Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Fanoušci F1 chtějí změny, milují Räikkönena a Ferrari

Fanoušci F1 chtějí změny, milují Räikkönena a Ferrari

Výsledky průzkumu fanoušků Formule 1.

V květnu jste se mohli zúčastnit průzkumu, ve kterém jsme vyjádřili svůj názor na Formuli 1 a navrhli její další směrování (pokud jste tak neučinili, vaše chyba). Údaje jsou již zpracovány a Asociace jezdců velkých cen (GPDA) ve spolupráci s webem motorsport.com už zveřejnily i pár zajímavých statistických výsledků.

Průzkumu se zúčastnilo 215 000 fanoušků ze 194 zemí světa, což z něj udělalo dosud největší průzkum tohoto druhu v oblasti sportu. Nejvíce fanoušků se zapojilo z Velké Británie, Francie, USA, Rakouska a Německa (v tomto pořadí).

Z průzkumu vyplývá že:

Více než polovina fanoušků je ve věku 25 až 44 let, průměrný věk fanouška F1 je 37 let. Více než tři čtvrtiny zúčastněných sledují F1 již více než 10 let.

Přibližně jeden ze čtyř fanoušků vnímá F1 jako svůj nejoblíbenější sport a sleduje ho podrobněji než ostatní. Průzkum také ukázal, že F1 se o fanoušky dělí především s Mistrovstvím světa vytrvalostních vozů (WEC).

Jeden z pěti zúčastněných fanoušků navštívil v posledních 12 měsících alespoň jednu velkou cenu.

Tři čtvrtiny fanoušků sledují závody od startu až po cílovou vlajku. Závody by se měly konat v neděli mezi 12:00 a 15:00.

Více než polovina se podívá alespoň na 12 závodů ročně, nejčastěji přímé přenosy. Přes 50 procent fanoušků však přestalo sledovat živé přenosy, když práva na jejich vysílání přebrala placená televize!

90 % fanoušků sleduje F1 v televizi, 45 % on-line a 30 % on-demand (přístup na požádání, jednorázová platba, stahování). Nejoblíbenější sociální sítí je Twitter a nejsledovanější účet patří Jensonu Buttonovi.

Nejoblíbenějším jezdcem současnosti je Kimi Räikkönen. Druhý je Fernando Alonso a třetí Jenson Button. Nejoblíbenějším týmem zůstává Ferrari. Za ním se seřadily McLaren a Williams.

32 % účastníků ankety označilo za nejhezčí vůz z první dekády tohoto století (2000 až 2009). Následují vozy z 90. let, 80. a 70. let, až potom současné monoposty. Nejoblíbenějším jezdcem byl Ayrton Senna v srdcích fanoušků následován Michaelem Schumacherem a Alainem Prostem.

74 procent by chtělo volnější předpisy a rozdílnější vozy. Pro 73 procent je důležitý vzrušující a hlasitý zvuk motorů. Výkon motorů je důležitý pro 72 procent fanoušků. 32 procent podporuje zvyšování efektivity spotřeby paliva. Na druhé straně, 16% zúčastněných by chtělo, aby se v F1 jezdilo s jednotnými vozy i motory. 14% podporuje myšlenku menšího množství týmů s více vozy.

80 procent zúčastněných fanoušků by chtělo alespoň dva dodavatele pneumatik, 60 procent je za znovuzavedení tankování, 54 procent za rozpočtový strop a 40 procent za zachování DRS. Opět tu máme i překvapivé výsledky. Až 26 procent by chtělo přidávat závaží do vítězných vozů nebo jinak omezovat vítěze velkých cen, aby pak viděli těsnější závody. A 18 procent navrhuje otáčet startovní rošt (oproti pořadí v šampionátu, vedoucí jezdec dozadu, piloti Manoru dopředu).

Nejeden fanoušek zřejmě netuší, co vlastně chce, neboť 26 procent hlasovalo za dovažování a těsnější závody a 80 procent za různé dodavatele pneumatik. Někteří tedy chtějí obojí…

O své názory se prosím podělte v diskusi.