Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Technické oddělení Ferrari mluví o výrazných změnách

Technické oddělení Ferrari mluví o výrazných změnách

Více výkonu, lepší aerodynamika, lepší ovladatelnost…

Ferrari včera online představilo svůj vůz pro sezónu 2016 a s loňským si ho určitě nikdo plést nebude. Důvodem je hlavně převážně bílý kryt motoru, ale rozeznat se dá i díky výrazně odlišnému nosu a dalších částí aerodynamiky. Upustilo se od dlouhého nosu a inženýři připravili výrazně kratší verzi s “výrůstkem" kvůli dodržení technických předpisů. K zásadní změně došlo v předním zavěšení kol, kde pull-rod nahradilo řešení využívající push-rod. Šéfdesignér Scuderie věří, že změny povedou k výraznému zlepšení rychlosti.

"Nos je velmi odlišný a je pod ním více místa, takže vzduch bude proudit jinak než loni," řekl včera Simone Resta. "Je to důležitá změna, protože má pozitivní dopad na aerodynamiku celého vozu. Kromě toho jsme po čtyřech letech s pull-rodem udělali změnu a tento vůz má zavěšení s push-rodem. Snížila se hmotnost a ve srovnání s minulým rokem a předchozím modelem je to krok vpřed.

Další důležitou změnou jsou nové bočnice. Máme odlišné chladiče a snažili jsme se zlepšit celý chladicí systém. S navrhováním tohoto vozu jsme začali před rokem a vybrali jsme se mimořádně ambiciózní cestou. Znovu jsme se zamysleli nad každým jedním dílem."

Nové Ferrari má zároveň podstatně štíhlejší zadní část, za což vděčí změně v architektuře pohonné jednotky.

"Pracovali jsme na zlepšení loňské pohonné jednotky ve dvou oblastech. Jednou z nich je architektura, kde jsme se snažili přijít s kompaktním řešením, které bude mít pozitivní vliv na aerodynamiku,“ prozradil Matteo Binotto, šéf motorového odděleni.

Tenhle vůz je užší a štíhlejší. Pokusili jsme se pohnout každou částí, ale kromě architektury jsme pracovali i například na zlepšení spalování, přívodu vzduchu a turbodmychadle. Toto má být první krok vpřed, takže jsme udělali důležitá technická a inovativní rozhodnutí."

Podle technického ředitele se Ferrari nezaměřilo na zlepšení jedné oblasti, nový vůz má být celkově lepší.

"Není to tak, bychom byli lepší v jedné oblasti. Zlepšení najdete všude - ve výkonu motoru, v přítlaku, v ovladatelnosti… Všechny naše naděje jsou v tomhle voze a myslím, že můžeme být na sebe hrdí a všichni se už nemůžeme dočkat chvíle, kdy poprvé vyjede na trať,“ řekl James Allison.