Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Renault zvažuje najmutí Maria Illiena

Renault zvažuje najmutí Maria Illiena

Je vyloučeno, aby upravoval motory pro Red Bull.

Mario Illien z F1 zmizel, když byl původní Ilmor kompletně odkoupen Mercedesem a znovu se vrátil, když se na začátku této sezóny zjistilo, že Renault je na tom minimálně stejně špatně jako loni. Ve službách Renaultu a Red Bullu údajně navrhl úpravy spalovacího motoru, které však francouzská automobilka nakonec odmítla a vydala se ve vývoji vlastní cestou.

Nový motor v Brazílii nenaplnil očekávání a ještě ho čeká další test v Abú Zabí. Šéf Renault Sport F1 připouští, že pokud budou muset hledat rychlé zlepšení, mohou se opět obrátit na něj a na jeho společnost.

"Potřebujeme využít veškerou energii a všechny dostupné zdroje," řekl Cyril Abiteboul. "Vůbec není důležité, odkud přijde řešení. Chci jen řešení. Tečka. Nic není dohodnuto, jen jednoznačně chceme najít co nejrychlejší řešení. Mario má přístup ke zdrojům, které jsou nám nyní nedostupné. V tomto ohledu jsme nyní znevýhodněni, protože nemáme jasný střednědobý ani dlouhodobý plán.

Pokud bych teď chtěl jít třeba za někým ze skupiny Andyho Cowella (šéfa Mercedes AMG High Performance Powertrains), co bych mu asi řekl? Jaký je náš plán? Prostě bych neměl co říct, což je nyní dost nevýhoda. Proto si myslím, že budeme muset využít to, k čemu máme přístup. Ale to samozřejmě mluvím pouze o krátkodobém řešení, ne o dlouhodobém plánu."

Tak, jako vše ostatní, i tato otázka musí počkat na oficiální oznámení o setrvání Renaultu v F1, kterého bychom se měli dočkat tento týden, nebo na začátku příštího týdne. Co však Abiteboul mohl vyloučit, byly spekulace o tom, že by si Red Bull najal Illiena, aby mu vylepšoval neoznačené motory Renault. Motory se sice mohou volat jinak, ale FIA nepřipustí, aby se tímto způsobem obcházela pravidla homologace pohonných jednotek.

"Pravidla jsou v této oblasti zcela jasná. Každý výrobce může mít pouze jednu verzi. Ještě by bylo možné používat verzi z předchozí sezóny bez jakéhokoliv vývoje, ale s Red Bullem nyní vedeme rozhovory o něčem jiném."