clanky
Reklama
Reklama
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Lucas di Grassi: F1 se bojí zavést kryté kokpity

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 30.3.2016, 14:20

počet komentářů: 11
z toho nových:
poslední: 1.4.2016 15:04


Když se mluví o zavedení ochranné konstrukce halo nebo o průhledném štítu z plexiskla navrženém Red Bullem, často se zpochybňuje odvaha současných pilotů královny motorsportu. Lucas di Grassi ale otázku staví jinak: Není F1 pouze příliš bázlivá, aby zcela zakryla své kokpity?

Brazilec Lucas di Grassi strávil většinu své kariéry v monopostech a po úspěchu v GP2 se v roce 2010 postavil i na starty velkých cen. Závodní sedačku si však udržel jen jednu sezónu a od roku 2012 závodí v LMP1, nejvyšší kategorii mistrovství světa vytrvalostních vozů.

"Podle mě je nejlepším řešením úplné zakrytí," řekl di Grassi Motorsportu. "Proto jsou vozy LMP zcela zakryté. Dříve byly odkryté, ale pak se zostřila konkurence a hledalo se efektivnější řešení. Je to celkově lepší, i pro aerodynamiku.

Vidím to tak, že vozy F1 už vypadají zastarale a vůbec se nemění. Zkoušejí různé koncepty, ale zajdou přitom pouze do poloviny cesty. Například to s nosy. Skončilo to při podivných konceptech a Caterhamu vypadajícím jako vysavač. A se zakrytím kokpitu dělají totéž. Vidí, že toto není dobré. Příliš se bojí, že by mohli udělat velkou chybu, takže najdou poloviční řešení a budou čekat reakci. V F1 je to tak vždy."

Úplné zakrytí kokpitů by přitom bylo nejen nejbezpečnější, ale pomohlo by také časům na kolo.

"Měli by stanovovat pouze směr vývoje a pak dát ruce pryč a nechat inženýry dělat si svou práci. Občas to není možné kvůli bezpečnosti, například při nárazových testech, ale zde by nebyly žádné nevýhody. Bylo by to lepší pro bezpečnost i aerodynamiku. Jsem zastáncem modernizace F1. Líbí se mi nový koncept McLarenu (MP4-X) i ten z roku 2010 od Red Bullu (X1). Podle mě by se F1 měla ubírat touto cestou."

Zdroj: motorsport

Reklama

Komentáře ke článku

  Jirka_1 -
1.4.2016 15:04
 
uzavřením kokpitu dojde k dalšímu problému - co s vedrem uvnitř? Ještě tam budou muset zavést klimatizaci...
 

 

 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama