Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Velká cena Austrálie pohledem Pirelli

Velká cena Austrálie pohledem Pirelli

Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší

Melbourne, 17. – 20. března 2016

Nico Rosberg vyhrál první závod po zavedení nových předpisů týkajících se pneumatik
Šest nejrychlejších jezdců zvolilo pět různých strategií
Osm jezdců využilo všechny tři nabízené směsi

Melbourne, 20. března 2016 – Se zavedením nových předpisů týkajících se pneumatik, kdy týmy mají na výběr ze třech typů směsí a volnost pro jejich nasazení, vyhrál první závod sezóny 2016 jezdec Mercedesu Nico Rosberg. V závodě, který byl zastaven po 18 kolech červenou vlajkou, využilo osm jezdců všechny tři směsi, které měli k dispozici. Různorodost strategií, což je záměr nových předpisů, se ukázala po opakovaném startu, kdy týmy Mercedes a Ferrari změnily svou taktiku. Nicméně první tři jezdce v cíli dělilo od sebe méně než deset sekund, což je důkazem vyrovnaného závodění s novými předpisy.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:

„Velká cena Austrálie začala a skončila taktizováním s pneumatikami. Restart závodu po 18 kolech změnil běh původních strategií. Po startu na superměkké směsi si týmy Ferrari a Mercedes zvolily v druhé části závodu opačnou strategii – Mercedes ujel dvě třetiny celkové vzdálenosti na pneumatikách se střední směsí, avšak stíhán Vettelem jedoucím na měkké směsi. To svědčí o tom, jak nové předpisy pomohly otevřít cestu k řadě různých přístupů ke strategii. Osm ze šestnácti závodníků využilo všech tří nabízených směsí a pět odlišných strategií bychom napočítali u první šestice nejrychlejších jezdců. Vedle očekávaného souboje o pódium bylo zajímavé sledovat Romaina Grosjeana při prémiovém startu s týmem Haas, kterému vyjel skvělé šesté místo, aniž by udělal jedinou zastávku v boxech. Během restartu přezul z měkké na střední směs, což bylo velmi chytré rozhodnutí, které může sloužit jako inspirace pro příští závody. Stejnou strategii měl i Valtteri Bottas.“

Fakta: Předpovídali jsme, že nejrychlejší strategie bude se dvěma zastávkami v boxech. Začínalo by se na superměkké směsi, přezouvání na měkkou směs by probíhalo v 16. a následně v 37. kole. Po těžké havárii byl závod přerušen červenými vlajkami. Po restartu vyhrál Rosberg, který vyrazil na superměkké směsi a pak přešel na střední směs, identicky se rozhodl i Hamilton.

Nejrychlejší časy dne podle směsí

  Střední Měkká Superměkká
Austrálie ROS 1m30.557s VET 1m30.137s RIC 1m28.997s
Bahrajn HAM 1m30.646s RIC 1m31.278s VET 1m29.951s
Čína VES 1m31.516s ROS 1m31.298s RAI 1m30.701s

Nejdelší stint závodu

Střední Hamilton - Magnussen 41 kol
Měkká Ricciardo 24 kol
Superměkká Vettel 17 kol

 

obrázky v plné velikosti: 01, 02