clanky
Reklama
Reklama
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Bahrajnu

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 30.3.2016, 06:10

počet komentářů: 0


Velká cena Bahrajnu – preview
druhý závod z jednadvaceti
As-Sachír, 31. března – 3. dubna 2016

Milán, 29. března 2016 - Bahrajn přinese start za soumraku a skončí po setmění. Týmy už mají zažité předpisy týkající se pneumatik a tak jistě budou vědět, jak z nich dostat to nejlepší. Stejně jako v Austrálii, budou i pro tento závod v nabídce tři směsi (superměkká, měkká a střední).

Okruh z pohledu pneumatik:
Čas startu v 18:00 napovídá, že teplota trati bude s postupem času dramaticky klesat.
Asfalt na bázi žuly je hrubý a drsný, což zvyšuje opotřebení pneumatik.
Písek, který se větrem dostává na trať z okolní pouště, ovlivňuje přilnavost.
Je zde celá řada pomalých zatáček, na výjezdu z nich se bude hodit silná trakce.
Zároveň okruh nabízí čtyři rychlé rovinky, takže bude zapotřebí zvolit univerzální nastavení.
Safety car má zde zřídkakdy vliv na strategii: během dvanácti let závodění v Bahrajnu ovlivnil závod pouze dvakrát.

Tři nominované směsi:
Střední směs (bílá): malé pracovní rozpětí,nejvíce univerzální směs.
Měkká směs (žlutá): vysoké pracovní rozpětí s důrazem na výkonnost.
Superměkká směs (červená): malé pracovní rozpětí, směs je rychlá, ale s omezenou životností.

Připomenutí minulého roku:
Vítěz: Hamilton (dvě zastávky - začal na měkké, v 15. kole nazul opět měkké, ve 33. kole přezul na střední).
Nejlepší alternativní strategii zvolil druhý Räikkönen (také měl dvě zastávky v boxech - začínal na měkké, v 17. kole přezul na střední směs a ve 40. kole přezul zpět na měkkou směs).
Vettel byl pátý s neplánovanou třetí zastávkou (výměnu poškozené přední části vozu spojil s přezouváním).

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Nová pravidla pro rok 2016 se ukázala jako životaschopná. Poskytují týmům i jezdcům mnoho různých strategií a při Velké ceně Austrálie promluvily do výsledků u všech stájí. Bahrajn je z pohledu pneumatik velmi odlišným typem okruhu, navíc ovlivněný velkým poklesem teploty. Je nutné se vypořádat se specifickým nastavením vozu pro tento závod. Bude také zajímavé sledovat, kdo se nejvíce poučil z Austrálie, aby zde mohl úspěšně čelit specifickým výzvám. Schopnosti jednotlivých týmů jsou rozmanité, uvidíme, jaké budou hrát klíčovou roli v závodě.“

Co je nové?

Na webu www.pirelli.com přinášíme pravidelně aktualizovaný obsah.
Budeme poskytovat více informací: seznam závodních pneumatik pro jednotlivé jezdce zveřejníme v neděli ráno.
Klesající teploty trati ovlivní kvalifikaci, ale formát kvalifikace jako takové se nezmění.
Přední týmy učinily rozdílný přístup při alokaci pneumatik.

Další věci, které nás v poslední době zaujaly:
Perfektní tweet od @EstebanGtz: „Závodů je mnoho, ale život máme jen jeden.“
Závodní vůz Lamborghini Super Trofeo byl pro jízdu na ledě vybaven speciálně vyrobenými pneumatikami P Zero.
Tým Haas F1 při svém debutu v Austrálii mistrovsky zvolil strategii výběru pneumatiky. S čím asi přijdou v Bahrajnu?

Přehled nominovaných směsí:

  P Zero Purple P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie   Superměkká Měkká Střední  
Bahrajn   Superměkká Měkká Střední  

 

 

obrázek v plné velikosti: 01

 

Zdroj: pirelli

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Massa o pneumatikách: To si dělají legraci? - 26.8.2016
Pirelli se připravuje na Velkou cenu Belgie - 26.8.2016
Týmy dostaly dvě sady neoznačených pneumatik - 25.8.2016
Kde budou nové vozy příští rok rychlejší? - 12.8.2016
Pirelli a týmy F1 sdílejí informace z vývoje - 9.8.2016

Reklama