Novinky

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

  • 22.03.2024 Good Brown má s McLarenem smlouvu do roku 2030.

Facebook Instagram

Představení šampionátu: Blancpain Sprint Cup

Představení šampionátu: Blancpain Sprint Cup

Souhrn informací a odkazů na jednom místě.

Po čtyřech letech strávených o Velikonočním víkendu ve francouzském Nogaru je zde spolu s pozměněným názvem odlišné místo úvodního podniku, jenž zahájí další sezónu krátkých závodů GT. Tento druh klání v režii SRO má po dvou sezonách bez významnějších změn za sebou úpravu jména a role.

Posílení zvýhodňovaného Blancpain GT Series (v textu tohoto článku se zvýrazněnou zkratkou) se promítlo do změny pojmenování ze Série na Pohár. V terminologii Řádu FIA mají oba druhy vícedílného seriálu stejnou váhu. Vzhledem k odlišnému charakteru druhého, vytrvalostního dílu šampionátu, však bude mít i nadále každá část samostatný článek shrnující základní informace.

Odkaz na tento článek bude v průběhu roku součástí klíčových příspěvků o seriálu BGTS na zdejším portálu. V případě změn informací dojde k úpravě se soupisem změn na konci článku. V některých případech mohou být zvýrazněny pro snadnější rozpoznání.

Obsah s aktivními odkazy na kapitoly

1. Základní popis
2.1. Pohled do historie
2.2. Držitelé titulů
2.3. Nejúspěšnější stáje
2.4. Tituly v BGTS
3. Pořadatelská organizace
4. Kalendář
5.1. Průběh závodního víkendu
5.2. Kategorie účastníků
5.3. Další změny v pravidlech
6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy
7. Seznam úspěšných jezdců
8.1. Užitečné odkazy
8.2. Doplňující články na Formule.cz
9. Rozsah informování na zdejším portálu
10. Konečné výsledky
11. Souhrn aktualizací


  Blancpain Sprint Series, Slovakia Ring 2014

Foto: Martin Ševčík

1. Základní popis

I nadále má Blancpain Sprint Cup s podniky v několika evropských zemích mezinárodní charakter. Možnosti účastníků rozšiřuje bodováním do nadřazeného Blancpain GT Series.

V porovnání s ostatními sériemi krátkých závodů gétéček se vymyká zaměřením na profesionálnější jezdecké složení.

Povoleny jsou pouze vozy třídy GT3 (případně s homologací G3 Belgického RACB), takže rozličnost konstrukčních postupů vyrovnává propracovaný systém vyvážení výkonnosti. Vyrovnané podmínky dále zajišťuje výběr jediného schváleného dodavatele pneumatik (Pirelli) a paliva (Total).

Nejdostupnější možností je sledování přímých přenosů závodů a kvalifikace, včetně většiny jejich záznamů, prostřednictvím internetu na stránkách pořadatele. Další možností jsou programy satelitních případně kabelových televizí (v ČR Eurosport a Digi Sport). V letošním roce přepracovaná oficiální časomíra zvyšuje přehled o dění i v krátkém formátu závodů vybízejících spíše k soubojům o pozice na dráze.

2.1. Pohled do historie

Spolu s oznámením o ukončení pořádání MS GT1 a ME GT3 v polovině roku 2012 se Ratel zmínil také o připravované náhradě. Konkrétnější obrysy získala série v lednu 2013, kdy došlo k jejímu oficiálnímu představení.

Volnější podmínky se postaraly o pestřejší pole, nicméně na roštu se většinou sešly pouze dvě desítky vozů. Výjimku představoval závěrečný závod v dalekém Baku. Zde se díky lákavým odměnám a pozvánkám mistrovských týmů z vybraných sérií jejich počet přiblížil ke třem desítkám.

Ústup z profesionálně pojatého MS GT1 znamenal vyrovnané zastoupení posádek se smíšenými sestavami v porovnání s profesionály. Amatérská třída představovala pouhý doplněk s výjimečnou maximální přítomností tří vozů.

V dalším roce bylo mistrovství zbaveno po předchůdcích děděného statusu oficiální série FIA výměnou za prohloubení partnerství se společností Blancpain. Odvážný posun na profesionálnější obsazení vozů se již podařilo dotáhnout ke zdárnějšímu výsledku.

Převážná většina účastníků se utkávala v celkovém hodnocení, kde nebyl brán ohled na zařazení pilotů dle výkonnosti. V témže roce nahradila amatérskou třídu kategorie vyhrazená talentovaným mladíkům (Silver Cup), jejichž počet zpravidla převyšoval kategorii smíšených posádek. Loni se však poměr vyrovnal a každé z doplňkových tříd se zúčastnili většinou dva účastníci.

