Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Velká cena Číny pohledem Pirelli

Velká cena Číny pohledem Pirelli

Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší

Velká cena Číny – závod
třetí závod z jednadvaceti

Většina jezdců se rozhodla pro tři zastávky, ale Rosberg se dvěma zastávkami si připsal další vítězství a pokračuje tak ve své vítězné sérii

Na jednom z nejnáročnějších okruhů roku byla k vidění široká škála strategií s pneumatikami


Šanghaj, 17.dubna 2016 – Pilot Mercedesu Nico Rosberg si zajistil vítězství z prvního místa na startu. I v Číně, na jednom z nejnáročnějších závodů sezóny, zvolil strategii dvou zastávek v boxech. Většina pilotů se rozhodla pro zastávky tři, nicméně i tak bylo k vidění velké taktizování. Rosberg dosáhl vítězství na směsích měkká – měkká – střední. Stejnou taktiku zvolil Felipe Massa, který s Williamsem skončil šestý. Velmi odlišnou strategii zvolil druhý řidič Mercedesu Lewis Hamilton, jenž dojel na sedmém místě navzdory svým pěti zastávkám. Ten kvůli technickým problémům v kvalifikaci startoval z konce startovního roštu. Celkem 13 pilotů využilo všech tří nabízených směsí. Nejnovější předpisy týkající se pneumatik tak ukazují, jak velké množství různých strategií je možné zaznamenat v rámci jednoho závodu Velké ceny.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Jsme potěšeni, že jsme mohli letos sponzorovat Velkou cenu Číny. V důsledku nepřízně počasí bylo těžké dělat nějaké prognózy ohledně strategií, ale Rosberg s Mercedesem udělali správně, když do závodu odstartovali na měkké směsi. Skutečná strategie totiž začíná ještě před kvalifikací. Šanghaj je jeden z nejnáročnějších okruhů sezóny, přesto zde Rosberg vyhrál s pouhými dvěma zastávkami. U dalších jezdců jsme napočítali řadu odlišných strategií, což dokládá množství variací použití pneumatik z nabízených směsí, které jsou týmy schopny uplatnit pro dosažení maximální efektivity.“

Nejrychlejší časy dne podle směsí:

  Střední Měkká Superměkká
První ROS 1:40.418 VES 1:40.399 HUL 1:39.824
Druhý HAM 1:40.662 ROS 1:40.580 GRO 1:39.923
Třetí RIC 1:41.015 NAS 1:40.582 BUT 1:40.298

Nejdelší stint závodu: 

Střední 28 kol Perez
Měkká 21 kol Vettel
Superměkká 13 kol Vettel

Pravdometr: Počítali jsme, že strategie se třemi zastávkami (start na superměkké směsi a přezutí na měkkou v 11., 26. a 41. kole) bude ta nejrychlejší. Rosberg ale paradoxně začínal závod na měkké, takže jsme si mysleli, pro něj bude nejlepší, když v 16. a 31. kole přezuje na měkkou a ve 46. kole pak zpět na superměkkou směs. Nakonec zastavil pouze dvakrát, pro měkkou ve 20. kole a střední směs v 39. kole.

obrázky v plné velikosti: 01, 02