Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Massa kritizuje volbu Pirelli pro Interlagos

Massa kritizuje volbu Pirelli pro Interlagos

Jízda na tvrdých pneumatikách by mohla být nebezpečná.

Minulá sezóna, v níž žalo Pirelli kritiku za nebezpečně měkké pneumatiky, které se velmi rychle opotřebovávaly, jako by už dnes byla pradávnou minulostí. Letos prý Pirelli ohrožuje bezpečnost dodáváním příliš tvrdých pneumatik.

Italský výrobce připravil pro rok 2014 pneumatiky s pozměněnou konstrukcí, ale hlavně vyrobeny z tvrdších směsí. Pirelli takto zareagovalo nejen na loňskou kritiku, ale i na nové turbo motory s vyšším krouticím momentem. Už během sezóny však muselo čelit kritice Fernanda Alonsa, podle kterého jsou tvrdší směsi Pirelli příliš tvrdé a ty měkčí se zase okamžitě rozpadají. Reputaci italské společnosti nepomohla ani Velká cena Ruska a výkon Nica Rosberga, který na tvrdší sadě odkroužil 52 z 53 kol a v cíli ještě prohlásil, že pneumatiky nevyužil naplno.

Další ranou pro Pirelli je článek v německém Auto Motor und Sport, který udělal rozhovor s Brazilcem Felipe Massou. Ten je extrémně nespokojen s volbou pneumatik pro jeho domácí Interlagos.

"V Interlagosu jsme nikdy nepotřebovali kombinaci tvrdých a středních směsí. Možná by se tam dokonce dalo závodit na měkkých a super měkkých, nebo na konzervativnější kombinaci měkkých a středně tvrdých," řekl zkušený pilot Williamsu. Podle něj by mohla být volba Pirelli za jistých okolností až nebezpečná, protože nezahřáté tvrdé směsi mohou zavinit smyky a výjezdy mimo trať.

"To je totálně nepřijatelné. Mohlo by být chladno, mohlo by být sychravé počasí a vlhká trať a jízda na tvrdých pneumatikách by byla v takových podmínkách nebezpečná. Vůbec tomuto rozhodnutí nerozumím. Letos položili na Interlagosu nový asfalt a pneumatiky na novém asfaltu vždy vydrží déle. Opravdu tomu nerozumím."

Massa svůj názor už v Rusku konzultoval i s jedním ze zástupců Pirelli: "Řekl, že mám pravdu. Pak jsem mu řekl, že je třeba udělat změnu a on odvětil, že o tom nerozhoduje. Požádal jsem ho tedy, aby šel za někým, kdo o tom může rozhodnout! Závod se přece nejede zítra."

Na Brazilcova ostrá slova již stihl zareagovat Paul Hembery, šéf sportovního oddělení Pirelli: "Vždycky jsme tam používali tvrdé směsi. Nyní položili nový asfalt, takže se na to ještě jednou podíváme. Pokud jsou technické důvody pro nasazení měkčích směsí, budeme o tom diskutovat."