Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Yvan Muller versus Jose M. Lopez, šampionát žije dál!

Yvan Muller versus Jose M. Lopez, šampionát žije dál!

Shanghai International Curcuit (10/12)

Uplynulá neděle se nesla v duchu druhé čínské zastávky mistrovství světa cestovních vozů, neboli WTCC. Goldenport Park Curcuit byl vystřídán známějším okruhem Shanghai International Curcuit. Šlo o letošní druhou zastávku ve druhé nejlidnatější zemi světa - asijská část seriálu WTCC se tímto dostává do své poloviny.

Již před zahájením měřených tréninku bylo jasno v několika věcech. O držiteli letošního titulu se může rozhodnout právě během dvou závodů v Šanghaji. Kvalita továrního týmu Citroen Total WTCC může být zpečetěna během dvojzávodu na druhém čínském okruhu. To, že titul mistra světa letos nepadne do rukou nikomu jinému, než právě jednomu z jezdců Citroenu, se možná dalo tušit už při oznámení odchodu Chevroletu a příchodu francouzského gigantu.

Během nedělního rána byly na programu závody s pořadovým číslem 19 a 20. Na trati vládlo téměř perfektní počasí. Teplota vzduchu se pobybovala okolo “šestadvacítky”.

Kvalifikace, která byla odjeta o den dříve, nejlépe vyšla Jose Maria Lopezovi, který tímto potvrzuje svoji letošní rychlost. Lopez si ve třetí části kvalifikace vyjel rekordní čas 1:48.782. Jako druhý se na start postavil místní hrdina, Qing Hua Ma - čtvrtý vůz továrního Citroenu, který se závodu WTCC letos zúčastnil teprve po čtvrté.




Druhou řadu tvořili pánové Yvan Muller a maďarský vytrvalec Norbert Michelisz.

Připomeňme, že Lopez se před dvojzávodem v Šanghaji těšil z 68ti bodového náskoku na druhého Yvana Mullera. Pokud by Lopez z Číny odjel s více jak stobodovým rozdílem, bylo by takříkajíc po letošním boji o titul. Dva závodní víkendy před koncem sezóny by to byla jistě škoda.

: výsledky kvalifikace
: startovní rošt na první závod

První závod byl vypsán na 14 kol. James Thompson stačil odstoupit hned po zaváděcím kole, když se na jeho levém předním kole objevily problémy.

Výborný start měl Ma, který tak v prvních zatáčkách řádně vyděsil Lopeze. Bok po boku se oba jezdci svezli až do třetí zákruty, kde definitivně vyhrál Lopez. Yvan Muller se zhostil třetího a Norbert Michelisz čtvrtého místa. Sebastien Loeb ztratil po startu dvě příčky a spadl na sedmé místo.

Ačkoliv Jose Maria Lopez v prvních kolech několikrát probrzdil a řádně potrápil své přední pneumatiky, jeho náskok se mu dařilo neustále zvyšovat. I když jen po desetinkách sekundy. Ma se naopak velmi statečně vedoucího Lopeze držel. Třetí Muller už ztrácel několik sekund a musel se poohlížet za svými soupeři.

Nádherný souboj o čtvrtou příčku předvedli Loeb, Michelisz a Tarquini. K této trojici se nakonec přidal i sedmý Monteiro a osmý Coronel. Ze hry ve třetím kole vypadl Tom Chilton, kterému upadlo pravé zadní kolo.




Na prvních třech místech se do cíle už nic neměnilo. Jose Maria Lopez si dojel pro své osmé vítězství sezóny. Druhý dojel Ma a třetí Muller. Mezi Lopezem (369) a Mullerem (291) byl nyní rozdíl 78 bodů.

První závod však znamenal titul pro tovární Citroen. Což jistě překvapilo málokoho.

: výsledky prvního závodu

Druhý závod dne, neboli start s pořadovým číslem 20, zaznamenal tradičně převrácené pořadí na prvních deseti místech. Pomyslné pole-postion si díky desátému místu v prvním závodě vykroužil Mehdi Bennani. V první řadě jej doplnil Hugo Valente.

: startovní rošt na druhý závod

Jako vždy, ve srovnání s prvním závodem, se očekávalo poněkud ostřejších a divočejších čtrnáct kol.

Mehdi Bennani měl jasný úkol. Vyrazit, nedívat se za sebe a tlačit na pilu co mu síly stačili. A také se tak stalo. Koneckonců, záda mu kryli další jezdci Hondy, Gabriele Tarquini a Tiago Monteiro. Ti navzdory tomu, že jezdí za jiný tým, cítili jstou soudržnost a trojice tak předvedla perfektní (týmovou) práci.

Celé situaci pomohl i velmi pomalý start Huga Valenteho, který vyrazil ze druhé řady. Špatný začátek se pak Valente snažil “vyžehlit” neustálým blokováním svých soupeřů. Loeb, Lopez, Ma a Muller hledali cestu kolem Valenteho až přespříliš složitě. Na celou situaci pochopitelně reagovalo trio jezdců s vozy Honda na prvních třech místech.

Při jednom z pokusů, jak se dostat před Valenteho, kolidoval Muller s Loebem. Muller se následně musel poroučet do garáží s vylomeným pravým zadním kolem. Tímto se zvýšila Lopezova naděje na zisk letošního titulu.

Mezi jezdci na prvních čtyřech místech byly vždy více jak jednosekundové rozestupy. Od čtvrtého místa dále byla situace nárazník na nárazník.

Valente nakonec útokům svých soupeřů podlehl a postupně se propadl - a to i díky vlastním chybám - na osmé místo.

Bitvu uprostřed startovního pole nakonec vyhrál Tom Coronel, který velice těsně vybojoval šesté místo.

Situace se v posledních kolech přecijenom uklidnila. Lopez se postupně dostal na třetí místo, které toho času patřilo Tarquinimu. Ten se náhle propadl a po devíti kolech odstoupil.

Mehdi Bennani si nikým neohrožován dojel pro své první vítězství WTCC.




Tiago Monteiro se nakonec nemusel obávat u druhou příčku. Lopez se sice ke konci závodu významně blížil, avšak, už mu nestačila kola. Pro Lopeze byl důležitější fakt, že opět dojel před svými soky - co se zisku letošního titulu týče.

: výsledky druhého závodu
: průběžné pořadí

Lopez má nyní na svém kontě 384 bodů. Druhý Yvan Muller, který druhý závod v Šanghaji nedojel, má nyní ztrátu 93 bodů. Třetí Sebastien Loeb je mimo hru (-133 bodů)

Další část šampionátu je naplánovaná na japonské trati Suzuka. Yvan Muller se pravděpodobně bude muset spolehnout na vyšší moc. Překonat rozdíl 43 bodů na vedoucího Lopeze bude nadlidský úkol.

Pokud Jose Maria Lopez zvýší svůj náskok, či z Japonska odjete s více jak 50ti bodovým rozdílem na druhého Mullera - poslední podnik v Macau bude už jen třešničkou na dortu - kterou ať už bude situace v šampionátu jakákoliv - stojí za to vidět.

Závody v Japonsku jsou naplánovány na neděli 26. října. Velké finále na trati, kterou by neměl nikdo zmeškat, tedy Guia Circuit v Macau, se pojede 16. listopadu.