Od roku 2014 se navíc tato série krátkých závodů spolu s vytrvalostní BES stala jednou z částí v nově vytvořeném nástavbovém Blancpain GT Series. SRO se tak částečně podařilo naplnit myšlenky zveřejněné Stéphanem Ratelem ve Spa koncem července 2012. Pod označením Světové série GT se skrývalo bodování účastníků dvou časově odlišných šampionátů. Tuto náhradu za zrušené MS GT1 se v roce 2013 však nepodařilo uskutečnit.

2.2. Držitelé titulů

Je-li u hodnocení třídy PRO hvězdička, jednalo se o celkovou klasifikaci. Podmínky však odpovídaly nasazení profesionálních posádek.

2015 (Blancpain Sprint Series)

 Třída  Jméno  Tým  Vůz
 PRO*  Maximilian Buhk  Bentley Team HTP  Bentley
 Vincent Abril
 Silver Cup  Jules Szymkowiak  Bentley Team HTP  Bentley
 PRO-AM  Alexey Karachev  GT Russian Team  Mercedes

2014 (Blancpain Sprint Series)

 Třída  Jméno  Tým  Vůz
 PRO*  Maximilian Götz  HTP Motorsport  Mercedes
 Silver Cup  Mateusz Lisowski  Belgian Audi Club  Audi
 Vincent Abril
 PRO-AM  Alessandro Latif  Phoenix Racing  Audi
 Marc Basseng

2013 (FIA GT Series)

 Třída  Jméno  Tým  Vůz
 GT3 Pro  Stéphane Ortelli  Belgian Audi Club  Audi
 Laurens Vanthoor
 GT3 Pro-Am  Sergej Afanasiev  HTP Gravity Charouz  Mercedes
 Andreas Simonsen
 GT3 Gent.  Petr Charouz  HTP Gravity Charouz  Mercedes
 Jan Šťovíček

2.3. Nejúspěšnější stáje

 Rok  Třída  Tým  Vůz
 2015  PRO*  Belgian Audi Club WRT  Audi R8 LMS ultra
 Silver  Bentley Team HTP  Bentley Continental
 PRO-AM  GT Russian Team  Mercedes SLS
 2014  PRO*  Belgian Audi Club WRT  Audi R8 LMS ultra
 Silver  Belgian Audi Club WRT  Audi R8 LMS ultra
 PRO-AM  Phoenix Racing  Audi R8 LMS ultra
 2013  GT3 Pro  Belgian Audi Club WRT  Audi R8 LMS ultra
 GT3 Pro-Am  HTP Gravity Charouz  Mercedes SLS
 GT3 Gentleman  HTP Gravity Charouz  Mercedes SLS

2.4. Tituly v BGTS

Jezdci

 Rok  Jméno  Tým  Vůz
 2015  Robin Frijns  Belgian Audi Club Team WRT  Audi R8 LMS
 2014  Laurens Vanthoor  Belgian Audi Club Team WRT  Audi R8 LMS

Týmy

 Rok  Tým  Vůz
 2015  Belgian Audi Club Team WRT  Audi R8 LMS ultra
 2014  Belgian Audi Club Team WRT  Audi R8 LMS ultra

3. Pořadatelská organizace

Organizací této série se zabývá Stéphane Ratel Organisation (SRO). Jejím zakladatelem je Stéphane Ratel, který společnost založil 24. ledna 1995. Francouzský podnikatel tak navázal na předchozí zkušenosti s pohárovými závody vozů Venturi. V té době se rovněž podílel se svými společníky na pořádání mezinárodního mistrovství BPR Global GT Series.

Zájem o tuto sérii přilákal pozornost FIA, která se od roku 1997 chystala podílet na jejím chodu. Po rozkolu společníků v BPR se následně ujala organizace nového FIA GT Championship SRO. Z tohoto mezinárodního mistrovství se stal pilíř společnosti francouzského podnikatele, okolo nějž později začal Ratel v Evropě budovat strukturu národních šampionátů s vozy GT. Mnohdy byly závody gétéček doplněny rozmanitou nabídkou vlastních doprovodných sérií.

Mezitím se důležitým milníkem nejen v rozvoji Ratelova impéria od roku 2006 stává nově založená třída vozidel GT3. Původně evropská záležitost se rozšířila do celého světa. Během uplynulé dekády bylo schváleno 40 modelů od 21 výrobců.

Prestiž FIA GT vedla SRO k její přeměně na Světové mistrovství vozů GT1 pořádané od roku 2010. Finanční a později také organizační obtíže vedly k ukončení tohoto projektu po sezoně v roce 2012. Zároveň došlo k urychlení začínajících změn v příliš rozsáhlé nabídce francouzských pořadatelů. S nimi souvisí také změna obchodního modelu vedoucí k častějším prodejům licence na pořádání šampionátu anebo včlenění třídy do stávajícího mistrovství.

Další doplňující informace lze získat v článku věnovaném Stéphane Ratelovi a jeho aktivitám mimo SRO (Zde). Více o dvou desetiletích činnosti a přehledu pořádaných šampionátů naleznete v článku vydaném při loňském jubileu francouzské společnosti (Zde).

