Pirelli se připravuje na Velkou cenu Španělska
Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoho dalšího
pátý závod z jednadvaceti
Barcelona, 12. – 15. května 2016
Okruh z pohledu pneumatik:
Je to velice náročná trať, zejména dlouhá pravá zatáčka č. 3.
Týmy mají odsud dostatek relevantních dat, protože zde probíhaly předsezónní testy.
Povrch trati je poměrně drsný, což spolu s rychlými zatáčkami představuje tvrdou zkoušku pro pneumatiky.
Opotřebení a degradace pneumatik je obecně vysoká, takže můžeme očekávat více zastávek v boxech.
Přední levá pneumatika je nejvíce namáhaná, protože na okruhu je více pravotočivých zatáček.
Na této trati je důležitý velký přítlak. Ten však zvyšuje míru svislého zatížení pneumatik.
Tři nominované směsi:
Tvrdá směs (oranžová): Nominována poprvé v tomto roce, ale žádný pilot nezvolil více než jednu sadu (alespoň jedna sada pneumatik s tvrdou směsí musela být pro závod povinně zvolena).
Střední směs (bílá): Univerzální směs s dobrým kompromisem mezi výkonem a dlouhou životností.
Měkká směs (žlutá): Na okruhu v Barceloně je o více než sekundu rychlejší ve srovnání se směsí střední, ale její výdrž zde nebude mít dlouhého trvání.
Připomenutí minulého roku:
Vítěz: Rosberg (dvě zastávky: začal na střední směsi, v 15. kole zvolil opět střední směs a ve 44. kole přezul na tvrdou).
Nejlepší alternativní strategie: Hamilton, skončil druhý se třemi zastávkami (pouze předposlední stint jel na tvrdé směsi).
Směsice strategií se dvěma a třemi zastávkami, přičemž většina týmů zvolila flexibilní přístup.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Z pohledu vysoké energetické zátěže představuje okruh ve Španělsku velmi tvrdou zkoušku pro pneumatiky. Letos si většina týmů zvolila měkčí směsi, protože vychází z dat nashromážděných během předsezónního testování, ale v tomto ročním období očekáváme mnohem teplejší počasí. V důsledku toho bychom měli vidět vysoké opotřebení pneumatik, a v návaznosti na to více zastávek v boxech. To samozřejmě nahrává taktizování ze strany týmů.“
Co je nové?
Po odjetí Velké ceny proběhne dvoudenní testování, kterého se zúčastní většina týmů.
Program vývoje pneumatik pro sezónu 2017 je v plném proudu. Jean-Eric Vergne, s upraveným Ferrari z roku 2014, testoval nové pneumatiky minulý týden v Mugellu.
Závody sérií GP3 a GP2 se rovněž uskuteční tento víkend. V každé sérii uvidíme silné jezdecké pole. V GP3 jezdí letos zcela nové vozy a několik z nich obouvá nový typ pneumatik.
Další věci, které nás v poslední době zaujaly:
V médiích zveřejněné spekulace ohledně testování nových pneumatik jsou nepravdivé.
Mnoho týmů učinilo změny na svých vozech, poprvé s nimi vyjedou právě v Barceloně.
O ochraně hlavy aeroscreen od Red Bullu by mělo být rozhodnuto do 1. července.
Přehled nominovaných směsí:
P Zero Purple | P Zero Red | P Zero Yellow | P Zero White | P Zero Orange | |
Austrálie | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Bahrajn | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Čína | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Rusko | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Španělsko | Měkká | Střední | Tvrdá | ||
Monte Carlo | |||||
Kanada | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Ázerbájdžán | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Rakousko | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Velká Británie | Měkká | Střední | Tvrdá |