Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Abiteboul: F1 se bojí dělat rozhodnutí

Abiteboul: F1 se bojí dělat rozhodnutí

On by z ní opět udělal sprinterskou sérii.

F1 se má během tohoto měsíce dohodnout na nových pravidlech pro sezónu 2017, nebo je raději odloží až na rok 2018 a nechá si více času na nalezení ideálního receptu. Renault, jako nový tým, sice nemá ani zastoupení ve Strategickém skupině F1, ale jeho ředitel Cyril Abiteboul by přesně věděl, kam strhnout kormidlo.

F1 by se podle něj měla co nejvíce odlišit od vytrvalostních závodů a přestat klást důraz na výdrž pohonných jednotek a převodovek. Také je připraven podpořit změnu formátu víkendu velké ceny a jeden dlouhý závod rozdělit na dva kratší.

"Jsme součástí procesu, jako každý tým, ale nejsme v Strategické skupině F1, takže jsme vynechání z některých diskusí," vysvětlil Abiteboul. "Dalo by se změnit hodně věcí, například formát víkendu. Mohli bychom to zkusit, a pokud by to nefungovalo, nebylo by těžké vrátit se zpět.

Také by bylo dobře mít rychlejší vozy a ujistit se, aby jezdci nemuseli tak poctivě šetřit pneumatiky. Předtím to bylo jasně rozdělené - vytrvalost byla na jedné straně a Formule 1 na opačné straně. Pak se Formule 1 naučila vytrvalosti, zřejmě aby zaujala automobilky. Ale měli bychom mít dvě striktně oddělené série (F1 a WEC), každou na vrcholu své kategorie.

Vytrvalostní soutěž by měla být o efektivní spotřebě paliva a technologii a Formule 1 o jezdcích jezdících s plynovým pedálem na podlaze. Zbytek by měl být druhořadý. Podle mě nebylo správné dát v F1 prioritu vytrvalosti."

Abiteboul ale nevěří, že by takto velká změna mohla přijít v roce 2017. Pokud se nyní šéfové týmů, největší techničtí experti F1, FIA a FOM na něčem dohodnou, bude to nějaký kompromis.

"Obávám se, že hledáme konzervativní řešení a snažíme se vyhnout změnám, protože lidé se prostě bojí udělat chybu. Bojíme se, že F1 hrozí tohle a tamto a nechceme udělat špatné rozhodnutí, takže raději neuděláme žádné rozhodnutí. Jenže nerozhodnout se je také špatné rozhodnutí. Měli bychom být ambicióznější a nebát se změny. A pokud to pose..me, tak to ještě nebude konec světa."