Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Grand magazín 22/2014 (2. – 14. října)

Grand magazín 22/2014 (2. – 14. října)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.

Krátce ze světa

Necelý měsíc před vrcholným podnikem Blancpain Sprint Series v Baku oznámila 7. října pořadatelská SRO zaplnění všech třiceti míst na roštu. Kromě dvou desítek stálých účastníků se závodu v hlavním městě Ázerbájdžánu zúčastní týmy z německého ADAC GT Masters (Prosperia – Audi, Callaway a RWT – Corvette, Schütz – Porsche), britského mistrovství (Trackspeed – Porsche) anebo vytrvalostní BES (Boutsen Ginion – McLaren, Beechdean – Aston Martin, GT Russian Team – Mercedes).

Na okruhu Vallelunga uskutečnili 7. října Adrian Zaugg a Fabio Bambini první sérii zkušebních jízd prototypu Lamborghini Huracán GT3. Vůz vyvíjený ve spolupráci Squadra Corse a Dallary si má odbýt závodní premiéru v příštím roce, první zájemci s ním mohou počítat až v sezóně 2016.

Ve sportovním oddělení BMW byly zahájeny práce na nástupci modelu Z4 GT3. Základem nového vozu se stane dle oznámení ze 7. října typ M6 Coupé, jehož první testy ve verzi GT3 jsou plánovány na jaro příštího roku. K prvním zákazníkům se vůz dostane na konci roku 2015, aby se s ním mohly týmy připravit na další sezonu. Mnichovský speciál bude pohánět osmiválec o objemu 4,4 litru s přeplňováním dvojicí turbodmychadel.


  Nákres připravovaného BMW M6 GT3

Foto: BMW/Seung

U dalšího zástupce BMW ve třídě GT3 se musíme spokojit prozatím pouze s nákresem.

V rozsáhlé modelové obměně GT3 v letech 2015 – 2016 nezůstane pozadu ani Porsche. Dle informací ze 14. října byl automobil vycházející z novější generace 991 podroben v srpnu prvním testům. Během nich byl vůz kategorie GT3 rychlejší než model z vyšší třídy 911 RSR (GTE). I přes sdílení dílů s modelem vyšší třídy má být cena vozu vyšší než u předchůdce (verze 2012 stála 305 000 euro + sada 2013 za 45 000 euro). Předpokládané uvedení do prodeje je odhadováno na druhou polovinu roku 2015, rozhodující budou výsledky jarních zkušebních závodů.

První informace k příští sezoně německého mistrovství.

Během závěrečného podniku ADAC GT Masters na Hockenheimu odhalilo 5. října vedení série první informace o následujícím ročníku.

Nejvýznamnější novinkou devátého ročníku bude změna jednotného dodavatele pneumatik, jímž bude Pirelli. Po třech letech spolupráce s Yokohamou budou od následující sezony němečtí pořadatelé odebírat obutí od italského výrobce až do roku 2017.

Zatímco údajné drobné změny v pravidlech nebyly prozatím zmíněny, kalendář je částečně znám. Místem úvodního podniku bude opět Oschersleben (17. - 19. dubna), finále se opět uskuteční na Hockenheimu (2. – 4. října). Posledním místem s uvedením data konání je belgické Spa (19. – 21. června).

U tradičních okruhů na Lausitzringu, Sachsenringu, Nürburgringu anebo rakouském Red Bull Ringu budou termíny zveřejněny později. Jméno posledního, osmého okruhu mimo území Německa nebylo zatím uvedeno. Na základě předchozích ročníků lze předpokládat víkend na holandském Zandvoortu anebo slovenském Slovakiaringu.

První fáze přihlášek účastníků za zvýhodněných podmínek začala toto pondělí a potrvá do 21. listopadu.

Výsledkový servis

ADAC GT Masters (8/8), Hockenheim

Závěrečného víkendu na Hockenheimu se zúčastnilo 25 účastníků. Řady stálých aktérů doplnil s vozem audi tým Dupré. Do bojů se zapojil s týmem Reiter Tomáš Enge, o jehož vystoupení na německém autodromu naleznete tiskovou zprávu Zde.

První závod

Zisk jediného bodu za desáté místo stačil Rastovi s Van der Lindem (Prosperia, Audi) k oslavám zisku titulu v osmém ročníku německého mistrovství GT. V dramatické bitvě chyboval van Lagen (Schütz, Porsche), který přebíral vůz od Engelhardta z třetího místa. O pouhých 0,394 vteřiny nedodržel minimální povinný čas strávený v boxech, takže následný trest průjezdu boxovou uličkou připravil posádku o poslední šanci v boji o titul.

