Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

F1 opět s hlučnějšími motory

F1 opět s hlučnějšími motory

V červenci se pojedou 4 velké ceny.

Včera se v Paříži sešla Světová rada motorsportu (WMSC) a opět měnila pravidla F1. Těch nejdůležitějších a největších měn, které mají být odsouhlaseny pro rok 2017, jsme se nedočkali. Taktéž chybí byť jen zmínka o volném výběru pneumatik pro rok 2016. Měnil se však kalendář závodů a řešily se otázky hlučnosti motorů a dodržování hranic tratě.

Téma úmyslného vyjíždění až za obrubníky a využívání asfaltových bezpečnostních zón jako ideální závodní stopy se dostalo do popředí po letošní Velké ceně Belgie. Jezdci zjistili, že v Raidillon se více vyplatí přeskakovat obrubníky než respektovat tvar zatáčky. WMSC dává závodním stevardům do rukou novou zbraň v podobě přeformulovaného pravidla o opouštění tratě. Jezdec má nyní povinnost pokusit se zabránit opuštění tratě bez dobrého důvodu.

Lepší zvuk motorů chce F1 dosáhnout zavedením povinné oddělené výfukové trubky pro wastegate (regulační ventil, který propouští výfukové plyny mimo turbínu při vyšších otáčkách motoru). Přes ni budou muset být od prvního závodu sezony 2016 vypouštěny všechny plyny z wastegate a přitom pouze plyny z wastegate. Tato úprava prý nebude mít žádný vliv na výkon ani emise motorů.

Kromě toho bylo odsouhlaseno pár menších změn týkajících se omezení testů ve větrných tunelech a CFD, zákazu umisťování kamer na stopky (jak se to nyní dělá na nosech monopostů) s platností od sezóny 2017, bezpečnosti během testování na trati a pořadí udělování penalizací před a po kvalifikaci. Jezdec, který způsobí přerušení startu a další zahřívací kolo bude muset startovat z konce boxové uličky.

Na závěr je tu nová podoba kalendáře. O důvodech změny a přesunutí Velké ceny Austrálie na dřívější datum jsme vás informovali už včera. Problém s chybějící velkou letní přestávkou byl vyřešen přesunutím historicky prvního závodu F1 v Ázerbájdžánu hned za VC Kanady. V červenci pak týmy v rychlém sledu navštíví 4 evropské země, což pro ně z logistického hlediska nebude až tak velký problém a vytvoří se tak prostor na čtyřtýdenní přestávku před VC Belgie.

20. března

Austrálie

3. dubna

Bahrajn

17. dubna

Čína

1.  května

Soči

15. května

Španělsko

29. května

Monako

12. června

Kanada

19. června

Baku

3. července

Rakousko

10. července

Spojené Království

24. července

Maďarsko

31. července

Německo

28. srpna

Belgie

4. září

Itálie

18. září

Singapur

2. října

Malajsie

9. října

Japonsko

23. října

USA

6. listopad

Mexiko

13. listopadu

Brazílie

27. listopadu

Abú Zabí