Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Grand magazín 4/2016 (13. března – 1. dubna)

Grand magazín 4/2016 (13. března – 1. dubna)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.

Krátce ze světa

23. března
Vpředvečer autosalonu v New Yorku oznámila Honda plány na úpravu svého modelu NSX dle pravidel třídy GT3. Zatímco 3,5 litrový vidlicový šestiválec s dvojicí turbodmychadel poslouží i v závodní verzi, hybridní ústrojí i pohon všech kol bude chybět.

Po prvotním vývoji japonskými inženýry budou pokračovat v práci v americkém vývojovém středisku HPD. Jedním z testovacích jezdců byl Petr Kox, který se stal součástí testovacího programu na okruzích v Japonsku a Evropě.

Cílem je zúčastnit se zářijových homologačních testů na okruhu Ladoux, aby se novinka mohla zúčastnit sezóny v roce 2017. Nejprve dostane přednost Severní Amerika, kde se stejně jako v Číně a Rusku objeví vůz s logem Acury. Ve zbytku světa se NSX GT3 bude prodávat pod značkou Honda.

29. března
Tristní účast během úvodního podniku francouzského GT Tour spustila v tomto týdnu řetězovou reakci. V Nogaru startovalo o Velikonočním víkendu pouhých devět vozů, včetně čtyř nově povolených prototypů třídy LMP3.

Ve francouzském tisku se k situaci vyjádřil činovník francouzské federace Dominique Roger, když FFSA „musí hledat novou vrcholnou sérii“. Vzápětí následovalo oznámení pořadatelů z SRO, kteří nabídli francouzské federaci vytvoření mezinárodního mistrovství s většinou podniků v zemi Galského kohouta od roku 2017.

Společnost Stéphane Ratela úspěšně pořádala národní mistrovství FFSA GT v letech 1998 – 2010, kdy se počet účastníků pohyboval mezi třemi až pěti desítkami. V roce 2011 se ujala pořádání série (pod změněným názvem GT Tour) společnost Oreca. Noví pořadatelé se od roku 2013 začali potýkat s odlivem účastníků, kteří se přesunuli do vytrvalostních VdeV anebo Ratelovy BES. Letos další zájemce odradilo povolení účasti prototypů.

Výroky Rogera a brzké prohlášení SRO následně rozezlilo vedoucího Orecy Huguese de Chaunaca. Nynější pořadatel francouzské série pracuje na zlepšení situace, přičemž prozatím se nehodlá vzdát pořádání národního mistrovství. Již během následujícího podniku očekává vzestup počtu účastníků na 12 až 15.

Stéphane Ratel v rozhovoru pro Sportscar 365 zdůvodnil náhlé oznámení sdělením, že níže uvedený návrh má být součástí připravovaného rozsáhlejšího projektu. Situace v Nogaru jen vyústila v nabídku francouzské federaci. Nebude-li mít FFSA zájem, je Ratel odhodlán využít spolupráce jiné národní autority (pravděpodobně belgické RACB) k představení nového mistrovství. Pod záštitou FIA může být založena série soustředěná především ve Francii, jejíž součástí bude britským mistrovstvím inspirovaný formát kombinace krátkých a vytrvalostních závodů. Schůze zaměřená na přípravu nového šampionátu proběhne v květnu.

V současnosti SRO pouze naznačila, že chce předložit FIA ke schválení sedmidílný kalendář série znovu určené pouze gétéčkům. Pět podniků se odehraje ve Francii, dva na Pyrenejském poloostrově (Španělsko a Portugalsko). Další podrobnosti mohou být oznámeny v červenci při tradiční konferenci během podniku 24 hodin ve Spa.

Pohled za obzor

Jedná se o seznam zájemců o jednotlivé série v nadcházející sezóně. Zvýrazněné údaje budou představovat změny oproti předchozímu vydání magazínu. U nových oznámení bude zvýrazněno pouze datum.

V kolonce Datum je uveden termín prvního oznámení. Zůstane neměnné i v okamžiku změny v případě oficiálního potvrzení po předchozím uvedení neoficiálních informací.

Ve sloupci s označením Poznámka mohou být údaje o jezdcích, počtech nasazených vozidel apod. Na začátku řádku písmena v závorce označí zdroj informací: O – oficiální oznámení týmu, na stránkách série anebo tiskovou zprávou (velmi vysoká pravděpodobnost) anebo R – údaje z rozhovorů anebo podle dotazů reportérů, které mohou podléhat změnám.

Novinkou je přidání písmena S, které označuje informaci s nejmenší mírou přesnosti (dohady a zákulisní informace). U jednoho týmu mohou být všechny druhy informací.

ADAC GT Masters

Již za dva týdny odstartuje jubilejní ročník německého mistrovství. Na řadě je poslední letošní díl tohoto seriálu. Dosavadní níže uvedené informace pravděpodobně doplní v pondělí 4. dubna prezentace na okruhu Oschersleben během předsezónního setkání účastníků, novinářů a fanoušků.

Tým RWT bude v roce 2016 pokračovat nejen se starším typem Corvette, ale také s jezdeckou dvojicí Barth/Lips. K oznámení sestavy došlo 14. března.

Mistrovské duo Ludwig/Asch usedne do kokpitu jednoho ze dvou nových mercedesů týmu Zakspeed. Sestava pro druhý vůz odhalí německý tým na pravidelném předsezónním setkání účastníků na Oscherslebenu 4. dubna.

Německý tým Schubert oznámil 24. března část svého jezdeckého složení. V jednom z nových BMW M6 GT3 se vedle Krohna bude střídat mladý Švýcar Louis Delétraz (ve čtyřech podnicích) a šampion DTM Martin Tomczyk (3 závody).

