Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Oba jezdci Ferrari přiznávají chyby

Oba jezdci Ferrari přiznávají chyby

Pomůže jim Rosbergova strategie?

Oba jezdci Scuderie Ferrari přiznali jezdecké chyby, kterých se dopustili v závěru kvalifikace a které je pravděpodobně stály místo v první řadě. Kdyby Kimi Räikkönen zajel o 6 setin sekundy lepší čas, mohl se zítra postavit vedle Nica Rosberga on a ne Daniel Ricciardo.

"Jsem dost zklamaný, protože jsem udělal chybu, která nás stála lehké druhé místo a možná jsme mohli být i blízko k prvnímu," řekl Räikkönen krátce po skončení kvalifikace. "Alespoň jsme se pokusili a máme třetí místo, takže to není katastrofa, ale určitě jsme měli na víc.

V předposledním kole jsem v té zatáčce zašel hluboko, příliš hluboko. V posledním kole jsem pak ve vlásence jel prostě příliš ze široka a ztratil hodně času. Je to škoda, dnes jsme mohli být vepředu, ale už se to nedá vrátit. Zítra se z tohoto místa pokusíme získat maximum.
"

 

Sebastian Vettel si vyčítá chyby v prvním sektoru, které se pak neúspěšně snažil napravit.

"Popravdě řečeno, po takovém kole si ani nezasloužím být v nejlepší trojce," přiznal Vettel. "Nebyla to z mé strany dobrá práce. Vůz možná neměl na první místo, ale bojovalo se o druhé a moje poslední kolo nebylo dobré. Začalo se to kazit hned na začátku, možná jsem od pneumatik chtěl v prvním sektoru příliš a pak jsem se to snažil nějak dohnat. Nebylo to moje nejlepší kolo tento víkend."

Čtyřnásobný mistr světa vsadil v Q3 vše na jednu kartu, aby ušetřil jednu sadu nových super-měkkých pneumatik pro závod.

"Byl jsem přesvědčený, že máme dobrou strategii a ušetříme jednu sadu pneumatik, ale nakonec samozřejmě nemohu být spokojený s mou startovací pozicí. Přinejmenším jsme mohli mít druhé místo, ale jak jsem již řekl, nezajel jsem dost dobré kolo."

Prvních 10 jezdců nestartuje do závodu na pneumatikách použitých v Q3, aby neměli motivaci je během boje o pole position šetřit. Jednu sadu pneumatik použitých v Q3 proto vracejí Pirelli a do závodu vždy startují na pneumatikách, se kterými do Q3 postoupili.

Nico Rosberg do Q3 postoupil na měkkých pneumatikách se žlutým pruhem, které jsou odolnější a na jedno kolo pomalejší než červené super-měkké pneumatiky. Jednak tak ukázal ohromný rychlostní rozdíl mezi ním a velkou většinou konkurence, ale také si tím vybral strategii pro začátek závodu. Jako jediný z prvních devíti jezdců (Nico Hülkenberg byl penalizován) bude startovat na žlutých pneumatikách, co ho v prvních kolech po startu zpomalí, ale pak bude ve výhodě a první zastávku bude moci absolvovat později. Podle Vettela to ale nemusí být jednoznačná výhoda.

"Bude zajímavé sledovat rozdíl. Myslím, že v minulosti se párkrát stalo, že taková strategie fungovala, ale jindy nefungovala. Asi jen on jediný si to mohl dovolit v Q2, pouze on měl rychlost na postup na takových pneumatikách, na méně výhodné směsi.

Přesto jsem si jistý, že v závodě můžeme být velmi silní, protože z vozu mám dobrý pocit. Degradace pneumatik by nám měla hrát do karet. Nico startuje na odlišných pneumatikách a taky v zásobě má odlišné pneumatiky, takže to podle mě bude zajímavý závod.
"