4. Kalendář

První verze kalendáře byla odhalena během závěrečného podniku Blancpain Endurance Series na Nürburgringu 19. září 2015. V porovnání s předchozími roky byl počet podniků snížen ze sedmi na pět. S výjimkou Brands Hatch a později doplněného (8. listopadu) Misana se letos krátké závody objeví na poslední dvojici okruhů letos poprvé.

Aktuální varianta kalendáře je uvedena v následující tabulce. Poslední kolonka je určena na průběžné doplňování popisy hlavních závodů a výsledků. Případný odkaz na kvalifikační závod je jejich součástí.

p.
 Datum  Stát  Okruh  Popis
 1.  08. - 10.04.2016   Itálie  Misano
 2.  07. - 08.05.2016   Velká Británie  Brands Hatch
 3.  01. - 03.07.2016   Německo  Nürburgring
 4.  26. - 28.08.2016   Maďarsko  Hungaroring
 5.  01. - 02.10.2016   Španělsko  Katalánie

Kalendář celého BGTS naleznete Zde.

5.1. Průběh závodního víkendu

Závodní víkend začíná zpravidla v pátek dvojicí tréninků. Délka každého z nich se může pohybovat v rozmezí 60 - 80 minut. První polovina úvodního tréninku bude nyní vyhrazena pouze držitelům bronzových a stříbrných licencí. Na vyžádání jim může být pouze pro tuto část poskytnuta jedna sada obutí navíc.

Necelá hodina (55 minut) sobotního dopoledne je vyhrazena kvalifikaci. V první části má každý pilot určený v posádce jako první pro docílení nejlepšího času 15 minut. Po sedm minut trvající přestávce následuje stejně dlouhá druhá část vyhrazená pro druhého člena sestavy. Po jejím skončení následuje další pauza, v níž jsou po výběru nejrychlejšího času posádky sestaveny výsledky obou dílů kvalifikace. V desetiminutové třetí části se utká rychlejší polovina startovního pole o pořadí v první polovině startovního roštu kvalifikačního závodu. Vítězům jednotlivých kategorií je do celkové klasifikace přičten jeden bod.

Další částí je odpolední kvalifikační závod v délce jedné hodiny. Odpočet času začíná při letmém startu po protnutí startovní čáry na konci zahřívacího kola.

V závodě je předepsána jedna povinná zastávka. Vyhrazený čas pro splnění této podmínky nastává mezi 25. a 35. minutou závodu. Při této návštěvě boxového stání dochází ke střídání jezdců a dvojice mechaniků mezitím vymění všechna kola. Pokud je pilot držitelem některého mezinárodně platného osvědčení o zdravotním handicapu, nevztahuje se na něj pravidlo o střídání. Této možnosti mohou využít také bronzoví jezdci starší 30 let. V těchto případech bude uplatněn minimální čas zastávky. Během návštěvy boxů se nedoplňuje palivo.

Konec nastává po vypršení časového limitu a dokončení kola nejúspěšnějším vozem. Šest nejlepších posádek je odměněno následujícím bodovým přídělem: 8-6-4-3-2-1. Výsledek tohoto klání určuje pořadí na startovním roštu pro hlavní závod.

Následující den (většinou v neděli) program pokračuje ranním zahřívacím tréninkem v délce 20 minut. Ten je součástí víkendu pouze u tři dny trvajících podniků.

Odpoledne přichází čas pro hodinu trvající hlavní závod. Jeho průběh je stejný jako u kvalifikačního závodu, bodové ohodnocení je výrazně štědřejší. Odměněno je deset nejlepších vozů ve třídě podle následujícího klíče: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Slavnostní ceremoniál s předáním trofejí je vyvrcholením závodního víkendu.

Bodové zisky v BGTS jsou přiděleny dle umístění v celkovém hodnocení všech klání BSC a BEC (včetně průběžného bodování po 6 a 12 hodinách ve Spa). Použitá bodová škála vychází dle příslušného druhu závodu. V tabulce, kde není brán ohled na zařazení účastníků do tříd, jsou všechny bodové zisky jezdců. Novinkou je doplňující klasifikace pro smíšené a amatérské posádky. U týmů jsou započítány pouze body nejlepšího vozidla.


  GT1 na Slovakiaringu

Foto: Tomáš Krejčík

5.2. Kategorie účastníků

Rozdělení účastníků do tříd probíhá pouze v závislosti na složení posádek.

V hlavní třídě (oficiálně bez označení) se nebere ohled na rozdělení jezdců do kategorií dle výkonnosti. Je zde prostor pro profesionální jezdce mnohdy ověnčené vavříny z významných mezinárodních podniků. Zvláštní ocenění čeká na držitele stříbrných licencí ve věku do 25 let, kteří navíc soupeří v kategorii Silver Cup. V případě sezónních účastníků je brán ohled na dosažený věk před úvodním podnikem. U příležitostných je rozhodující stáří před prvním závodem, jehož se v mistrovství zúčastní.

