Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Premiéra továrního Renaultu bez bodů

Premiéra továrního Renaultu bez bodů

Cíl pro Bahrajn je tedy zřejmý.

Renault obnovil svůj tovární tým, ale jelikož se tak stalo až na konci roku 2015, hned začal své fanoušky připravovat na slabou první sezónu. Vůz R.S.16 (Renault Sport 16) je pouze vylepšenou verzí loňského Lotusu E23 a pohonná jednotka RE16 (Renault Energy 16) není tak výkonná, jako konkurence od Mercedesu a Ferrari. Přesto je zklamáním, že z Austrálie odcházejí bez bodu.

"Měli jsme bezproblémový víkend, vytěžili maximum z nového kvalifikačního formátu a dobře zvládli závod. Líto nám může být pouze Kevinova (Magnussenova) defektu pneumatiky. Oba jezdci si vedli dobře a vůz se zdá být ještě trochu živější, než jsme očekávali. Nezískali jsme body, ale nebyli jsme daleko. Nyní jsou naším novým cílem," řekl technický ředitel Renaultu Bob Bell.

Kevin Magnussen dojel až za svým týmovým kolegou, čemuž ale výrazně přispěla smůla. Nejprve měl hned po startu defekt pneumatiky a musel pomalu zamířit k mechanikům a další výměnu absolvoval v 16. kole. Pouze dvě kola před přerušením závodu červenou vlajkou, kdy mohli všichni jezdci vyměnit pneumatiky bez ztráty času. Přerušení závodu mu ale pomohlo vrátit se do hlavního pelotonu.

"Máme opravdu dobrý vůz, je rychlý a stejně dobré je i základní nastavení. Na tomto můžeme stavět a pracovat na dalším zrychlování. Začátek závodu mi pokazil defekt, přitom jsem myslím neměl žádný kontakt s jiným vozem, takže to byla opravdu velká smůla. Nikdy si nepřejete, aby kvůli vážné nehodě přišla červená vlajka a jsem rád, že Fernando po nehodě odkráčel po vlastních, ale restart závodu nám pomohl. Po restartu jsme měli dobrou rychlost, takže se už těším na další závody," řekl po závodě Magnussen.

Pro Jolyona Palmera to byl první závod v F1 a zároveň návrat k závodění po roce stráveném v roli testovacího jezdce. Souboje na trati si užil, přestože po těch posledních s rychlejšími vozy Toro Rosso klesl z bodovaného devátého místa na jedenácté.

"Vůbec jsem se toho nebál, jen jsem si užíval závodění kolo na kolo," řekl Brit. "Chtěl bych víc útočit, teď jsem hlavně bránil, ale bylo to (souboje na trati) pro mě přirozené. Být na hraně, ale nekolidovat. Opravdu jsem si to vychutnával a jsem šťastný, že jsem zpátky. Miluji souboje kolo na kolo. Polovinu prvního kola jsem bojoval bok po boku s Fernandem Alonsem. Nedal mi ani centimetr zadarmo, ale tak to chodívá."

A co říká na závěrečný souboj se soupeřící dvojicí jezdců Toro Rosso?

"Nevěděl jsem, co se mezi nimi děje. Měli rychlý vůz, a když jsem ve zpětných zrcátkách uviděl Sainze, věděl jsem, že to budu mít těžké. Ale byl jsem na bodech, takže jsem to musel alespoň zkusit. Doufal jsem, že by mohli kolidovat nebo se aspoň trochu zdržet. Ale bohužel byli velmi rychlí a musel jsem si na ně dávat pozor v každé zatáčce. Nakonec se už nedalo nic dělat, ale jsem rád, že jsem jim to alespoň ztížil."