Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Podle Alonsa kritika pomohla vývoji

Podle Alonsa kritika pomohla vývoji

Na velkou díru velká záplata.

Fernando Alonso si myslí, že tvrdá kritika pohonné jednotky Honda během Velké ceny Japonska pomohla otočit vývojový program správným směrem. Dvojnásobný mistr světa se nezdráhal do týmové vysílačky hovořit o motoru patřícím do GP2, ne do F1, a jak sám přiznal, tušil, že se to dostane do živého přenosu. Honda si musela uvědomit, že potřebuje nakopnout vývoj a neštítit se ani radikálních opatření.

"Potřebujeme poměrně extrémní změnu, pokud máme být příští rok konkurenceschopní," řekl Alonso BBC během vzpomínání na významné okamžiky sezony 2015. "Na velkou díru velká záplata a myslím, že to pomohlo rozhodnout se pro velkou záplatu.

Hodně ze zpráv poslaných týmu přes rádio se do TV nedostane. Například hodně z komunikace po opuštění boxové uličky, když jsme týmu vděční, že si poradil s problémy. Někdy museli vyměnit tři motory a získali jsme bod nebo dva nebo jsme skončili až těsně za body. Když řeknu něco pozitivního, obyčejně se to do vysílání nedostane. V Japonsku, když se to dostalo do živého přenosu… Možná jsem věděl, že to dají do televize."

Sezóna 2015 měla v podání McLarenu jen pár světlých momentů, Alonso nejraději vzpomíná na Austin, kde závod začal na mokré trati.

"V Austinu jsem byl jeden z nejrychlejších. Během prvních 20 kol se jezdilo na mokré trati a v osmi nebo devíti z nich jsem byl rychlejší než Lewis (Hamilton) v čele závodu. Bohužel jsme ale nebyli dostatečně konzistentní. Někdy nám prostě chyběla kola (na trati, v trénincích), občas jsme měli mechanický problém a nejednou jsme byli rychlí v zatáčkách ale velmi pomalí na rovinkách. Příští rok bude lepší."