Další třída Pro-Am Cup je určena smíšeným posádkám. Její součástí je bronzový závodník, který může nastoupit s držitelem libovolného typu licence. Možnost sestavení posádky dvou stříbrných jezdců starších 30 let byla letos zrušena.

Po dvou letech se do krátkých závodů SRO vrací třída určená amatérům (Am Cup). Je určena pouze držitelům bronzové licence.

Systém kategorizace jezdců platný od roku 2015 je blíže popsán Zde. SRO si vyhrazuje právo na možnou změnu zařazení pilota (především u amatérů) dle požadavků GT závodů. V tomto případě je ke kategorii u sledovaného jezdce doplněna hvězdička.


  MS GT1 Slovakia Ring 2012

Foto: Martin Ševčík

5.3. Další změny v pravidlech

V této kapitole budete seznámeni s dalšími výše neuvedenými důležitými změnami v předpisech. SRO letos dále rozvíjí snahy o vyrovnanější a ohleduplnější soupeření, v některých případech s možným vlivem na zvýšení bezpečnosti. Změny se dotkly také podmínek účasti výrobce.

Organizační náležitosti

Zdvojnásobení počtu účastníků má na svědomí článek požadující účast výrobce minimálně s dvěma vozy (z toho jeden v profesionální třídě) v celém seriálu, pomýšlí-li na souboje o čelní příčky v BGTS. Ke splnění podmínky nemusí tato vozidla být z jednoho týmu.

Tým nyní může nasadit pouze tři vozy místo čtyř pod hlavičkou jedné stáje. Možnost nasazení více vozů (což je případ belgického W Racing Team) spočívá ve více licencích účastníka (Belgian Audi Club Team WRT a Team WRT), jenž odhalují některé verze startovní listiny.

Již nyní je patrný kladný vliv na úplnost startovní listiny, kdy má tým oznámit jezdecké složení nejpozději dva týdny před zahájením podniku. I nadále je však zachována možnost změn až do ukončení přejímky.

Změny se týkají také vybrané směsi pneumatik, kdy je použita pouze odolnější dříve určená jen pro vytrvalostní závody.

Bezpečnost a chování pilotů

SRO letos posiluje systém zabývající se prohřešky jezdců, který nepotěší především chronické hříšníky. Dřívější napomenutí, která mohla vyústit v pokles o pět míst na roštu (za 3 napomenutí), deset míst (za 4) anebo průjezd boxy v následujícím podniku (5 varování) získávají nyní podobu bodového systému.

Jeden bod hrozí nejen za napomenutí jako dosud, ale také za trest průjezdu boxy, nižší překročení rychlosti v boxech (pravidla neuvádí ani její rozmezí) anebo za způsobení méně závažné kolize. Dva body jsou přidělení za trest Stop and Go anebo za rychlost v boxech a způsobení kolize. Tuto základní škálu však mohou komisaři při závažném provinění navýšit. Přidělení trestného bodu se týká jen viníka, nevztahuje se na případy trestu například kvůli provinění mechaniků v boxech při zastávce apod..

Stav bodového konta a následné tresty vychází z výše uvedených napomenutí. Po odpykání jsou z konta jezdce 3 body odečteny, zbývající počet se převádí do následujícího podniku. Další možností je absolvování víkendu bez přidělení trestných bodů, z konta pilota jsou poté odečteny dva body (dříve jedno napomenutí).

Častým důvodem pro výstrahy pilotů bylo nedodržování jízdy ve vymezeném prostoru dráhy. Nyní již nemusí komisaři tolerovat častá přejetí čáry a to i v případě, že tím pilot nezíská výhodu.

Test Seana Edwardse, který loni začal prověřovat znalosti pravidel nováčků v šampionátu s bronzovou a stříbrnou licencí, se nyní bude vztahovat na všechny účastníky seriálu. Ti jej absolvují před úvodním podnikem, případně jim jeho provedení mohou nařídit komisaři kdykoliv během víkendu.

Vyrovnání podmínek

Účastníci závodů se podrobí kontrole své hmotnosti. Minimální průměrná váha posádky je stanovena na 85 kilogramů včetně povinného vybavení. Bude-li tato hodnota nižší, bude do vozu umístěno závaží dorovnávající hmotnost do uvedeného limitu.

Novinkou pro krátké závody bude automatické posunutí povinných zastávek v boxech v okamžiku neutralizace závodu anebo při vyhlášení plné žluté (účastníci musí zpomalit na nejvýše 80 km/h a pokračovat bez předjíždění). Čas výměn následně započne v okamžiku vyvěšení zelených vlajek. Dojde-li k výše uvedené situaci v již probíhajícím časovém okně, může být prodloužena možnost výměn o jednu až tři minuty. V případě výjezdu bezpečnostního vozidla by tak nemuselo docházet k hromadným návštěvám boxů.

