Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Briatore: Alonsa už unavovaly nesplněné sliby

Briatore: Alonsa už unavovaly nesplněné sliby

Kromě vozu se mu nelíbil ani výběr personálu.

Flavio Briatore, bývalý šéf továrního týmu Renault a manažer Fernanda Alonsa potvrdil, že Španěl o odchodu z Ferrari uvažoval více než rok předtím, než podepsal smlouvu s McLarenem. Po letech v Maranellu mu prý už prostě došla trpělivost a byl unavený z prázdných slibů.

"Měl gentlemanskou dohodu s Montezemolem," prozradil Briatore italské La Gazzetta dello Sport. "Pokud vůz (letošní F14 T) nebude mít na vítězství, tak adios! Dohodu potvrdili pouze potřesením rukou. Fernando byl již unavený ze stále stejné písničky: "Vydrž, s novým vozem budeš moci vyhrávat."

Gazzetta rovněž uvedla, že Alonso s Briatoreho podporou tlačil na Ferrari, aby stopli přechod k novým hybridním technologiím, díky čemuž by se nadále jezdilo se starými motory V8 se zmrazeným vývojem.

"V roce 2013 mělo Ferrari problém pouze s aerodynamikou, ale motor byl konkurenceschopný. Pak ale přišel krok do neznáma…

Cítil, že by se mělo více investovat do náboru technického personálu. Ferrari by mělo zaklepat na dveře osoby číslo 1, ne osoby číslo 25!"

 

Alonso se tedy po neuspokojivých výsledcích prvních závodů začal poohlížet po novém zaměstnavateli a mnoho zdrojů tvrdilo, že je v kontaktu s Mercedesem a chystá se nahradit Nica Rosberga nebo Lewise Hamiltona. Podle Briatoreho však Alonso s Mercedesem "nikdy seriózně nediskutoval".

 

Španělského pilota zaujal návrat Hondy a zdroje, které je připravena investovat do úspěchu ve Formuli 1. Alonso a McLaren se po sezóně 2007 nerozloučili právě v dobrém a od té doby si Španěl na adresu McLarenu neodpustil pár štiplavých poznámek, ale jak řekl Briatore: "Čas všechno vyléčí." Ital také prozradil, že Alonso neměl vliv na výběr druhého jezdce, ten zkomplikovali sponzoři preferující jednoho či druhého jezdce."