Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Velká cena Ruska pohledem Pirelli

Velká cena Ruska pohledem Pirelli

Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší

Velká cena Ruska – závod
čtvrtý závod z jednadvaceti

V pořadí 100. Velkou cenu od návratu Pirelli do F1 vyhrál Rosberg, v boxech zastavil jednou 

Piloti Red Bullu během krátkého vyjetí safety caru stihli přezout na střední směs
 
Většina startovního pole měla jednu zastávku v boxech, nejlepšího umístění se dvěma zastávkami dosáhl Massa, dojel pátý

Soči, 1.května 2016 – Nico Rosberg pokračuje ve svém vítězném tažení, které začal v roce 2015 na Velké ceně Mexika. Stylem start – cíl vyhrál v Soči z pole position, odstartoval na superměkké směsi, ve 21. kole pak přezul na měkkou směs. Druhá příčka patřila Lewisi Hamiltonovi, který měl stejnou strategii. Následkem technického problému ve třetí části kvalifikace startoval z 10. místa.

Většina pilotů zvolila strategii jedné zastávky s použitím supermměkké směsi, pro odlišnou taktiku se ale rozhodli oba jezdci stáje Red Bull, kteří byli součástí strkanice ihned po startu. Během výjezdu safety caru přezuli Daniel Ricciardo a Daniil Kvyat na střední směs. Kvyat na této směsi odjezdil 51 kol a skončil patnáctý, a to navzdory desetisekundové penalizaci.

Další alternativní strategie byla k vidění u týmu Force India, konkrétně u Sergia Pereze, který přezul na použité měkké pneumatiky a dvacet kol před koncem opět přezul na další použitou sadu měkkých pneumatik. Perez skončil na bodované pozici, ale mezi piloty se dvěma zastávkami skončil nejlépe Felipe Massa. Svůj Willimas dovezl do cíle na pátém místě, na finální stint měl obutou superměkkou směs. Pouze šest pilotů z celého startovního pole zvolilo strategii dvou zastávek. Oproti chladné sobotě byly teploty během nedělního závodu mnohem vyšší.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:

„Vyjetí safety caru záhy po startu zpestřilo závod o alternativní strategie, pro které se rozhodlo několik pilotů. Daniil Kvyat odjel většinu závodu na střední směsi, a to v době, kdy je zatížení pneumatik největší v celé historii formule 1. Viděli jsme další různé strategie: Fernando Alonso, Kevin Magnussen a Romain Grosjean byli schopni maximálně využít strategii s jednou zastávkou tak, aby skončili na lepších pozicích ve srovnání s těmi, ze kterých startovali. Obecně lze říci, že vzhledem k předpokládanému nízkému opotřebení pneumatik byla nejlepší strategie s jednou zastávkou. Od návratu Pirelli do formule 1 v roce 2011 byla tato Velká cena 100. v pořadí.“

Nejrychlejší časy dne podle směsí:
 
  Střední Měkká Superměkká
První KVY 1:42.344 ROS 1:39.094 MAS 1:39.743
Druhý GUT 1:42.378 RAI 1:40.101 ROS 1:41.364
Třetí RIC 1:43.538 HAM 1:40.266 WEH 1:41.907


Nejdelší stint závodu:

Střední 51 kol Kvyat
Měkká 41 kol Sainz
Superměkká 27 kol Ericsson

Pravdometr: Předpovídali jsme, že přezouvání v 18. kole ze superměkké směsi na měkkou bude ta nejlepší strategie pro závod na 53 kol. Přesně tohle chtěl udělat Rosberg, ale safety car mu protáhl první stint na 21 kol.

 

obrázky v plné velikosti: 01, 02