Proměnlivý systém vyvážení výkonnosti dle charakteru okruhu byl rozšířen o další kategorii, která dále dělí rychlé dráhy na dvě třídy. Zůstává kategorie A (s nízkým přítlakem, rychlé okruhy – např. Monza), novinkou je B (střední přítlak, rychlý – např. Paul Ricard). Třídy C (s vysokou úrovní, na středně rychlé okruhy; dříve B - přítlak) a D (střední přítlak, pomalé okruhy; C - trakce) zůstávají beze změn.


  Blancpain Sprint Series, Slovakia Ring 2014

Foto: Martin Ševčík

6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy

Tato kapitola je rozdělena na účastníky dle jejich zařazení do kategorií.

Následné další řazení je podle pořadí v abecedě u názvu výrobce. U jednotlivých modelů se nachází odkazy na bližší informace. Případná doplňující poznámka v závorce u typu vozu rozlišuje následující druhy dle podrobnosti informací.

Je-li v závorce samotný odkaz, jedná se stručný popis technických údajů anebo informace v době představení vozu.

Podrobnější informace pod označením Souboj výrobců poskytne odkaz na článek zveřejněný před sezonou MS GT1 v roce 2012. I přes mezisezónní úpravy některých modelů v minulosti se jedná o takřka shodná vozidla třídy GT3, která jsou pilířem této série.

Novější variantu obsáhlejšího popisu pouze závodní verze s uvedením roku vydání představuje označení Vládci asfaltu. Prozatím jediným zástupcem je pouze článek o Nissanu GT-R, jehož součástí je také odkaz k bližšímu popisu civilní verze.

Vzhledem k probíhající obměně vozového parku a prolínání starších a novějších modelů bude u označení vozidla uvedena dvoudílná zkratka vytvářející jedinečné označení. S těmito kódy se budete setkávat také v průběhu sezony, seznam bude na konci článku, v nichž bude použit.

Velké písmeno představuje jméno výrobce (i u víceslovných, např. Aston Martin), výjimkou budou úzce provázaní výrobci a úpravci (např. Mercedes-AMG). Malými písmeny (případně číslicemi) bude uvedeno typové označení, jenž může následovat velké písmeno u variací modelů (např. Gallardo Extenso, též R-EX).

Má-li tým svoji prezentaci na internetu, je v závorce uveden odkaz. Přednostně jsou uvedeny webové stránky, v některých případech se informace nachází pouze na sociální síti (označení FB, G+). Pokud je součástí odkazu poznámka servis, zobrazí se stránka týmu zajišťujícího provoz pro tyto zákazníky.

Startovní listinu mistrovství před úvodním závodem naleznete Zde.

Celkové hodnocení (odpovídá PRO Cup)

Audi R8 LMS (2. generace) Ar82 (Zde)

 Belgian Audi Club Team WRT (Zde)
 Phoenix Racing (Zde)
 Sainteloc Racing (Zde)
 ISR (Zde)  

Bentley Continental GT3 Bcon (Zde)

 Bentley Team M-Sport (Zde)

BMW M6 GT3 Bm6 (Zde)

 Rowe Racing (Zde)

Ferrari 488 GT3 F488

 AF Corse (Zde)
 Rinaldi Racing (Zde)

Lamborghini Huracán GT3 Lhur (Zde)

 GRT Grasser Racing Team (Zde)
 Attempto Racing (Zde)

McLaren 650S GT3 M650 (Zde)

 Garage 59 (Twitter Zde)

Mercedes-AMG GT3 MAgt (Zde)

 AKKA ASP (Zde)
 HTP Motorsport (Zde)

Nissan GT-R Nismo GT3 Ngtr (Vládci asfaltu 2014: Zde)

 Nissan GT Academy Team RJN (Zde)

  Oficiální testy BGTS na okruhu Paul Ricard

Foto: Olivier Beroud/Vision Sport Agency

Mercedes-AMG GT (HTP Motorsport)

Silver Cup

Audi R8 LMS (2. generace) Ar82 (Zde)

 Belgian Audi Club Team WRT (Zde)
 Phoenix Racing (Zde)

Lamborghini Huracán GT3 Lhur (Zde)

 GRT Grasser Racing Team (Zde)
 Attempto Racing (Zde)

Nissan GT-R Nismo GT3 Ngtr (Vládci asfaltu 2014: Zde)

 Nissan GT Academy Team RJN (Zde)

  Audi R8 LMS druhé generace

Foto: Tomáš Krejčík

Audi R8 LMS (Phoenix Racing)

PRO-AM Cup

BMW M6 GT3 Bm6 (Zde)

 Boutsen Ginion Racing (Zde)

Ferrari 488 GT3 F488

 Kessel Racing (Zde)

