Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Marvin Kirchhöfer před postupem do GP2

Marvin Kirchhöfer před postupem do GP2

Rozhovor s novopečeným pilotem stáje Carlin.

text: Roman Klemm

Dvaadvacetiletý Němec Marvin Kirchhöfer letos po dvou špičkových sezonách v GP3 postoupí do GP2. Ve druhém nejvyšším monopostovém šampionátu světa jistě patří mezi nejslibnější nováčky. Novopečený pilot stáje Carlin poskytl krátce po prvních testech v Barceloně Romanovi Klemmovi následující rozhovor.

 

Marvin Kirchhöfer

 

Začít bych chtěl gratulací k zaslouženému postupu do GP2. Máš teď za sebou první testy GP2 v Barceloně, můžeš své dojmy krátce shrnout?
Jsem skutečně překvapen, jak dobře se nám tam dařilo. Nesmíš při tom koukat jen na tabulky dosažených časů. Nastoupili jsme s jinou strategií, než někteří soupeři a nejeli jsme "na čas s měkkými pneumatikami". Mimo to nás první den trošku zbrzdil malý technický problém.

Již před dvěma lety jsi mohl vůz GP2 (u týmu Hilmer) krátce vyzkoušet. Přesto bych se zeptal, zda Tě skok z monopostu GP3 do GP2 něčím překvapil?
Malé překvápko člověk zažije po několikaměsíční zimní přestávce v každém případě. GP3 a GP2 se opravdu nedají srovnat. Rychlost a uspokojení jízdy s GP2 jsou mnohem, mnohem větší! A pak ty karbonové brzdy. Když na ně dupneš, tak letí tvá hlava opravdu kupředu, jako by jí to chtělo urvat.... GP2 je senzační, moc se mi líbí.

Do jaké míry jsi se během těch tří dní s vozem spřátelil? Rozeznal jsi již jeho hranice, nebo tještě vidíš rezervy?
GP2 jsou komplikovaná auta, za tři dny jim naplno nelze porozumět. Byli tu jezdci, kteří potřebovali tři sezony... Ano, jsou tam ještě místa, kde se mohu přiučit a zlepšit. V tom autě se ale již cítím dost dobře.

Také zastávky v boxech pro Tebe budou novotou...
Ano. V Barceloně jsme je ještě nezkoušeli. Chceme se na to téma vrhnout v Jerezu. Zvláště optimální odpich po výměně pneumatik si musím natrénovat. No a pak je tu samozřejmě strategie použití předepsaných pneumatik - to je pro mne všechno úplně nové... Závody GP3 byly většinou rozhodnuty již po kvalifikaci. V GP2 se dá během závodů více pokerovat.

Trevor Carlin hovořil po stažení svého týmu z WSbR o tom, že se jeho stáj letos bude naplno koncentrovat na úspěchy v GP2. Mimo to se ale silně angažuje i v USA. Bude osobně přítomen u všech Tvých závodů?
Bude. Byl i u testů v Barceloně. GP2 je mu po minulém, poněkud bezvýsledném ročníku, moc důležitá. Tlačí celý tým směrem k úspěchu a dává mi najevo, že mi hodne věří.

Na tvém voze byl v Barceloně vidět jen jediný spnsor - Clincall. Máš zajištěné i další mecenáše?
Ano, máme i další sponzory, zvláště z Lipského regionu. K tomu právě hovoříme s dalším třemi potencionelními investory. Sezona je již teď na 75% finančně zabezpečena. To je normální, dělali jsme to tak i minulé roky. Další bonusy by měly přijít s úspěchem - jsem v tom ohledu velký optimista.

Carlin svůj tým ještě oficiálně nepředstavil. Čeká, až bude mít jasno ohledně druhého jezdce?
Ano. Až bude rozhodnuto o obsazení druhého kokpitu, tak bude tým oficiálně oznámen.

Apropos druhý kokpit: jaký typ týmového kolegy Ti vyhovuje nejvíc?
Ze sportovního hlediska potřebuji někoho, jehož výkony mi poskytnou jistou orientaci. Tak jako Estaben Ocon u ART minulý rok. Jsem v GP2 "Rookie" a hlavně při testech bych tu potřeboval někoho, kdo svými zkušenostmi pomůže i mě. Nemyslím, že mi něco dá kolega, který sice týmu zaplatí hromadu pěněz, pak ale bude o dvě vteřiny pomalejší, než já.

Jaké výsledky bys tento rok považoval za úspěch?
Teď po testech je dost těžké to odhadnout. Myslím, že opravdové rozvržení sil poznáme až při prvním závodě. Když jsem nastupoval do GP3, tak jsem chtěl do top5 - a dopadl jsem lépe. Je mi jasné, že to v GP2 bude mnohem těžší. Mým cílem by bylo konečné umístění mezi nejlepšími pěti - a mimo to několik opravdu špičkových umístění v závodech.

Budeš poprvé spolupracovat s britským týmem. Jak se Ti s Angličany v porovnání s Francouzi dařilo?
Každý národ má své "speciality", s chlapci od Carlinu jsme si ale hned rozuměli výborně. Myslím, že s Angličany se dá vycházet lépe - už ohledně řeči. Zdá se mi, že jednoduše rychleji reagují na mé návrhy... Prostě makaj, abychom měli úspěch - to jsem poznal hned!

Víš už, kdo bude Tvůj inženýr?
Asi ano. Bude to Andrew. Je velmi inteligentní a to co dělá, má hlavu a patu. Moc mi vyhovuje.

Budeš se stěhovat k týmu do Velké Británie?
Ne, ne! Jsem šťastný tady doma v Německu! Ale hodně času u nich strávím, to ano. Celý příští týden například budu u týmu při přípravách na testy v Jerezu.

Jsi již hotov se školou a budeš letos na sto procent profík?
Ne, v květnu dělám zkoušky, takže na školu si musím ještě také dát pozor.

Sledovali jste pro tento rok mimo GP2 a DTM i jiné možné cíle?
Ano, přemýšleli jsme i o přestupu do formule Renault 3,5. Trevor Calrlin nám ale nakonec nabídl velmi výhodnou smlouvu pro GP2 a jsem šťasten, že to takhle dopadlo!

Ve formuli 1 sice letos pojede pět Tvých krajanů, na sektoru mezinárodních dorosteneckých formulí ale jsi jediným Němcem široko daleko. Co není v pořádku v této "bohaté zemi"?
Problém je, že je motosrport rok od roku dražší. Slyšel jsem, že mladící už za sezonu F4 platí kolem 300.000 Euro! Jak má nějaký talent z motokár, které ho stály kolem 80.000 EUR takový skok prodat sponzorům? V Německu prostě chybí podpora velkých podniků a organizací, jako ADAC a Pošta. Měli by každý rok vybrat kádr pěti talentů a investovat do nich. A to se právě nedějě...

Marvin Kirchhöfer
Marvin Kirchhöfer