiter
Chevrolet
+ 18 kol

Očekávané události

26. – 28. září - International GT Open (7/8); Monza

Závod v italské Monze představuje soustředění domácích zájemců, kteří se již v sérii letos objevili anebo rozšíření počtu vozů. Pět účastníků v kategorii SGT se v Itálii představí beze změn, o třídu GTS projevilo zájem 16 aktérů.

Nově se představí tým Reiter s dvojicí pilotů známých z úvodního podniku v barvách Kox Racingu – Tomáše Engeho a Maximiliana Völkera. V premiéře se v sérii španělských pořadatelů objeví s vozem Chevrolet Camaro. Dalším novým účastníkem bude tým Monaco Driving Experience s vozem mclaren (Castellacci/Tromans).

Přenos závodu můžete sledovat prostřednictvím stránek pořadatele (Zde případně Zde). Časy vysílání naleznete v níže uvedené tabulce.

 Událost  Den  GT Sport  Start
 70´ závod  Sobota  15,45-17,25
15,55
 60´ závod  Neděle  13,15-14,45
13,25

Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.

3. – 5. října - ADAC GT Masters (8/8), Hockenheim

18. – 19. října - Blancpain Sprint Series (6/7); BGTS (11/12), Zolder

Doplňující odkazy

Předchozí vydání zpravodajského přehledu z období (5. – 18. září) naleznete Zde.

Profily šampionátů a 24 hodinového závodu

Blancpain Endurance Series (Zde)

Blancpain Sprint Series (Zde)

Blancpain GT Series (Zde)

ADAC GT Masters (Zde)

International GT Open (Zde)

24 hodin ve Spa (Zde)

V průběhu sezóny aktualizované články zaměřené na hlavní informace o sériích určených GT vozům. Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.

Zdroj: SRO, GT Sport, ADAC, Speedweek, Sportscar 365, Formule