Lamborghini Huracán GT3 Lhur (Zde)

 Attempto Racing (Zde)

Mercedes-AMG GT3 MAgt (Zde)

 AKKA ASP (Zde)

Porsche 911 GT3 R P991 (Zde)

 Team a-works (Zde)


  Lamborghini Huracán

Foto: Tomáš Krejčík

Lamborghini Huracán GT3 (Grasser Racing)

AM Cup

Ferrari 458 Italia GT3 F458 (Souboj výrobců: Zde)

 Black Pearl Racing (servis Zde)
 AF Corse (Zde)

Lamborghini Huracán GT3 Lhur (Zde)

 X-Bionic Racing Team
 Attempto Racing (Zde)

7. Seznam úspěšných jezdců

Údaj v závorce je startovním číslem vozidla, v němž je jezdec uveden ve startovní listině před úvodním podnikem.

 Jméno  Úspěchy v závodech sportovních vozů
 Abril, Vincent (7)  mistr BSS 2015 (celkově)
 mistr BSS 2014 (Silver Cup)
 Asch, Sebastian (36)  mistr ADAC GT 2015 a 2012
 Baumann, Dominik (84)  mistr ME GT3 2012
 Beaubelique, Jean-Luc (87)  mistr BES 2013 (Gentlemen)
 Bell, Rob (54)  mistr LMS 2008, 2007 (třída GT2)
 Belloc, Jean-Philippe (89)  mistr FIA GT 2001 (kategorie GT)
 Bleekemolen, Jeroen (16)  mistr ALMS 2013 a 2010 (třída GTC)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2008 (třída LMP2)
 Bourret, Christophe (89)  vítěz 24 hodin Le Mans 2013 (GTE-Am)
 Broniszewski, Michal (11)  mistr GT Open 2009 (třída GTS)
 Buhk, Maximilian (84)  mistr BSS 2015 (celkově)
 mistr BES 2013 (třída GT3 Pro)
 mistr ME GT3 2012
 Buncombe, Alex (23)  mistr BES 2015 (PRO)
 mistr BES 2011 (třída GT4)
 Frijns, Robin (4)  mistr BGTS 2015
 Haase, Christopher (25)  mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro)
 mistr ME GT3 2009
 mistr ADAC GT 2007
 Mies, Christopher (33)  mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro)
 mistr ME GT3 2009
 Parente, Álvaro (58)  mistr GT Open 2015 (celk. a GT3 PAM)
 Perera, Franck (74)  mistr LMS 2015 (třída GTC)
 Plowman, Martin (59)  mistr WEC (LMP2)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2013 (LMP2)
 Rast, René (28)  mistr ADAC GT 2014
 Sdanewitsch, Claudio (55)  mistr GT Open 2015 (GT3 Am)
 Schneider, Bernd (86)  mistr FIA GT 1997 (GT1 i celkově)
 Szymkowiak, Jules (84)  mistr BSS 2015 (Silver Cup)
 Vanthoor, Laurens (1)  mistr BGTS 2014
 mistr BES 2014 (Pro)
 mistr FIA GT 2013 Series (GT3 Pro)
 Winkelhock, Markus (5)  mistr MS GT1 2012
 Zampieri, Daniel (101)  mistr GT Open 2014 (celk. a Super GT)
 mistr GT Open 2012 (GTS)

8.1. Užitečné odkazy

Blancpain GT Series – oficiální komunikační kanály

Web  (Zde)
Stránky obsahující zpravodajství a souhrn informací o týmech, jezdcích, vozidlech anebo závodech. V pravé části úvodní stránky se nachází odkazy ke sledování přenosů závodů, časomíry a dalších informací k nejbližšímu podniku. Po zvolení sledování přenosů mohou být na začátku zobrazeny reklamy, většinou s možností jejich ukončení. Během přenosu vysílány nejsou.

Twitter  (Zde)
Mikroblog pořadatelů stojí za zmínku vzhledem ke zveřejňování aktualit z probíhajícího závodu. Doplňují je upozornění na články vydané na oficiálních stránkách série, blahopřání jezdcům spjatých se sérií a zajímavosti ze světa GT.

Facebook  (Zde)
Profil pro fanoušky na nejrozšířenější sociální síti.

You Tube  (Zde)
Úložiště nahrávek závodů a reportáží od roku 2012. Zkrácené sestřihy mají délku okolo padesáti minut.

Instagram  (Zde)
Galerie fotografií čtvercového formátu je souhrnem obrázků publikovaných na různých kanálech pořadatelů.

Sestřih krátkých závodů z roku 2015 (Zde), délka 8:26 – sestřih loňských závodů.

Oficiální aplikace   (Android Zde/iOS Zde)

Přístup k novinkám (včetně sdílení se sociálními sítěmi), veškerým informacím anebo fotografiím zveřejněných na portálu pořadatele. Kromě časomíry je možné sledovat také přenosy závodů, zde je upozornění s dostupností v závislosti na lokalitě.

