Montoya si připsal druhé vítězství po návratu do IndyCar
Firestone Grand Prix of St. Petersburg – výsledky závodu
Letošní sezónu Verizon IndyCar Series začal nejlépe Juan Pablo Montoya. Při poslední sekvenci pit stopů se dostal před do té doby vedoucího Powera a dojel si pro druhé vítězství po loňském návratu do IndyCar. Vítěz kvalifikace Power se nakonec musel spokojit s druhým místem. Tony Kanaan připravil tým Penske o dokonalý výsledek, když se probojoval na třetí místo před další dva piloty týmu Penske – Castronevese a Pagenauda.
Firestone Grand Prix of St. Petersburg – Ulice St. Petersburgu
110 kol – 198 mil
5 žlutých fází – celkem 22 kol
5 jezdců ve vedení – celkem 6 změn ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Will Power - celkem 75 kol
Nejrychlejší kolo: Hélio Castroneves – 1:01.8607 v 90. kole
110 kol – 198 mil
5 žlutých fází – celkem 22 kol
5 jezdců ve vedení – celkem 6 změn ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Will Power - celkem 75 kol
Nejrychlejší kolo: Hélio Castroneves – 1:01.8607 v 90. kole
Po startu se na druhé místo protáhnul Castroneves. Před Montoyu se probojoval Sató. Pro trať v St. Petersburgu jsou typické žluté fáze v prvním kole a ani letos jsme ji nezůstali ušetřeni. Na cílové rovince a v deváté zatáčce se objevily úlomky nových aerokitů.
Restart přišel až v šestém kole. Montoya jej využil, aby se probojoval zpět na čtvrtou příčku. Piloti týmu Penske opět závodu dominovali. Hinchcliffe v 17. kole odstartoval sérii zastávek v boxech. V 21. kole spolu kolidovali stájoví kolegové Muňoz a De Silvestro. Na trati zůstaly další úlomky z vozů. Kdo nestavěl, tak urychleně zamířil do boxů očekávaje brzkou žlutou fázi. Ale IndyCar s ní počkala, až si jezdci odbudou své pit stopy.
Restart přišel v 33. kole. Montoya ukázal duši bojovníka a instinkt zabijáka. V jedné zatáčce se protáhl před stájového kolegu Pagenauda a před Hawkswortha, který zůstal na trati a jel na jiné strategii. Jenže Andretti urazil křídlo o Chavese a na trať znovu musel zpomalovací vůz.
Při restartu rozřízl Hinchcliffe pravou zadní pneumatiku opět o Chávese. Ale zpomalovací vůz na trať zatím nevyrazil. Až ve 47. kole nedobrzdila Simona de Silvestro a poslala v poslední zatáčce do bariéry z pneumatik Jamese Jakese. Jezdci toho využili k dalšímu pit stopu. Castroneves se během zastávek dostal před Powera. Pagenaud ztratil dvě pozice. Na trati zůstali Hawksworth a Karam.
Restart se příliš nepovedl. Power se sice dokázal vrátit do vedení, ale Kimball poškodil jeden z ochranných prvků za zadním kolem. Rahal na něj zbytečně zaútočil, kolidoval s ním a poslal Kimballův vůz do bariéry. Castroneves se zaseknul při pokusu předjíždět a kromě Powera se před něj dostali i Montoya a Kanaan.
Při posledním restartu v 59. kole urazil pro změnu kus křídla Hawksworth, ale podařilo se jej z dráhy odstranit, aniž by na trať musel znovu zpomalovací vůz. V St. Petersburgu se ukázalo, že vozy jsou s aerokity sice rychlejší, ale nové díly jsou náchylnější na lámání.
O vítězi nakonec rozhodly poslední zastávky v boxech. Montoya jako jediný dokázal držet s Powerem krok. Kanaan a Castroneves už nabrali ztrátu přes 13 vteřin. Powerův tým drobně zaváhal, když mechanik zapomněl vytáhnout airjack a Power marně protáčel kola, když jeho vůz byl ještě na zvedácích. Montoya se před něj dokázal během zastávek dostat. Měl dokonce třívteřinový náskok.
Patnáct kol před koncem jej Power dokázal stáhnout na méně než vteřinu a deset kol před koncem se pokusil o útok. Mezi stájovými kolegy došlo k drobnému kontaktu, který Power odnesl lehkým poškozením vozu. A tak se rozhodl dál nic neriskovat a dojet závod na druhém místě. Montoyu čekaly ještě divoké okamžiky v samotném posledním kole, když se těsně před ním roztočil Kimball. Kolumbijec se mu však dokázal vyhnout a dojet si pro své druhé vítězství po návratu do IndyCar.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
2:16:58.1079
|
2.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
+ 0.9930
|
3.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 11.1685
|
4.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 11.4376
|
5.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
+ 12.3909
|
6.
|
S.Bourdais | KV Racing Technology |
C
|
+ 16.4923
|
7.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
+ 27.7102
|
8.
|
J.Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
+ 34.9206
|
9.
|
L.Filippi | CFH Racing |
C
|
+ 38.1564
|
10.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
+ 38.6910
|
11.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 40.3895
|
12.
|
J.Newgarden | CFH Racing |
C
|
+ 51.7710
|
13.
|
T.Sato | A.J.Foyt Enterprises |
H
|
+ 52.2688
|
14.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
+ 56.7210
|
15.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 59.6613
|
16.
|
J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 1:02.4581
|
17.
|
G.Chaves | Bryan Herta Autosport |
H
|
+ 1:03.0667
|
18.
|
S.de Silvestro | Andretti Autosport |
H
|
+ 1:03.1422
|
19.
|
S.Karam | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
20.
|
S.Coletti | KV Racing Technology |
C
|
+ 1 kolo
|
21.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
22.
|
J.Jakes | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 10 kol
|
23.
|
F.Dracone | Dale Coyne Racing |
H
|
Porucha
|
24.
|
C.Huertas | Dale Coyne Racing |
H
|
Porucha
|