clanky
Reklama
Reklama
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Technické oddělení Ferrari mluví o výrazných změnách

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 20.2.2016, 09:26

počet komentářů: 5
z toho nových:
poslední: 21.2.2016 14:56


Ferrari včera online představilo svůj vůz pro sezónu 2016 a s loňským si ho určitě nikdo plést nebude. Důvodem je hlavně převážně bílý kryt motoru, ale rozeznat se dá i díky výrazně odlišnému nosu a dalších částí aerodynamiky. Upustilo se od dlouhého nosu a inženýři připravili výrazně kratší verzi s “výrůstkem" kvůli dodržení technických předpisů. K zásadní změně došlo v předním zavěšení kol, kde pull-rod nahradilo řešení využívající push-rod. Šéfdesignér Scuderie věří, že změny povedou k výraznému zlepšení rychlosti.

"Nos je velmi odlišný a je pod ním více místa, takže vzduch bude proudit jinak než loni," řekl včera Simone Resta. "Je to důležitá změna, protože má pozitivní dopad na aerodynamiku celého vozu. Kromě toho jsme po čtyřech letech s pull-rodem udělali změnu a tento vůz má zavěšení s push-rodem. Snížila se hmotnost a ve srovnání s minulým rokem a předchozím modelem je to krok vpřed.

Další důležitou změnou jsou nové bočnice. Máme odlišné chladiče a snažili jsme se zlepšit celý chladicí systém. S navrhováním tohoto vozu jsme začali před rokem a vybrali jsme se mimořádně ambiciózní cestou. Znovu jsme se zamysleli nad každým jedním dílem."

Nové Ferrari má zároveň podstatně štíhlejší zadní část, za což vděčí změně v architektuře pohonné jednotky.

"Pracovali jsme na zlepšení loňské pohonné jednotky ve dvou oblastech. Jednou z nich je architektura, kde jsme se snažili přijít s kompaktním řešením, které bude mít pozitivní vliv na aerodynamiku,“ prozradil Matteo Binotto, šéf motorového odděleni.

Tenhle vůz je užší a štíhlejší. Pokusili jsme se pohnout každou částí, ale kromě architektury jsme pracovali i například na zlepšení spalování, přívodu vzduchu a turbodmychadle. Toto má být první krok vpřed, takže jsme udělali důležitá technická a inovativní rozhodnutí."

Podle technického ředitele se Ferrari nezaměřilo na zlepšení jedné oblasti, nový vůz má být celkově lepší.

"Není to tak, bychom byli lepší v jedné oblasti. Zlepšení najdete všude - ve výkonu motoru, v přítlaku, v ovladatelnosti… Všechny naše naděje jsou v tomhle voze a myslím, že můžeme být na sebe hrdí a všichni se už nemůžeme dočkat chvíle, kdy poprvé vyjede na trať,“ řekl James Allison.

Zdroj: motorsport,espn

Reklama

Komentáře ke článku

  syk - sykpodvodnik.cz
21.2.2016 14:56
 
jsem realista, i kdyz bych mu to pral, mc na to mit nebude
 

 

 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Allison: Budou padat rekordy - 24.6.2016
Allison: Nové vozy budou krásné - 23.6.2016
Novináři by měli Allisonovi projevit trochu respektu - 14.6.2016
Allison: Nový motor je krokem vpřed - 6.9.2015

Reklama