clanky
Reklama
Reklama
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Force India: Vývoj se nesmí nikdy zastavit

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 3.1.2016, 09:27

počet komentářů: 0


V továrně v Silverstone už zaměstnanci Force Indie usilovně pracují na přípravě vozu pro sezónu 2016, ale provozní ředitel týmu se v myšlenkách vrátil o rok zpět, do období, když tým zápasil s nedůvěrou dodavatelů i komplikovaným stěhováním části aerodynamického oddělení do Kolína nad Rýnem, aby mohlo využívat špičkový větrný tunel Toyoty.

Force India nakonec obsadila výborné páté místo Poháru konstruktérů, za což prý vděčí neustálému vývoji nového vozu, přestože první polovinu sezony absolvovala s hybridem. Otmar Szafnauer přiznal, že většina přední části vozu byla prostou kopií vozu z předchozí sezóny.

"Držím se názoru, že za žádných okolností nesmíte přestat vyvíjet. Pokud jednou zastavíte, tak ztracený čas vám už nikdo nevrátí," řekl Szafnauer. "Takže nikdy nepřestáváme vyvíjet, nikdy nemůžeme ušetřit tím, že zastavíme testování ve větrném tunelu nebo stopnutím práce s CFD. Tentokrát jsme ale nové díly nemohli průběžně posílat na aktuální vůz.

Na začátku sezóny jsme používali hodně dílů z vozu sezóny 2014, hlavně v přední části vozu. Zadní část vozu byla nová, ale tuto konfiguraci vozu jsme nikdy v tunelu nezkoušeli, takže jsme šli naslepo. Vůz otestovaný v tunelu se poprvé dostal na trať až v Barceloně a kompletně nový vůz jsme měli až v Silverstone. Od té doby šly naše výkony prudce nahoru. Kdo ví, co bychom dokázali, kdybychom mohli mít nový vůz hned od začátku sezony."

Kromě udržení neustálého vývoje musí vedení týmu tvrdě bojovat také o udržení svých zaměstnanců. Brackley, kde má svou továrnu Mercedes, je od Silverstone vzdáleno jen pár minut jízdy autem a po dálnici to není daleko ani do města Milton Keynes, kde sídlí Red Bull Racing. Inženýři tedy mohou měnit zaměstnavatele, aniž by se jejich rodiny musely stěhovat a bohaté týmy to rady využívají.

"Jsme mezi Red Bullem a Mercedesem. Přesně uprostřed. Při takovýchto sousedech není vůbec jednoduché udržet si zkušené zaměstnance. Abychom si je udrželi, musíme používat strategické a netradiční techniky. Musíme jim nabídnout dobré prostředí, odměňovat je za jejich úsilí. Nemyslím, že by to některý jiný tým dělal jako my.

Pokud máte 800 zaměstnanců, podíl každého jednoho z nich na konečném výsledku je menší než v týmu s méně zaměstnanci. A lidé se cítí lépe, když mají na dobrém výsledku větší podíl. Takže pokud neustále postupujete a rozdáváte rány soupeřům vyšší váhové kategorie, vaši lidé z toho mají velmi dobrý pocit.

Jako tým potřebujeme, aby naši zaměstnanci měli tento typ pocitu, dobrý pocit z odvedené práce. Díky tomu si udržujeme zkušené zaměstnance a dostáváme z nich maximální výkony."

Zdroj: motorsport

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Ocon prozradil detaily svého přestupu do Force India - 17.11.2016
Pérez: Max byl nezadržitelný - 14.11.2016
Wehrlein by chtěl vědět, proč on nejde do Force India - 11.11.2016
Esteban Ocon bude jezdit za Force India - 10.11.2016
Hülkenberg: Räikkönen mi nenechal ani kousek místa - 1.11.2016

Reklama