clanky
Reklama
Reklama
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Dixon: Halo je masivní krok správným směrem

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 8.3.2016, 09:45

počet komentářů: 7
z toho nových:
poslední: 9.3.2016 22:08


Novozélanďan Scott Dixon je čtyřnásobným a zároveň úřadujícím šampiónem IndyCar, americké série, která loni přišla o Justina Wilsona. Přestože k tragické nehodě došlo v americké soutěži, jako první zareagovala Formule 1 a Dixon je rád, že Ferrari přešlo od slov a výkresů k vyrobení a otestování prvního prototypu. Tento krok může vést ke zvýšení bezpečnosti všech pilotů jezdících v monopostech.

"Dalo by se to udělat lépe? Asi ano, ale každý velký pokrok musí nějak začít a toto vypadá jako dobrá startovací pozice," řekl zkušený 35letý závodník. "Pro mě bylo důležité, že jsem viděl Halo na okruhu, nikoliv pouze jako koncept. Nyní se o něm přinejmenším začne více mluvit. Lewisovi (Hamiltonovi) se nelíbí vzhled, Hülkenbergovi koncept a Räikkönen řekl, že to ani moc nevnímal.

Já nejsem předpojatý vůči halo ani vůči zakrývání kokpitů, zajímá mě jen, co bude nejlépe fungovat. Ale s Halo se alespoň něco pohnulo a teď snad budou i ostatní proaktivní. Mohou přijít s návrhy na různé úpravy a přesně to potřebujeme."

Měla by se tedy IndyCar inspirovat a přijít s vlastní verzí Halo?

"Rozhodně ano. Jinou verzi téhož. Pro nás v IndyCar by byl problém výhled, protože ten oblouk by nám pravděpodobně zakrýval výhled v klopených zatáčkách na oválech. A v těchto zatáčkách přitom chceme vidět co nejdál.

Ale to není problém, můžeme mít odlišnou verzi a dobré je i to, že by to mohl být standardní komponent, který by se dal zakomponovat do současných vozů, takže bychom s jeho zavedením nemuseli čekat na další generaci vozů."

 

A co image gladiátorů? Její ztráty se obávají i jezdci F1.

 

"Každý má svůj názor, ale nedokážu pochopit, proč je někdo proti pokroku v bezpečnosti. Naopak, chápu proč Ricciardo zareagoval tak, jak zareagoval (na negativní prohlášení Nica Hülkenberga).

Nejsme jeskynní lidé a jezdec v očích fanoušků neklesne jenom proto, že jezdí v lépe chráněném kokpitu. Pokud bychom to brali takhle, tak bychom bezpečnost nikdy nikam neposunuli. Motorsport je nebezpečný a vždy může nastat neobvyklá situace a někdo přijít o život. Podívejte, kolik jsme toho zavedli v uplynulých letech, ale ani to nezabránilo Hinchcliffovu zranění loni v Indy.

Vždy se může něco pokazit, vždy může nastat neobvyklá situace. Ale proč brzdit postup vpřed? Proč nedat soutěžícím alespoň nejlepší možnou šanci na přežití i v případě selhání?"

Kimi Räikkönen i Sebastian Vettel odjeli s Halo pouze jedno neúplné kolo. Jejich úkolem bylo zjistit, jak se tím omezí výhled na trať. Pokud se neobjeví žádné překážky, může se Halo objevit již na monopostech sezóny 2017.

Zdroj: motorsport

Reklama

Komentáře ke článku

  juras - williamsquick.cz
9.3.2016 22:08
 
Otázka zní...kolik nehod bylo při kterých by ochrana kokpitu zachránila pilota?
 
Existuje x dalších slabých míst na monopostech které když se sejdou špatně okolnosti můžou být příčinou tragédie.
 
Docela musím souhlasit s názorem že zvyšující se bezpečnost přináší jednu negativní věc...a to že závodníci mají menší respekt.
 
Přirovnal bych to k běžným silničním autům...i tam se bezpečnost velmi zlepšila...a když sleduju občas tragické nehody...často v nich figurují rychlá a z pohledu bezpečnosti nejlépe vybavená auta. Proč? Vždyť v takovém BMW by se vlastně neměl člověk vůbec zabít když má excelentní výsledky z pohledu ochrany posádky...ale zabije se. Protože si myslí že auto je tak bezpečné že se mu vlastně nemůže nic stát...a riskuje a jede mnohem rychleji než by měl.
 

 

 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Sbohem Scotte... - 26.5.2004
Toyota s Dixonem nepočítá - 8.5.2004
Scott Dixon havaroval v IRL a poranil si kotník - 15.4.2004
Scott Dixon dopoledne odjel ve Williamsu 30 kol - 26.3.2004

Reklama