Eurosport  (Zde)

Česká mutace evropského sportovního kanálu, kde nyní naleznete přenosy vybraných závodů a sestřihy uskutečněných podniků. Odkaz vede na televizní program.

DIGI Sport  (Zde)

Slovenský sportovní kanál, který zařadil do své nabídky přenosy vybraných závodů a sestřihy uskutečněných podniků. Komentuje Martin Straka. Odkaz vede na televizní program.

Wikipedia  (Zde)

Ve známé encyklopedii lze nalézt stránku věnovanou nejen letošnímu ročníku. Za zmínku stojí aktualizované přehledné změny ve složení posádek anebo podrobné tabulky s klasifikací jezdců a týmů.

Formule  (Zde)

Přímý odkaz na část zdejšího portálu, kde jsou soustředěny pouze články věnované gétéčkům.

8.2. Doplňující články na Formule.cz

Grand magazín (poslední vydání Zde)

Zpravodajský souhrn poskytující přehled o dění v mezinárodních sériích určených gétéčkům. Naleznete zde zprávy, výsledky a upozornění na blížící se události z Blancpain GT Series a ADAC GT Masters. Jeho součástí jsou také informace o nových a vylepšených vozech, které se objevují v závodech uvedených mistrovství.

Zatímco příležitostným fanouškům GT závodů prostřednictvím Grand magazínu neuniknou významné události týkající se uvedených sérií, na své si přijdou i zapálení příznivci. Ti zde naleznou souhrn dostupných informací souvisejících s vybranými zprávami z oficiálních zdrojů anebo předních zahraničních portálů zabývajících se gétéčky.

Průvodce světem GT (Zde)

Článek věnovaný gétéčkům od počátků jejich vzniku. Zabývá se i různými variantami těchto vozidel anebo jejich sportovnímu využití.

Blancpain Sprint Series 2015 (Zde)

Souhrn informací o mistrovství krátkých závodů, který je věnován minulé sezóně.

9. Rozsah informování na zdejším portálu

Většina zpráv týkajících se dění v sérii (včetně připomenutí nejbližšího závodu) bude součástí zpravodajského souhrnu Grand magazín. Výsledky hlavních klání budou vydány v den konání závodu (pokud nebude v upoutávce před víkendem uvedeno jinak). Výsledky kvalifikačního závodu vyjdou v den pořádání závodu anebo budou součástí článku po hlavním klání.

Doplňkem budou aktuality v Barometru, který se nachází na hlavní stránce vpravo.

V případě účasti významnějších českých anebo slovenských zástupců mohou být zveřejňovány jejich tiskové zprávy.

10. Konečné výsledky

Klasifikace jezdců zahrnuje pořadí v první desítce v celkové klasifikaci. Z tříd Silver Cup, PRO-AM Cup a AM Cup je uvedeno pouze pořadí na stupních vítězů. Čeští a slovenští zástupci jsou zmíněni všichni bez ohledu na pořadí. Týmy jsou uvedeny všechny.

Hodnocení jezdců v celkovém pořadí

 P.  Pilot  Tým  Body
 1.  Enzo Ide  Team WRT  102
 2.  Christopher Mies  Team WRT  79
 3.  Maximilian Buhk  HTP Motorsport  67
 3.  Dominik Baumann  HTP Motorsport  67
 4.  Jules Szymkowiak  HTP Motorsport  59
 4.  Bernd Schneider  HTP Motorsport  59
 5.  Laurens Vanthoor  Belgian Audi Club  58
 5.  Frederic Vervisch  Belgian Audi Club  58
 6.  Rob Bell  Garage 59  56
 6.  Álvaro Parente  Garage 59  56
 7.  Felix Rosenquist  AKKA ASP  51
 7.  Tristan Vautier  AKKA ASP  51
 8.  Andy Soucek  M-Sport  47
 8.  Maxime Soulet  M-Sport  47
 9.  Will Stevens  Belgian Audi Club  39
 9.  René Rast  M-Sport  39
 10.  Robin Frijns  Belgian Audi Club/WRT  33
 19.  Filip Salaquarda  ISR Racing  10

Filip Salaquarda (č. 75, Audi) se zúčastnil všech krátkých závodů. Bodoval pouze v hlavním závodě v Misanu, kdy za páté místo získal deset bodů.

Štefan Rosina (č. 16, Grasser, Lamborghini) se zúčastnil prvních čtyř krátkých závodů. V žádném se mu nepodařilo s různými kolegy (Bleekemolen, Valsecchi, Mapelli) vybojovat body. Nejblíže bodům byl v kvalifikačním závodě v Maďarsku dokončením na 13. místě.

Úplnou klasifikaci jezdců naleznete na stránkách série Zde.