Rakouský tým Grasser doplnil 25. března obsazení volných míst v kokpitech. Kolegou dříve oznámeného Stolze bude Gerhard Tweraser. V druhém voze se bude střídat Christian Engelhart a Rolf Ineichen.

Ve stejný den unikly ven zprávy o jezdeckém složení prvního ze dvou audi týmu Aust. Se zkušeným Marcem Bonanomim se bude střídat v kokpitu černofialového vozu půvabná Švédka Mikaela Åhlin-Kottulinsky .

Od 26. března mají o úplném složení jasno ve stáji Car Collection. Kolegou Isaaca Tutumlua bude šampion ADAC GT Masters 2014 Kelvin van der Linde.

Pilot stáje KÜS Team75 Kevin Estre bude v důsledku termínových kolizí chybět během prvního a třetího podniku. Na Oscherslebenu a Lausitzringu jej dle oznámení z 31. března zastoupí Chris van der Drift.

Dlouholetý účastník německé série, tým YACO si dával načas s oznámením své účasti. Beze změn zůstává posádka Geipel/Frey a vůz se čtyřmi kruhy ve znaku. Starší model R8 LMS však nahradí druhá generace. Saská stáj obdržela jubilejní padesátý vůz loni představeného modelu, což připomene i startovní číslo na čelním skle. V německém mistrovství se nejedná o první případ, neboť od roku 2012 až do loňska sté Audi R8 první generace nasazoval tým MS Racing.

 Datum  Tým  Vůz  Poznámka
 20.09.   Attempto  Lamborghini  (R): Huracán
 (R): Armindo/Antinucci
 09.10.   Callaway  Corvette  (R): C7, Curran, Said, dva víkendy
 (O): Assenheimer/Schwager
 (O): Keilwitz
 24.10.   Car Collect.  Audi  (O): R8 2. generace
 (O): č. 33 Frankenhout/Haase
 (S): č. 34 Tutumlu/Van der Linde
 26.11.   HB Racing  Lamborghini  (O): 2x Huracán
 (O): Siedler/Van Lagen
 (O): Erhart/Snoeks
 15.12.   MRS GT  Nissan  (S)
 03.01.   JBR MS  Audi  (O): 1 vůz
 11.01.   KÜS Team75  Porsche  (O): 1 vůz (991), Jahn
 (O): Estre (1. a 3. podnik: Van der Drift)
 18.01.   Konrad  Lamborghini  (R): Huracán, možná účast 1 vozu
 22.01.   Abt  Bentley  (O): 3 vozy, C.Abt
 25.01.   Herberth  Porsche  (O): Ragginger, Renauer
 05.02.   Grasser  Lamborghini  (O): 1 vůz, Stolz/Tweraser
 (O): Engelhart/Ineichen
 16.02.   Bonaldi  Lamborghini  (O): Huracán 2x
 (O): Pavlovic, Kulaja
 21.02.   Schubert  BMW  (O): M6;Krohn
 (O): Delétraz (4x), Tomczyk (3x)
 22.02.   Land MS  Audi  (O): Mies/De Phillippi
 (O): Basseng/Hoevenaars
 23.02.   RWT  Corvette  (O): Z06, Barth/Lips
 28.02.   APR MS  Audi  (O): Sandström/Dobitsch (č. 25)
 (O): Vanthoor/Stoll (č. 24)
 01.03.   Schütz  Porsche  (O): 991 (č. 36), Dienst/Schreier
 04.03.   Phoenix  Audi  (O): Winkelhock/Pommer
 04.03.   Aust  Audi  (O)
 (S): Bonanomi/Åhlin-Kottulinsky
 22.03.   Zakspeed  Mercedes  (O): 2 vozy, Ludwig/Asch
 31.03.   Yaco  Audi  (O): 2. generace, Geipel/Frey

Očekávané události

7. nebo 8. dubna - Formule.cz: představení Blancpain Sprint Cup.

Souhrnný článek s potřebnými informacemi o této sérii.

8. – 10. dubna - Blancpain Sprint Cup (1/5); BGTS (1/10), Misano

Zimní přestávka krátkých závodů SRO se chýlí ke svému konci. Po loňské říjnové premiéře na italském okruhu se nyní Misano stává místem úvodního podniku. Beze změn je méně obvyklý formát s kvalifikačním závodem po setmění, na světlo si musí účastníci počkat až na hlavní klání v neděli odpoledne.

Dráha s délkou nepatrně přesahující čtyři kilometry se stane dějištěm soupeření čtyř desítek přihlášených účastníků. Předběžnou verzi startovní listiny včetně rozdělení do tříd si můžete prohlédnout Zde.

Mezi nimi nebude chybět s dvojicí nových audi český tým ISR. Ve voze nesoucím startovní číslo 75 bude opět bojovat Filip Salaquarda. Po dvouleté přestávce se vrací na okruhy slovenský závodník Štefan Rosina, který usedne do lamborghini týmu Grasser (č. 16).

Přenos kvalifikace a závodů můžete sledovat prostřednictvím stránek pořadatele (Zde).

Další možností je česká a slovenská satelitní televize Digisport anebo sportovní kanál Eurosport. Údaje u těchto médií vychází ze současného programu, takže může dojít ke změně vysílacího času.

 Událost  Den  SRO  Eurosport 1  Digisport 2  Start
 Kvalifikace  Sobota  14,00–15,30
-
-
-
 Kvalifikační závod  Sobota  20,35–22,05  22,00–23,15
-
20,45
 Hlavní závod  Neděle  13,30–15,30
-
 14,15–16,20
14,10

Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.

Doplňující odkazy

 Popis
Odkaz
Grand magazín 3/2016 (13. února – 12. března)

Zdroj: SRO, ADAC, Sportscar 365, Endurance-Info, Sportscar–Info, Daily Sportscar, Formule