Vítězstvím dvojice Keilwitz/Wirth (Corvette) a neúspěchem soupeřů v boji o titul v týmovém hodnocení si významně polepšil tým Callaway. Nedařilo se posádce Enge/Von Thurn und Taxis, když po potížích se startérem během výměny jezdců skončila na chvostu pole.

p.
 Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
 A.Wirth/D.Keilwitz   Callaway
Corvette
1:00:45.490
2.
 L.Ludwig/H.Schlegelmilch   Zakspeed
Mercedes
+ 0.564
3.
 R.Renauer/D.Schwager   Herberth
Porsche
+ 1.182
25.
 A.von Thurn Taxis/T.Enge   Reiter
Chevrolet
+ 4 kola

Druhý závod

Před posledním závodem bylo již rozhodnuto o mistrech v celkové klasifikaci jezdců i hodnocení amatérských pilotů. Souboj mezi týmy byl stále otevřený. Vedoucí Prosperia se po nepříliš vydařené sobotě ocitla pod tlakem rozjetého týmu Callaway. Sobotní úspěch si i v neděli zopakovala dvojice Keilwitz/Wirth (Callaway).

V závodě poznamenaném dvěma výjezdy bezpečnostního vozidla zajistili šestým místem čerství šampióni také titul pro svůj tým.

p.
 Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
 A.Wirth/D.Keilwitz   Callaway
Corvette
1:00:27.906
2.
 C.Engelhardt/J.van Lagen   Schütz
Porsche
+ 0.867
3.
 L.Stolz/M.Götz   HTP
Mercedes
+ 2.314
8.
 A.von Thurn Taxis/T.Enge   Reiter
Chevrolet
+ 7.182

Očekávané události

18. – 19. října - Blancpain Sprint Series (6/7); BGTS (11/12), Zolder

K předposlednímu víkendu BSS je přihlášeno 18 posádek v hlavní kategorii, jejíž účastníky doplní stálá čtveřice mladíků bojujících v Silver Cupu. Po mimořádném nasazení dvou mercedesů stáje Sports and You v Algarve v kategorii smíšených posádek zůstali v Belgii znovu osamoceni dva stálí účastníci v této třídě (Phoenix č. 5 a Grasser č. 27).

Přesto se v Belgii objeví více aktérů díky návratu stáje Villorba (poškozený vůz na Slovensku) anebo dvojici stájí ze spřízněné vytrvalostní série. Tým Beechdean nasadí Aston Martin Vantage (Soucek, Adam) a GT Russian Team Mercedes SLS (Asmer, Vasilyev). Horkou novinkou je přihlášení další stáje, NSC Motorsport, v níž se představí Peter Kox a Nick Catsburg za volantem lamborghini.

Širší zastoupení v poli bude mít znovu Česká republika. Spolu s návratem týmu Villorba bude vedle Engeho (G-Drive č. 3, Lamborghini) hájit barvy italské stáje Filip Salaquarda (č. 90, nyní s Balzanem). Premiéru si v této sérii odbude také Tomáš Pivoda, který letos několikrát spolupracoval se stájí Grasser (Lamborghini č. 27, místo Halka).

Přenos závodu a kvalifikaci můžete sledovat pouze prostřednictvím stránek pořadatele (Zde). Časy vysílání naleznete v níže uvedené tabulce.

Sport 5 nyní již nenabízí přenosy, sestřihy jsou vysílány na stanici Eurosport v úterý v noci.

 Událost  Den  SRO  Start
 Kvalifikace  Sobota  9,00-10,25
-
 Kvalifikační závod  Sobota  14,00-15,30
14,10
 Hlavní závod  Neděle  13,00-15,00
13,40

Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.

1. – 2. listopadu - Blancpain Sprint Series (7/7); BGTS (12/12), Baku

1. – 2. listopadu - International GT Open (8/8) Barcelona

Doplňující odkazy

Předchozí vydání zpravodajského přehledu z období (25. září – 1. října) naleznete Zde.

Profily šampionátů a 24 hodinového závodu

Blancpain Endurance Series (Zde)

Blancpain Sprint Series (Zde)

Blancpain GT Series (Zde)

ADAC GT Masters (Zde)

International GT Open (Zde)

24 hodin ve Spa (Zde)

V průběhu sezóny aktualizované články zaměřené na hlavní informace o sériích určených GT vozům. Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.

Zdroj: SRO, ADAC, Endurance-Info, Speedweek, Formule