Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Lauda v křížku s Kaltenbornovou kvůli stížnosti

Lauda v křížku s Kaltenbornovou kvůli stížnosti

Připomněl i její trapas s van der Gardem.

Niki Lauda, bývalý trojnásobný mistr světa F1, v současnosti nevýkonný ředitel týmu Mercedes AMG, tvrdě zkritizoval Monishu Kaltenbornovou, šéfku týmu Sauber.

Švýcarský tým se dohodl s Force Indií a společně podaly oficiální stížnost orgánům Evropské Unie. Důvodem má být jejich znevýhodnění v Mistrovství světa F1, a to hned ve dvou oblastech. Sauber a další malé týmy nemají křesla ve Strategické skupině F1, která jako jediná může podávat návrhy nových nebo návrhy na upravení již existujících pravidel. Stálými členy je pouze 5 největších týmů, z nichž každý má jedno křeslo, a ostatním týmům bylo přiděleno jediné křeslo obsazováno podle konečného výsledku poháru konstruktérů předchozí sezóny.

Druhou spornou oblastí je rozdělování příjmů F1, z nichž se 50 procent dělí podle umístění v poháru konstruktérů a dalších 15 procent si opět dělí pouze 5 největších týmů, mezi které patří i Mercedes.

"Podepsali Concordskou dohodu, kde jsou všechny podmínky rozepsány až do nejmenších detailů. Nyní říkají, že ty podmínky jsou nepřijatelné. Nechápu to," zlobí se Lauda. "Jako v každém jiném sportu, i v F1 vždy byly vítězné týmy a slabší týmy.

Nemůžete vést tým tak, že ho necháte naakumulovat hromadu dluhů a když je zle, obviníte systém. Sauber si musí v první řadě poradit s vlastní neschopností."

Dále v rozhovoru se Lauda věnoval přímo Kaltenbornové, když připomněl letošní první velkou cenu sezony v Austrálii, kam přijeli tři jezdci s platnými smlouvami na místo závodního pilota Sauberu. Kaltenbornové dokonce hrozilo vězení a Giedu van der Gardemu musel tým nakonec vyplatit odškodné, které jezdec nazval značným, až bizarním balíkem peněz.

"Podle mě tam bylo pár nesrovnalostí, které byly až na hranici. Pokud platící jezdci nemohou jezdit, nebo pokud hrozí konfiskace vozů před velkou cenou, je to dost hloupé," cituje Laudu švýcarský Handelszeitung.