Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Horner věří v úspěch užšího partnerství s Renaultem

Horner věří v úspěch užšího partnerství s Renaultem

Jejich motor bude tentokrát dělaný na míru Red Bullu.

S koncem éry motorů V8 skončila i úspěšná série Red Bull Racingu a po 4 vítězných sezónách se musel smířit s druhým místem a třemi trofejemi za vítězství ve velkých cenách. Představitelé Red Bullu během celé sezóny ukazovali prstem na pohonnou jednotku Renault, která se Mercedesu nemohla rovnat ve výkonu a v první polovině sezóny měla i velké problémy se spolehlivostí. Christian Horner prý očekával, že Francouzi budou na začátku nové éry zaostávat, ale nikdo nečekal, že rozdíl bude až tak velký.

"Ztráta na Mercedes byla mnohem větší, než jsme očekávali. Dlouho jsme se obávali, že budeme v nevýhodě, ale realita byla ještě horší, než jsme si dokázali představit," řekl šéf Red Bullu. "Myslím, že Mercedes si zaslouží gratulaci, podařilo se jim postavit neuvěřitelně dobrou pohonnou jednotku. My s Renaultem jsme na tom byli nejhůř ze všech. Neměli jsme dostatek výkonu ani spolehlivý motor. Ale Renault si zaslouží uznání za to, jak dokázal odstranit problémy se spolehlivostí. Nyní se už ale potřebujeme soustředit na výkon."

Hornera naplňují optimismem změny ve vztahu Red Bullu s Renaultem. Zatímco do sezóny 2014 nastupovali pouze jako nejdůležitější ze zákazníků francouzské automobilky, nyní už mají status partnerského/továrního týmu a nová pohonná jednotka bude dokonale integrována do nového šasi Red Bullu.

"Řekl bych, že Mercedes investoval strategičtěji než Renault. Byli jsme si toho vědomi a tlačili jsme kvůli tomu na Renault, aby se odhodlal ke změně. Bohužel, změna ve vedení (Renault Sport F1) přišla příliš pozdě a sezónu již nemohla nijak ovlivnit. Doufám, že se naplno projeví v nejbližších sezónách. Bylo důležité přijmout Red Bull za tovární tým a začít s námi spolupracovat jako s partnery a ne jako se zákazníky, protože pohonná jednotka nyní musí být plně integrována do šasi."