Hodnocení týmů v celkovém pořadí

 P.  Tým  Vůz  Body
 1.  Team WRT  Audi R8 LMS  104
 2.  HTP Motorsport  Mercedes-AMG GT3  97
 3.  Belgian Audi Club WRT  Audi R8 LMS  89
 4.  AKKA ASP  Mercedes-AMG GT3  61
 5.  Garage 59  McLaren 650S GT3  59
 6.  M-Sport Bentley  Bentley Continental  55
 7.  Rowe Racing  BMW M6 GT3  36
 8.  ISR Racing  Audi R8 LMS  33
 9.  Grasser Racing  Lamborghini Huracán  28
 10.  Sainteloc Junior Team  Audi R8 LMS  28
 11.  Rinaldi Racing  Ferrari 458  20
 12.  Phoenix Racing  Audi R8 LMS  10
 13.  Nissan GT Academy RJN  Nissan GT-R  4
 14.  AF Corse  Ferrari 458  4
 15.  Attempto Racing  Lamborghini Huracán  2

V porovnání s bodovými zisky českého zástupce Filipa Salaquardy těžila česká stáj při dokončení více vozů jednoho týmu před jejím nejlépe umístěným vozem. V krátkých závodech zůstal beze změn příděl z Misana, navíc se podařilo získat bod v kvalifikačním závodě v Maďarsku (7. místo) a v hlavním klání v Barceloně (12. místo).

Jestliže se ve vytrvalostních závodech posádka vozu č. 74 bodově neprosazovala, v krátkých závodech byla úspěšnější. Vydařený víkend dvojice Perera/Stockinger v Brands Hatch se projevil bodem za nejrychlejší kvalifikační kolo, šesti body za druhé místo v kvalifikačním závodě a deseti body za páté místo v hlavním klání. Další tři body vybojovalo francouzsko-filipínské duo v kvalifikačním závodě na Nürburgringu (4. místo) a v Barceloně za nejlepší kvalifikační kolo Perery.

Hodnocení jezdců Silver Cup

 P.  Pilot  Tým  Body
 1.  Michele Beretta  Grasser Racing  125
 1.  Luca Stolz  Grasser Racing  125
 2.  Nicolaj Moller Madsen  Phoenix Racing  104
 3.  Stuart Leonard  Team WRT  96
 3.  Michael Meadows  Team WRT  96

Úplné hodnocení klasifikace jezdců naleznete na stránkách série Zde.

Hodnocení týmů Silver Cup

 P.  Tým  Vůz  Body
 1.  Grasser Racing  Lamborghini Huracán  125
 2.  Phoenix Racing  Audi R8 LMS  104
 3.  Team WRT  Audi R8 LMS  96
 4.  GT Academy Team RJN  Nissan GT-R  79
 5.  Attempto Racing  Lamborghini Huracán  60

Hodnocení jezdců PRO-AM Cup

 P.  Pilot  Tým  Body
 1.  Michael Broniszewski  Kessel Racing  143
 1.  Giacomo Piccini  Kessel Racing  143
 2.  Morgan Moulin-Traffort  AKKA ASP  119
 2.  Jean-Luc Beaubelique  AKKA ASP  119
 3.  Christophe Bourret  AKKA ASP  78
 3.  Jean-Phillippe Beloc  AKKA ASP  78

Úplné hodnocení klasifikace jezdců naleznete na stránkách série Zde.

Hodnocení týmů PRO-AM Cup

 P.  Tým  Vůz  Body
 1.  Kessel Racing  Ferrari 488  148
 2.  AKKA ASP  Mercedes-AMG GT3  128
 3.  Rinaldi Racing  Ferrari 458/488  50
 4.  Team a-works  Porsche 911 GT3R  45
 5.  Boutsen Ginion  BMW M6 GT3  21

Hodnocení jezdců AM Cup

 P.  Pilot  Tým  Body
 1.  Claudio Sdanewitsch  AF Corse  161
 2.  Stéphane Lémeret  AF Corse  134
 3.  Christian Hook  Black Pearl  92
 3.  Steve Parrow  Black Pearl  92

Úplné hodnocení klasifikace jezdců naleznete na stránkách série Zde.

Hodnocení týmů AM Cup

 P.  Tým  Vůz  Body
 1.  AF Corse  Ferrari 458  161
 2.  Rinaldi (Black Pearl)  Ferrari 458/488  92
 3.  Kessel Racing  Ferrari 458  29
 4.  X-Technology  Lamborghini Huracán  22

Hodnocení v Blancpain GT Series

Závěrečné hodnocení seriálu BGTS v klasifikaci jezdců i týmů naleznete Zde.

11. Souhrn aktualizací

10. dubna: úprava kapitoly se změnami pravidel. Doplnění odstavce se změnou pneumatik, opravena část týkající se povinných výměn.

10. října: doplnění konečných výsledků včetně odkazu na článek s klasifikací seriálu Blancpain GT Series